Rolls-Royce Motor Cars, u sastavu BMW grupe, je osvježio model Cullinan. Izvorni Cullinan, lansiran 2018., bio je prvi superluksuzni SUV na svijetu, ispunjavajući jedinstven i precizan zadatak. Sa stajališta performansi i inženjeringa, morao je imati istinske off-road sposobnosti jednake najzahtjevnijim i najneprijateljskim okruženjima na Zemlji. U isto vrijeme, morao je pružiti neusporedivu udobnost marke i prepoznatljivu ‘vožnju čarobnim tepihom‘, bez obzira na teren.
Morao je biti ništa manje od definitivnog super-luksuznog SUV-a – robustan, ali profinjen, nezaustavljiv, ali spokojan: bez napora, posvuda. Njegov uspjeh premašio je Rolls-Royceova najambicioznija očekivanja diljem svijeta, a danas je Cullinan najtraženiji Rolls-Royce u portfelju marke.
S obzirom na izvanredan uspjeh ovog automobila i nevjerojatno pozitivan prijem od strane klijenata u svim regijama svijeta, oblikovanje novog izraza ‘Rolls-Roycea među SUV vozilima‘ poduzeto je s velikom pažnjom. Dizajneri, inženjeri i majstori marke oslanjali su se na pola desetljeća detaljnih povratnih informacija od klijenata, vlastito prikupljanje obavještajnih podataka marke – uključujući njihove privatne urede diljem svijeta – i niz novih tehnologija za unaprjeđenje Cullinana.
Očekuje se da će osnovna cijena malo porasti na oko 383.000 eura, a ažurirani Rolls-Royce Cullinan ističe se ponudom sve opsežnijih mogućnosti personalizacije, istovremeno uvodeći novu tehnologiju i napredniji stil.
Od prvih isporuka klijentima, Cullinan je ispunio svoju svrhu kao vrhunski dovršen terenski automobil, sposoban odvesti svog vlasnika na mjesta koja nikada ranije nisu istražena u Rolls-Royceu. Međutim, svestranost i esencija ovog modela bez napora također su učinili Cullinan ‘dnevnim vozačem‘ za mnoge vlasnike; doista, brojni su klijenti rekli Rolls-Royceu da niti jedan drugi SUV ne nudi iste performanse bez napora kao Cullinanov 6,75-litreni V12 motor, iz često značajne i raznolike kolekcije. Sve su to bila značajna razmatranja pri osmišljavanju serije Cullinan II. Proizvođač navodi i sljedeće podatke: kombinirana CO₂ emisija 380-363 g/km, kombinirana potrošnja goriva 16,0-16,8 l/100 km (sve WLTP).
Sve veći urbani fokus, mladenački kadar klijenata i odlučan pomak prema samostalnoj vožnji informiraju se o površinskoj obradi i detaljima vanjskog izgleda Cullinan Series II. Ključna tema je vertikalnost, koja odjekuje osvijetljenim neboderima u velegradovima u kojima je Cullinan sve više kod kuće. To je najočitije u novom tretmanu svjetiljki, gdje visoka grafika dnevnih svjetala osigurava da se Cullinan Series II lako prepozna, danju i noću.
Rješavanje ove mlađe i izražajnije evolucije Cullinanovog stila su povećani kotači od 23 cola (dimenzije guma 255/40R23) – prvi put da je marka za Cullinan stavila na raspolaganje kotače ovog promjera. Svaki je kotač izrađen od cilindrične šipke aluminija, a trodimenzionalni i fasetirani dizajn sa sedam krakova dostupan je u djelomičnoj ili potpuno poliranoj završnoj obradi.
Odražavajući želje mnogih klijenata za hrabrijim oblicima samoizražavanja, inovativni ukrasi i detalji dodani su kroz unutrašnjost Cullinan serije II. Najznačajnija promjena u geometriji automobila je staklena ploča od stupa do stupa u gornjem dijelu nadzorne ploče – elegantan i svestran element dizajna koji predstavlja i digitalnu i fizičku izradu.
Ploča s mjeračima ispred vozača i novi, trajno vidljivi središnji informacijski zaslon u središtu maske redizajnirani su kako bi formirali pozornicu za napredni operativni sustav SPIRIT. Ovo digitalno sučelje je prvi put predstavljeno na potpuno električnom Spectreu; Cullinan Series II označava prvu primjenu SPIRIT-a u Rolls-Royceu s V12 pogonom. Također predstavlja mogućnosti za prilagođenu personalizaciju koja se proteže iz fizičkog u digitalni svijet – klijenti mogu prilagoditi boju brojčanika instrumenata kako bi nadopunili unutarnju paletu automobila ili vanjsku završnicu.
Izravno ispred suvozača je osvijetljena prednja ploča – izvanredan izraz modernog plovila koji je debitirao s Ghostom prije nego što se pojavio u modelu Spectre, a sada je, po prvi put, dostupan unutar obitelji Cullinan. U ovom ruhu ima osvijetljeni natpis Cullinan i jedinstvenu grafiku Cityscape inspiriranu noćnim neboderima svjetskih velegradova. Ovo je izrađeno pomoću posebno razvijene tehnike pri čemu je 7000 točaka laserski urezano na stražnju stranu zatamnjenog i ojačanog sigurnosnog stakla, svaka pod minimalno različitim kutovima i dimenzijama kako bi se stvorio dojam dubine. Uz ovaj prêt-à-porter dizajn, klijenti također mogu izraditi vlastiti motiv osvijetljene prednje strane u suradnji s dizajnerima marke Bespoke.
Pored središnjeg informacijskog zaslona na suvozačevoj strani maske nalazi se novi ormarić za sat Spirit of Ecstasy. Ova jedinstvena umetnuta vitrina prikazuje i analogni sat i osvijetljenu legendarnu figuricu Spirit of Ecstasy. Figurica je izrađena od čvrstog nehrđajućeg čelika i postavljena na vlastitu pozornicu s mat crnom stražnjom pločom i bočnim pločama visokog sjaja kako bi se stvorio efekt refleksije.
Kako bi se priznala Cullinanova sposobnost – i želja mnogih klijenata – da pobjegnu u prirodu po volji, interijer se sastoji od palete inspirirane botanikom. Cullinan Serija II predstavlja sivo obojeni jasen, bogato zrnato prirodno drvo otvorenih pora s nježnim svjetlucanjem. Svi trupci ove vrste su pojedinačno odabrani, ‘listovi’ furnira se naknadno ručno boje i eleviraju uz dodatak mikroskopskih metalnih čestica, što stvara jedinstveni efekt – proces koji je trajao više od četiri godine razvoja.
Cullinan Series II također nastavlja Rolls-Royceovo istraživanje tekstila s novom rajonskom tkaninom od bambusa, nazvanom Duality Twill. Korištenje ovog materijala inspirirano je velikim šumama bambusa u Le Jardin des Méditerranées na Côte d‘Azur, mediteranskoj Azurnoj obali Francuske, koji je susjedan bivšem zimskom domu Sir Henryja Roycea, Villa Mimosa. Članovi dizajnerskog tima posjetili su vrtove tijekom istraživačke ekskurzije gdje su bili nadahnuti da razviju materijal napravljen od biljke koja raste u vrtu više od jednog stoljeća i koju bi promatrao osobno Sir Henry Royce.