Već drugi mjesec zaredom hibridi predvode prodaju u Europi, ispred su benzinaca. Najveći doprinos ovom rastu daje Toyota, koja ne odustaje od svoje "zlatne koke", a čiji hibridi još uvijek nemaju konkurenciju. Yaris Cross i Yaris su nenadmašni u B segmentu, ali neobični C-HR je nedodirljiv u segmentu iznad.
Registracije "običnih" hibrida (HEV) porasle su za 17,5 posto u listopadu, s rastom tržišnog udjela na 33,3 posto u odnosu na 28,6 posto u listopadu prošle godine, nadmašujući drugi mjesec zaredom broj registracija benzinskih automobila. Jedan od razloga za povećanu popularnost "mješanaca" je to što je na tržištu sve manje benzinaca, a još manje dizelaša. Dodajmo da prodaja električnih modela stagnira, a ne ide ni svim plugin hibridima. Zbog veće prodaje hibrida, na tržištu je sve manje vozila s ručnim mjenjačem.
Zato na tržištu imamo sve više konvencionalnih hibrida, a Toyota je, kao pionir u toj tehnologiji, očekivano lider po prodaji u Europi. Yaris Cross i Yaris su nepremostive barijere za konkurenciju u gradskom B segmentu, Corolla je hit u kompaktnoj klasi, dok u segmentu ili bolje rečeno sve rasprostranjenijem "domu" iznad, popularnost kupi netipični SUV kakav je C-HR.
Tako je za deset mjeseci registrirano gotovo sto tisuća primjeraka C-HR-a, što je povećanje od 11 posto u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije. Ovaj neobični SUV se prodaje isključivo kao hibrid - koji čini većinu prodaje ili kao plugin hibrid, i nema alternativu u konvencionalnoj benzinskoj verziji, koje se Toyota svjesno odrekla u drugoj polovini prošle generacije. C-HR u stvari privlači kupce originalnim dizajnom i neobičnom pojavom. Hibridni pogon u različitim varijantama tehnologije i snage su magnet za kupce i istovremeno njegov zaštitni znak.
Novi propisi o emisiji ispušnih plinova, koje je Europa nametnula proizvođačima od 2025. godine stavljaju granicu CO2 emisije na 94 g/km. Zahvaljujući svojoj strategiji i ulaganju u hibride, samo će Toyota od velikih igrača biti pošteđena od doprinosa u ogromnu blagajnu europske kase. Ako se ne dogodi neko čudo, ostale proizvođače čekaju ogromne novčane kazne, od kojih su neke i rekordne.
Za manje od mjesec dana kreće izazov što veće prodaje električnih i hibridnih vozila, a budući da većina nije dorasla tome, iz svega bi ponovo mogla profitirati Toyota.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....