StoryEditorOCM
Auto-motovodite računa

Ne dozvolite da vam se upali lampica: vožnja ‘na rezervi‘ je jednostavno riskantna, štetnija je nego što mislite

Piše Robert Radica
4. studenog 2024. - 18:08

Dogodi se, iako ste uvijek sigurni da imate i više goriva nego što vam se na kontrolnoj ploči pokaže. Nekada pokazivač razine goriva, danas računalo izračunava domet s količinom goriva u rezervoaru. Danas se upravo na to oslanjamo, a mnogi iskusni vozači dobro znaju da nulti domet ne znači prazan rezervoar.

Ako korištenju automobila pristupimo čisto tehnički, narančasto svjetlo rezerve znači da ga trebamo što prije napuniti  gorivom.

Vožnja na rezervi štetna je za sustav goriva, a česta vožnja s vrlo niskom razinom goriva može biti čak i kobna za naš automobil. Zapamtite da se pumpa za gorivo smještena u ili pored rezervoara hladi i podmazuje gorivom. Njegova niska razina oduzima i jedno i drugo, a postoji opasnost od zraka u sustavu, što samo ubrzava trošenje pumpe

image
Nikola Brboleža/Cropix

Kvar pumpe za gorivo nije najteža posljedica vožnje „na rezervi“. Zamjena pumpe za gorivo obično stoji nekoliko stotina eura, ali samo posljedice njezinog oštećenja mogu biti stvarno skupe. Zamjena visokotlačne pumpe, koja se može napuniti zrakom i zaglaviti, može vas stati i nekoliko tisuća eura.

O tome posebno moraju misliti vozači čiji se automobili pokreću LPG plinom, da bez obzira na drugi izvor za pokretanje, rezervoar goriva mora biti napunjen barem do polovice. Nagovještaj kvara može biti nemogućnost pokretanja motora, trzanje pri ubrzavanju ili gašenje motora pri određenoj brzini.

Visokotlačna pumpa jedan je od prvih elemenata sustava napajanja. I jedini mehanički koji se stavlja u rezervoar. Ako se takva pumpa zaglavi zbog vožnje s niskom razinom goriva, a često i zbog zračne blokade, postoji veliki rizik od kontaminacije rezervoara strugotinama. Problem postaje još ozbiljniji kada te strugotine/talog uđu u sustav goriva. Zatim imamo sustav pumpa-brizgaljka. Svaki od ovih dijelova je prilično skup.

image
Nikola Vilić/Cropix

Sustav goriva također ima zaštitu u obliku filtera, koji se obično nalazi u motornom prostoru. Također postoji filter na pumpi za gorivo. Nažalost, vozači rijetko mijenjaju ove filtere, zbog čega se kvare, a filtracija postaje sve lošija. Može doći do situacije kada filter ne radi ispravno, uzrokujući male „zračne džepove“ u sustavu i time uzrokujući začepljenje druge pumpe – pumpe za ubrizgavanje.

Škripanje visokotlačne pumpe (zbog zaglavljivanja uzrokovanog zrakom) prilično je čest kvar u dizelskim automobilima. Najčešće u onima koji se često voze na rezervi ili imaju zraka u sustavu goriva. To se može dogoditi kada se filter zamijeni neprofesionalno, bez odzračivanja sustava.

Zbog svega navedenog izbjegavajte uopće paljenje lampice rezerve, a ako se upali, što prije natočite gorivo. Ostati bez goriva, bez obzira na svrhu, jednostavno je previše riskantno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 18:09