Kina bi trebala podići carine na uvoz velikih automobila s benzinskim pogonom na 25 posto, rekao je u razgovoru za kineski Global Times stručnjak državnih instituta, sugerirajući odgovor na američke mjere i pripreme carina u Europskoj uniji
Stopa od 25 posto bila bi u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO), izjavio je glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin u razgovoru za Global Times.
Kina trenutno naplaćuje carine na uvoz automobila po stopi od 15 posto.
- redložena prilagodba carinske stope za uvoz benzinskih limuzina i sportskih terenskih vozila s motorima obujma većeg od 2,5 litara istodobno bi uravnotežila domaće i međunarodno tržište i poduprla bi politiku ‘zelenog‘ okruženja i niskougljičnog razvoja - dodao je Liu
Kina uvozi sportske terence i limuzine na benzin uglavnom iz Njemačke.
- Primijetili smo i da su određene zemlje i regije uvele restriktivne mjere u sektoru vozila na nove izvore energije koje su u suprotnosti s konceptom zelenog razvoja i da krše načela tržišnog gospodarstva i propise WTO-a - rekao je Liu.
SAD je najavio nove visoke carine na niz kineskih proizvoda, uključujući i električna vozila. Europska komisija otvorila je pak istragu o uvozu električnih vozila koja bi, kako se očekuje, trebala rezultirati novim carinama.
Kineski stručnjak drži da bi preporučeno povećanje carina moglo ubrzati zelenu tranziciju i da se bitno razlikuje od protekcionističkih mjera drugih zemalja.