Kod zapaljenja električnih automobila, romobila i bicikala vatrogascima ostaje malo vremena da zaustave totalnu štetu, jer kako je Hini rekao ličko-senjski vatrogasni zapovjednik Zvonimir Lončarić, gašenje traje i po dva dana. I zahtijeva jako puno vode.
U svijetu su se proteklih tjedana i mjeseci zaredali brojni požari na električnim romobilima, biciklima, automobilima. Stručnjaci navode da takve uređaje ne treba ostavljati u kući, nego negdje na otvorenom i izvan spavaće sobe i prostora gdje se boravi. Naime, takvi požari znaju biti dramatični i razvija se jako velika temperatura.
Većina vatrogasnih postrojbi do sada je zapaljene električne automobile gasila vodom jer pjena za gašenje, koja se koristi za požare benzinskih ili dizelskih vozila, nije prikladna za litij-ionske baterije. Vatrogasna postrojba iz Pine Levela (SAD) na službenoj Facebook stranici objavila je koliko im je vode trebalo za gašenje električnog vozila Tesla Model Y, koji je bio u plamenu na cesti I-65 u državi Alabama. Tesla Model Y zapalio se na autocesti na Božić, zbog čega su vatrogasci morali potpuno zatvoriti cestu i zatražiti pomoć iz šest okolnih mjesta, pisala je Revija HAK.
Za gašenje požara bilo je potrebno ukupno 136.000 litara vode. U jednosatnoj akciji sudjelovala su tri vatrogasna vozila, četiri cisterne, tri zapovjedna vozila, dva spasilačka vozila i vozilo hitne pomoći.
S obzirom na sve veći broj električnih automobila, jasno je da vatrogasne postrojbe trebaju posebnu opremu za gašenje električnih automobila. Uz protupožarnu vreću razvijenu u Njemačkoj, mogu pomoći i protupožarne deke iznimno otporne na toplinu, kojima se vozilo može u potpunosti prekriti. Samo vrijeme će potvrditi koja će se vatrogasna oprema pokazati najboljom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....