StoryEditorOCM
Auto-motopotpuni reset

Japanski proizvođač automobila ulaže 1,5 milijardi dolara u Kinu kako bi potakao prodaju i uhvatio korak s konkurencijom

Piše Hina
23. travnja 2025. - 15:37

Japanski proizvođač automobila Nissan Motor uložit će još 10 milijardi juana (1,4 milijarde dolara) u Kinu kako bi preokrenuo trend slabe prodaje i uhvatio korak s oštrom konkurencijom, rekao je u srijedu čelnik za Kinu.

- Moglo bi se reći da smo u pristupu tržištu bili malo spori, u usporedbi s jako brzim tempom u Kini - rekao je Stephen Ma.

- Kineski brendovi bili su, iskreno rečeno, prebrzi, iznimno brzi, i zatekli su sve. Mislim da smo se u međuvremenu resetirali - rekao je čelnik japanske tvrtke na sajmu automobila u Šangaju.

Nissan je 2024. u Kini prodao manje od 700.000 vozila, što znači da mu se prodaja više nego prepolovila u usporedbi s 2020. godinom. Kompanija je smanjila prognozu prodaje na međunarodnim tržištima u fiskalnoj godini koja je završila u ožujku, dijelom i zbog problema u Kini, drugom najvećem tržištu.

image
Hector Retamal/AFP

Odlučili su sada, prema riječima direktora, uložiti još 10 milijardi juana u Kinu do kraja 2026. Do ljeta 2027. Nissan će u Kini predstaviti 10 modela vozila s pogonom na nove izvore energije. Dosadašnji planovi predviđali su osam novih modela do kraja 2026.

Plan je Nissana nastaviti s izvozom vozila iz Kine u „mnoge druge zemlje, osim možda jedne”, rekao je Ma, misleći na SAD, koji je za mandata prethodnog predsjednika Joea Bidena de facto zaustavio uvoz električnih automobila iz Kine uvođenjem 100-postotnih carina. Predsjednik Donald Trump nadovezao se novim 25-postotnim carinama na uvoz automobila, uz dodatne "recipročne" carine od 145 posto na uvoz iz Kine. 

- Dugo sam živio i radio u SAD-u, ali nisam mogao predvidjeti da će stvari krenuti tim smjerom. Izvozit ćemo u mnoge zemlje, ali još ne možemo objaviti u koje - rekao je Ma.

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2025 22:32