StoryEditorOCM
Auto-motoekolozi na nogama

Neugodno otkriće: europski političari ne voze se električnim automobilima nego izdašno potpomažu benzice i dizelaše

Piše Hina
21. listopada 2024. - 12:04
Vlada premijerke Giorgije Meloni na subvencioniranje službenih automobila na fosilna goriva troši najviše u EUFilippo Monteforte/Afp

Skupina pet velikih članica EU-a troši 42 milijarde eura godišnje na subvencioniranje službenih automobila na fosilna goriva, pokazalo je istraživanje koje je naručila udruga za zaštitu okoliša Transport & Environment (T&E).

Italija je na prvom mjestu peteročlane skupine sa 16 milijardi eura, a na drugom je mjestu Njemačka s 13,7 milijardi eura, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke Environmental Resources Management (ERM).

image

Vlada Olafa Scholza na drugom je mjestu s 13,7 milijardi eura subvencija

Ralf Hirschberger/Afp

Francuska i Poljska izdvajaju 6,5 milijardi, odnosno 6,1 milijardu eura godišnje.

Na dnu je ljestvice ‘velikih‘ Španjolska sa ‘samo‘ 100 milijuna eura subvencija. 

Otprilike 15 milijardi eura u četiri zemlje odlazi na subvencioniranje sportskih terenaca (SUV). Vozači službenih automobila primaju poreznu olakšicu od 6.800 eura godišnje u prosjeku, a iznos može dosegnuti i 21.600 eura za veće modele koji više zagađuju okoliš.

image

Poljska za limuzinske subvencije izdvaja 6,1 milijardu eura godišnje. Predsjednik Andrzej Duda

Afp
image

Francuska je na trećem mjestu sa 6,5 milijardi eura subvencija

Ralf Hirschberger/Afp

U takvim uvjetima prodaja električnih vozila kompanijama uvelike zaostaje za tržišnim prosjekom, pokazalo je istraživanje.

Najveći je raskorak zabilježen u Francuskoj gdje su električni automobili u prvoj polovini godine činili čak četvrtinu ukupne prodaje, ali samo desetinu registriranih novih automobila za poslovne potrebe.

 U Njemačkoj njihov udio u ukupnoj prodaji iznosio je 17 posto, ali samo 12 posto u segmentu poslovnih automobila. U Španjolskoj električni automobili činili su šest posto ukupne prodaje, u usporedbi sa samo četiri posto u poslovnom segmentu.

image

Vlada Pedra Sancheza na dnu je ljestvice subvencije ‘toksičnih‘ limuzina sa ‘samo‘ 100 milijuna eura

 

Josep Lago/Afp

Poljska je iznimka u skupini budući da su električni automobili za poslovne potrebe činili 4,1 posto prodaje, u usporedbi s prosjekom od 1,5 posto.

Na razini EU-a ‘poslovni‘ električni automobili činili su 12,4 posto prodaje, u usporedbi s prosjekom od 13,8 posto. 

"Potpuno je nelogično i neprihvatljivo da još uvijek ulažemo milijarde poreznih obveznika u tehnologiju koja je dijametralno suprotna programu zelene tranzicije Europske komisije", rekao je direktor u T&E-u Stef Cornelis.

Poslovni automobili čine oko 60 posto prodaje novih automobila u Europi i svojevrsna su nagrada radnicima, koju često prati kompenzacija potrošačkih poreza i potrošnje goriva.

image

Europski političari, pa tako i Giorgia Meloni, rijetko napuštaju limuzine na fosilna goriva (ilustracija)

Tiziana Fabi/Afp
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 12:14