Globalna prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila snažno je porasla i u lipnju, ali blaže nego u prethodnom mjesecu, naznačivši stabilizaciju nakon kolebanja potražnje u prvoj polovini godine, uz ključnu ulogu Kine, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta Rho Motion.
U lipnju je širom svijeta prodano 1,4 milijuna električnih i plug-in hibridnih vozila, za 13 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunali su u Rho Motionu.
Tempo rasta tako se stabilizirao blizu razine s početka proljeća, nakon gotovo 20-postotnog skoka u svibnju i travnju i naglog posustajanja u veljači, iskazanog u stopi rasta od samo tri posto. Prodaja je u Kini u veljači pala za 12 posto zbog novogodišnjih praznika da bi u proljeće nastavila skokoviti rast.
Kina je u lipnju više od 60 posto svjetske prodaje u lipnju, istaknuo je stručnjak na podatke Rho Motiona Charles Lester, i 25 posto više prodanih vozila nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.
Prodaja u Europi pala je za sedam posto, a najviše se smanjila u Finskoj, Irskoj i Nizozemskoj. U Italiji poskočila je pak za 34 posto zahvaljujući državnim subvencijama, navodi Lester.
U SAD-u i Kanadi prodano je šest posto više električnih vozila nego u prošlogodišnjem lipnju.
Brazil se izdvajao trostruko većim brojem prodanih vozila nego u lipnju 2023., zahvaljujući kineskom BYD-u.
- Kompletna slika pokazuje da rast industrije u 2024. godini neće biti ambiciozan kako što su se mnogi nadali pa smo snizili naše prognoze prodaje za pet posto, na 16,6 milijuna električnih automobila - navodi stručnjak Rho Motiona.
Lani je prema izračunima Rho Motiona prodano ukupno 13,3 milijuna električnih automobila, za 31 posto više nego u 2022. godini.