Nakon što je Dacia u studenom prošle godine predstavila treću generaciju Dustera sada je ovaj popularni SUV model došao i kod nas. Početak je ovo novog poglavlja o legendarnom modelu koji utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže. Proizveden u preko 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.
Dacia je iz temelja promijenila njegov izgled, pa novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom. Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva.
Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je znatno poboljšana udobnost vožnje. Osim toga, novi se model izvrsno snalazi na različitim vrstama ceste pa je i užitak u vožnji neizmjerno veći.
Vanjske dimenzije novog Dustera su sljedeće: duljina 4,34 m, širina 1,81 m (bez retrovizora), visina 1,66 m (s krovnim nosačima). Razmak od tla je 217 mm u inačici 4x4 (mjereno između prednje i stražnje osovine). Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke na inačici 4x4: do 31° sprijeda i 36° straga te prijelazni kut do 24°.
Novi Duster nudi više prostora u unutrašnjosti. Novi Duster nudi najbolju vrijednost za novac u segmentu. Putnički prostor novog Duster je također izrađen od izdržljivih materijala – posebice u inačici Extreme koja uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 posto recikliranog materijala.
Novi Duster ima na raspolaganju tri pogonska sklopa: HYBRID 140, benzinski TCe 130 i dvogorivni ECO-G 100. Ovime se omogućuje široka paleta izbora motora za buduće kupce, a treba reći i da nema dizelskog pogona.
Duster HYBRID 140. Riječ je o motoru koji je početkom 2023. predstavljen u Joggeru, a koji se sada našao i u Dusteru. Temeljen na dokazano učinkovitoj tehnologiji Renault Grupe, taj se pogon sastoji od 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke. Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 posto gradske vožnje na 100 posto električni pogon, a time i uštedu od 20 posto (mješoviti ciklus vožnje) do 40 posto goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada.
Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia u nekom svojem vozilu upotrebljava TCe 130 – motor koji omogućuje početni stupanj elektrifikacije. Riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 posto u usporedbi s termičkim motorom jednake snage. Ako usporedimo aktualni motor TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sustav regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh. Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u inačicama 4x2 i 4x4.
Duster ECO-G 100. Dacia, vodeća marka u području pogona na ukapljeni naftni plin u Europi, jedini je proizvođač koji u svim svojim vozilima s termičkim pogonom nudi opciju ugradnje dvogorivnog motora (benzin i UNP) s oznakom ECO-G. Novi je Duster također opremljen tom provjerenom i ispitanom tehnologijom koja jamči sigurnost i pouzdanost. Kada se pokreće na ukapljeni naftni plin, novi Duster ECO-G 100 u prosjeku ispušta 10 posto manje emisija CO2 od istovrijednog benzinskog motora. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupnog obujma 100 l (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice prtljažnika kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1300 km (u tijeku je WLTP homologacija). Osim toga, prebacivanje između pogona odvija se u trenu i gotovo neprimjetno – jednostavnim pritiskom gumba na armaturnoj ploči.
Što se cijena tiče Duster kreće od modela Essential 1.0 ECO-G 100 (benzin + plin) po cijeni od 19.500 eura. Slijedi Duster Expression 1.0 ECO-G 100 od 21.300 eura, Duster Expression 1.2 TCe 130 od 22.800 eura, prvi model u liniji s pogonom na četiri kotača Duster Expression 1.2 TCe 130 4x4 od 24.900 eura te Hybrid 140 od 26.000 eura. Razina opreme Journey kreće s modelom 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4x4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura. Za kraj tu je i razina opreme Extreme, koja kreće od modela 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4x4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura.