Audi je u Hrvatskoj održao premijeru modela A5 u dvije karoserijske izvedbe. Svjetska premijera ovog modela održana je sredinom srpnja. Prošlo je 30 godina nakon prvog Audi A4 modela, uveden je izoštren jezik dizajna najnovije generacije, koja sada nosi naziv Audi A5. Obje verzije karoserije, limuzina i Avant, savršeno utjelovljuju sportsku srž filozofije dizajna marke Audi.
Novi jezik dizajna u unutrašnjosti stvara osjećaj prostranosti, te postavlja zaslone na digitalnu pozornicu. Proširenjem ponude modela Audi je restrukturirao nazive svojih vozila od 2024. Pritom su brojke razlikovni elementi u nazivima električnih i modela s motorom na unutrašnje izgaranje. Pa tako parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje.
Debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji prodajni bestseler dobiva naziv Audi A5 te će se proizvoditi u Neckarsulmu, u Njemačkoj. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limuzina, te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion).
Prodaja novih A5 modela u Hrvatskoj je već krenula, a prva se vozila u salonima očekuju već krajem ove godine. Novi su modeli duži i širi. Audi također proširuje njihovu serijsku opremu, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase. Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana obitelj A5 ima snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije s dugim međuosovinskim razmakom, velikim kotačima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda.
U verziji limuzine, sportsko, kompaktno ostakljenje proteže se na stražnji kraj u širokom luku, te se neprimjetno spaja s uskim stražnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom. Prednjim krajem dominira široka Singleframe rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji s uskim i precizno iscrtanim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz.
Zahvaljujući značajci “soft nose”, integriranoj u branik, poklopac motora u ravnini je s prednjim krajem. Upečatljiv i prepoznatljiv stražnji kraj kombinira sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i kontinuirane, trodimenzionalno pomaknute svjetlosne trake čini stražnji kraj novog modela Audi A5 upečatljivim i vizualno dinamičnim.
Ostale istaknute značajke pogleda straga na osnovnim modelima jasan su i moderan dizajn branika s tamnim difuzorom te visokokvalitetni pravokutni završeci ispušnih cijevi. Obitelj Audi A5 u ponudi ima digitalna svjetla za dnevnu vo[1]žnju LED tehnologije sprijeda i digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije straga. Uz približno 60 segmenata po digitalnoj OLED ploči, sve više postaju zaslon na stražnjem kraju vozila na modelu A5.
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka digitalna je pozornica koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona. Audi svoju digitalnu pozornicu za putnike sprijeda nadopunjuje. Opcijskim MMI zaslonom za suvozača od 10,9’’, koji je integriran u dizajn instrumentne ploče. Vozači prvi put imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava preko head-up zaslona.
Novi MHEV plus sustav ima značajne prednosti u pogledu emisije CO2 i potrošnje goriva u seriji modela Audi A5 u usporedbi s MHEV sustavom. To znači ukupne vrijednosti do 10 g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (204 KS/150 kW, pogon na prednje kotače/quattro) i do 17 g/km ili 0,74 l/100 km u V6 3.0 TFSI (367 KS/270 kW, quattro) – po WLTP ciklusu. PTG također može pridonijeti s do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora na unutrašnje izgaranje. Tijekom usporavanja, PTG energijom napaja bateriju (rekuperacija) s do 25 kW. Kao rezultat mogući su čisto električno manevriranje i parkiranje do određene mjere.
Motor početne razine je 2.0 TFSI sa 150 KS (110 kW). Isti motor dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 204 KS (150 kW). Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja, koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora. Turbo s četiri cilindra dostupan je s mjenjačem s dvije spojke.
Motor 2.0 TDI s 204 KS (150 kW) postavlja nove standarde u modelu A5, zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sustava i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora. Razvija moment od 400 Nm između 1750 i 3250 okr./min. 2.0 TDI je dostupan s mjenjačem s dvije spojke te pogonom na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
Zahvaljujući stalnom razvoju ovjesa, novi Audi A5 na cestu savršeno prenosi vozne karakteristike tipične za marku Audi. Kao rezultat opširnog i detaljnog rada na ovjesu i upravljaču, Audi A5 omogućuje precizno, lako i uvelike neutralno rukovanje, a ako je ugrađen opcijski ovjes s podesivim amortizerima, moguće je bolje uočiti razliku između komfora i sportskog karaktera. Upravljanje je postalo znatno preciznije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....