Hyundai je predstavio IONIQ 9, troredni, potpuno električni SUV s prostranim unutarnjim prostorom koji spaja vrhunski dizajn i inovativnu tehnologiju električnih vozila (EV). IONIQ 9 predstavljen je u kultnoj kući Goldstein u LA-u, proslavljenom primjeru moderne arhitekture iz sredine prošlog stoljeća. Ovo jedinstveno mjesto odražava viziju Hyundai Motora o pozicioniranju svoje linije IONIQ kao simbola inovacije i napretka na tržištu električnih vozila, naglašavajući njezino vodstvo u elektrifikaciji i cilj tvrtke da do 2030. ponudi punu ponudu od 23 modela električnih vozila. Nakon IONIQ 5 i IONIQ 6, oba trostruka pobjednika na dodjeli Svjetskog automobila godine 2022. i 2023., IONIQ 9 će se graditi na ovom naslijeđu izvrsnosti elektrifikacije.
‘IONIQ 9 utjelovljuje nepokolebljivu predanost i povjerenje Hyundai Motora u elektrifikaciju. Temeljen na hvaljenoj Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, IONIQ 9 nudi izvanredan unutarnji prostor, pružajući kupcima jedinstvenu vrijednost dok učvršćuje naše vodstvo na globalnom tržištu EV.‘ rekao je Jaehoon Chang, predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor Company. U prodaju će krenuti u Koreji i SAD-u u prvoj polovici 2025., a planirano je kasnije predstavljanje za Europu i druga tržišta.
S najdužim međuosovinskim razmakom od bilo kojeg Hyundai modela, od 3130 mm, IONIQ 9 impresionira svojom ekspanzivnom kabinom i velikim proporcijama. Čisti volumen karoserije i branika stvara impozantan dojam, dok složeno dizajnirani akcenti dodaju dubinu i dimenziju. Tekuća karakterna linija luka stražnjeg kotača naglašava jedinstvene volumene vozila i pridonosi njegovom dinamičnom dizajnu.
Vanjska rasvjeta usklađena je s drugim Hyundaijevim EV modelima, sa IONIQ prepoznatljivim Parametric Pixel žaruljama s malim kockastim projekcijskim prednjim svjetlima i inteligentnim sustavom prednjeg osvjetljenja (IFS) 14 za podršku poboljšanoj vidljivosti i sigurnosti u vožnji, dok sprječava bliještanje nadolazećih vozila. Stražnja strana ima potpuno LED kombinirano svjetlo. Za bolju vidljivost, vanjske ručke imaju neizravno osvjetljenje.
IONIQ 9 nudi vrhunsku prostranost s dovoljno prostora u drugom i trećem redu, pružajući iznimno iskustvo za putnike. Njegov dizajn interijera karakteriziraju eliptični elementi i umirujući tonovi koji stvaraju atmosferu poput salona. To pruža spokojan i prirodan osjećaj, posebno kada ste uronjeni u prirodno svjetlo s panoramskog krovnog otvora.
Visokonaponska, podno montirana NCM litij-ionska baterija naprednog PE sustava nudi 110,3 kWh energije sustava. Očekuje se da će IONIQ 9 postići izvanredan WLTP procijenjeni potpuno električni domet od 620 km i WLTP ciljanu potrošnju energije od 194 Wh/km za model Long-Range RWD s 19-colnim kotačima zahvaljujući niskom koeficijentu otpora, naprednom platforme i tehnologije baterija. Praktično se puni do 80 posto u samo 24 minute korištenjem DC punjača od 350 kW, dok značajka platforme za praktičnost od vozila do punjenja (V2L) i mogućnost višestrukog punjenja od 400 V/800 V smanjuju prepreke usvajanju EV-a.
Long-Range RWD model pokreće stražnji motor od 160 kW (218 KS), Long-Range AWD alternativa ima dodatni prednji motor od 70 kW (95 KS), dok Performance AWD modeli imaju motore od 160 kW (218 KS) i sprijeda i straga. Performance model može ubrzati do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, dok je Long-Range AWD varijanti potrebno 6,7 seskundi, a Long-Range RWD verziji 9,4 sekundi.
IONIQ 9 ima najnovije Hyundaijeve napredne sustave pomoći vozaču (ADAS) usmjerene na poboljšanje sigurnosti sprječavanjem nesreća i olakšavanjem zadataka u vožnji. Ovi sustavi uključuju Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA), Rear Occupant Alert, Intelligent Pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), Upozorenje na pozornost vozača (DAW), Nadzor mrtvog kuta (BVM), pomoć pri dugim svjetlima (HBA), pomoć pri izbjegavanju sudara u stražnjem prometu (RCCA), upozorenje na udaljenost pri parkiranju (PDW) i više.
Na odabranim tržištima, digitalna bočna zrcala zamjenjuju tradicionalna staklena zrcala, prikazujući bočni pogled straga na OLED monitoru od sedam inča. Sustav nudi funkciju smanjivanja za vožnju unatrag, smjernice za manevriranje i pomoćnu liniju za promjenu trake. Omogućuje siguran, širokokutni pogled unatrag čak i u teškim uvjetima i dodatno poboljšava aerodinamičke performanse automobila.
IONIQ 9 je projektiran za smanjenje razine buke na cesti, s posebnim razmatranjima za jedinstvene karakteristike električnih vozila. Primjena guma koje apsorbiraju zvuk minimizira rezonanciju guma, dok pojačanja na strukturi vozila dodaju krutost i smanjuju niskofrekventnu buku koja se stvara prilikom vožnje po neravnim cestama. Vozilo također ima sustav aktivne kontrole buke na cesti (ANC-R) 24 za dodatno smanjenje buke s ceste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....