StoryEditorOCM
Auto-motocestovne jurilice

Kodiaq RS i Octavia RS snažnije su nego ikada prije, unapređenje dinamičkih performansi najsportskijih modela brenda

Piše Robert Radica
9. ožujka 2025. - 20:11

Potpuno nova Škoda Kodiaq RS i osvježena Škoda Octavia RS najnoviji su članovi sportske RS obitelji češkog proizvođača automobila, oba su snažnija nego ikad prije, bez kompromisa u svakodnevnoj udobnosti i efikasnosti. Skraćenica RS označava stručnost u motosportu u Škodinim proizvodnim modelima od 2000. godine. Potpuno električni Enyaq RS i Enyaq RS Coupé pridružili su se RS portfoliju 2022. godine.

Škodini popularni RS modeli rasplamsavaju strast kupaca pružajući uzbudljive performanse, postali su ikone vožnje spajanjem uzbudljivog sportskog karaktera, svakodnevne praktičnosti i pristupačnosti sa snažnom emocionalnom privlačnošću. Od pionirske Octavia RS, sada već postoji raznolika linija vrlo poželjnih modela. Kodiaq RS donio je RS uzbuđenje u SUV segment, a s Enyaq RS i Enyaq RS Coupé neprimjetno su prenijeli taj duh u električno doba. Sada nove RS verzije sljedeće generacije modela Kodiaq i obnovljene Octavije dodatno podižu svoju dinamiku vožnje kako bi osvojile i oduševile još više entuzijasta širom svijeta.

image
Škoda Auto

RS varijante potpuno nove Škoda Kodiaq i osvježene Škoda Octavia dolaze s novim 2.0 TSI motorom koji isporučuje 195 kW (265 KS), što ih čini snažnijim nego ikad. Zatim, oba nude opsežnu standardnu opremu, kao što su vrhunska LED Matrix prednja svjetla, LED zadnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera i KESSY Advanced sistem.

Uz brojne detalje karoserije obrađene u sjajnoj crnoj boji, RS modeli sada imaju još prepoznatljiviji dizajn spoljašnjosti, zahvaljujući aerodinamički optimiziranim elementima kao što su spojleri i difuzori na redizajniranim prednjim i zadnjim branicima, kao i vidljivim vrhovima ispušnog sustava. Ionako nizak koeficijent otpora modela dodatno je smanjen velikim RS-ekskluzivnim, aerodinamički optimiziranim aluminijskim kotačima. S promjerima do 19 inča na modelu Octavia i 20 inča na modelu Kodiaq, kao i crveno obojenim kočionim čeljustima, odmah ukazuju na sportske sposobnosti modela.

image
Škoda Auto

Uključeno kao standard, progresivno upravljanje s promjenljivim odnosom za oba RS modela i spušteni sportski ovjes za model Octavia RS omogućavaju izvanredne karakteristike vožnje. U unutrašnjosti, Design Selection opcije imaju pretežno crna sjedišta, obloge vrata s crvenim kontrastnim šavovima i crne naslone, dok infotainment sustav i Virtual Cockpit dolaze s prilagođenom grafikom. RS-specifična, posebno razvijena ergonomska prednja sportska sjedišta imaju integrirane naslone za glavu.

Srce potpuno nove Škoda Kodiaq RS i osvježene Škoda Octavia RS njihov je moćni, sada još prefinjeniji 2.0 TSI motor. Nakon ciljanih nadogradnji, najsnažniji motor s unutrašnjim sagorijevanjem češkog proizvođača automobila sada isporučuje 195 kW (265 KS). Ovo povećanje od 15 kW (20 KS) u odnosu na prethodnika povezano je s poboljšanom efikasnošću.

image
Škoda Auto

Novi 2.0 TSI benzinski motor u modelima Škoda Kodiaq RS i Škoda Octavia RS inženjeri su opsežno optimizirali. Glavni fokus bio je na povećanju efikasnosti motora uz zadržavanje izvrsnih dinamičkih performansi. Rezultat je povećanje snage od 15 kW (20 KS). Da bi se osigurale odgovarajuće performanse, motor uvijek radi po Otto ciklusu i također je u skladu s najnovijim EU6 EB standardom emisija.

Motor ima turbopunjač s ispušnim ventilom, ubrizgavanjem goriva od 350 bara i promjenljivim dizanjem ispušnog ventila. U motoru EA888 četvrte generacije, novi oblik klipa i nova zaptivka radilice smanjuju unutrašnje trenje. Motor također ima akustično prigušenje iz kućišta radilice i druge modifikacije za smanjenje unutrašnjeg trenja pokretnih komponenti i time dodatno povećava efikasnost. Ostale promjene usmjerene su uglavnom na ispušne grane i sustav paljenja.

image
Škoda Auto

Motor je povezan sa sedmerostupanjskim DSG automatskim mjenjačem (DQ 381) s kvačilom uronjenim u ulje. DSG mjenjač omogućava vrlo brze promjene stupnja prijenosa. Prilikom manualnog mijenjanja prijenosa u sportskom režimu rada, odabrana brzina ostaje aktivna. Škoda Kodiaq RS opremljen je prilagođenom ECU (kontrolnom jedinicom motora) za veći obrtni moment i centrifugalnim protuutegom za smanjenje buke. Kodiaq RS ima kapacitet rezervoara za gorivo od 58 litara, dok Octavia RS može primiti 50 litara goriva. Škoda Octavia RS nudi novi sportski auspuh za sportski, ali ugodan zvuk.

image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
image
Škoda Auto
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
24. ožujak 2025 21:55