StoryEditorOCM
Auto-motoprva dva modela

Fiat lansirao hibride koji koriste etanol, žele preduhitriti konkurenciju i dokazati da to gorivo može biti efikasno

Piše Robert Radica
10. prosinca 2024. - 10:05

Hibridi imaju dugu povijest koja seže do 1901. godine s Loehner-Porsche „Mixte“, koji je razvio Ferdinand Porsche. Međutim, tek devedesetih godina prošlog stoljeća je ova tehnologija postala popularna, potaknuta lansiranjem Toyote Prius 1997. godine. Većina hibrida koristi benzinske motore, ali neki Mercedesi u tu svrhu upotrebljavaju dizelaše. Peugeot je bio prvi proizvođač koji je 2012. lansirao masovno proizvođeni dizel hib-rid. Sada je red došao na Fiat, koji u Brazilu planira da lansira hibrid na etanol.

Stellantis to naziva „bio-hibridnom“ tehnologijom, koja se vrti oko 1,0-litarskog turbomotora. Ova trocilindarska jedinica radi na benzin i etanol, u kombinaciji s elektromotorom. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem samostalno isporučuje 130 ks, što možda ne zvuči mnogo, ali je dovoljno, kako kažu u Fiatu, da Fastback i Pulse budu najmoćniji u svom segmentu. Ova dva SUV-a s T200 hibridnim pogonom raspolažu maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm.

Izlazna snaga se usmjerava na prednju osovinu preko CVT transmisije koja simulira sedam stupnjeva prijenosa. Fiat je u Fastback i Pulse implementirao akumulator od 68 Ah u motornom prostoru i litij-ionsku bateriju od 11 Ah ispod vozačevog sjedišta. Obje jedinice podržavaju elektromotor od četiri "konja", koji zamjenjuje uobičajene komponente alternatora i startera.

Postoji čak i regenerativni režim, koji može "uhvatiti" 25 posto energije koja bi inače bila izgubljena tijekom usporavanja. Sakupljena energija se zatim koristi za punjenje obje baterije. Fiat tvrdi da je na ovaj način potrošnja goriva smanjena za 11,5 posto u slučaju Fastbacka, odnosno 10,7 posti kada je riječ o Pulseu, u usporedbi s neelektrificiranim motorom kompatibilnim s etanolom.

Etanol je vrlo popularno gorivo u Brazilu, iz jednostavnog razloga što je ova zemlja njegov drugi najveći proizvođač u svijetu. Ova južnoamerička zemlja jedan je od najvećih proizvođača šećerne trske koja se koristi za proizvodnju etanola. Tu je Fiat lansirao mali 147 hatchback kompatibilan s E100 još davne 1979. godine. Prošle godine, nevjerojatnih 83 posto automobila prodanih u Brazilu imali su pogon na ovo fleksibilno gorivo.

Dok dotična dva modela posjeduju blagu hibridnu postavku, Stellantis planira i pune hibride (s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojnicom) i „plug-in“ hibride s motorima SUS koji mogu radit na etanol. Konkurenti iz General Motorsa i Honde, također su nedavno objavili planove vezane za lansiranje hibridnih vozila u Brazilu, koja mogu da koriste etanol.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2024 12:03