Talijanska vlada izvijestila je u utorak multinacionalnog automobilskog diva Stellantisa da će zbog odgode radova na tvornici baterija preusmjeriti 200 milijuna eura iz europskih fondova u druga ulaganja. Stellantis je zajedno s njemačkim Mercedes Benzom i podružnicom francuskog energetskog diva TotalEnergiesa Saftom osnovao kompaniju ACC koja planira u Europi izgraditi tri tvornice baterija. U lipnju ACC je izvijestio da zbog usporavanja potražnje za električnim vozilima obustavlja radove na pogonima u Italiji i Njemačkoj i da prelazi na proizvodnju jeftinijih baterija.
Brojne europske tvrtke uložile su velike iznose u proizvodnju litij-ionskih baterija, računajući na prijelaz s vozila s motorima na unutarnje izgaranje na ona koja kao pogonsku snagu koriste struju. No, potražnja za električnim vozilima raste slabije no što su neki u industriji predviđali, a azijska i sjevernoamerička konkurencija već su izgradile jake pozicije, i u proizvodnji baterija i u proizvodnji automobila.
- Moramo, naravno, planirati povećanje kapaciteta u skladu s povećanjem (potražnje) za baterijskim ćelijama - izjavio je u utorak na poslovnom skupu u Torinu izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares.
- Čim prodaja električnih vozila u Europi poraste i čim zaključim da mi treba više kapaciteta, aktivirat će ulaganja u još dva pogona u Njemačkoj i Italiji - dodao je Tavares.
ACC je u utorak potvrdio da ne zna kada bi pogoni u Italiji i Njemačkoj mogli biti izgrađeni, rekli su dužnosnici talijanske vlade. Talijanski ministar industrije Adolfo Urso rekao je da će upotrijebiti europske fondove za potporu drugim ulaganjima, u skladu s energetskom strategijom Rima koja bi trebala jamčiti ‘zelenije‘ gospodarstvo. Italija je za gradnju gigatvornica rezervirala 200 milijuna eura iz europskih fondova za oporavak nakon pandemije, a obećala je izdvojiti isti iznos i iz nacionalnih i regionalnih fondova.
Rim bi ACC-u mogao osigurati pomoć iz državnog proračuna ako kompanija ipak predstavi novi industrijski plan za gigatvornicu u Termoliju u kasnijoj fazi, napomenuo je ministar Urso. Stellantis je pak u razgovorima u vladi naglasio da u Termoliju i dalje planira proizvoditi endotermičke motore i zadržati sve radnike u očekivanju preuređenja tvornice za potrebe proizvodnje baterija.