Devet mjeseci nakon pokretanja antisubvencijskog ispitnog postupka po službenoj dužnosti, Europska komisija uvela je privremene kompenzacijske pristojbe na uvoz električnih vozila na baterije iz Kine. Komisija je na temelju ispitnog postupka zaključila da vrijednosni lanac BEV-ova u Kini ostvaruje korist od nepoštenog subvencioniranja što može dovesti do gospodarske štete proizvođačima električnih vozila iz EU-a. U ispitnom postupku ispitane su i vjerojatne posljedice i učinak tih mjera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU-u.
Savjetovanja s kineskom vladom intenzivirala su se posljednjih tjedana nakon razmjene mišljenja između izvršnog potpredsjednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Wanga Wentaoa. Kontakti se nastavljaju na tehničkoj razini s ciljem postizanja rješenja usklađenog s WTO-om, kojim se na odgovarajući način rješavaju problemi koje je izrazila Europska unija. Svi dogovoreni rezultati ispitnog postupka moraju biti učinkoviti u rješavanju utvrđenih štetnih oblika subvencioniranja.
Uvođenje mjera za sada će biti privremeno. Carinske vlasti će od kineskih izvoznika tražiti bankovne garancije, a ne gotovinu, što znači da krajnji kupci možda neće odmah primijetiti promjenu u svom džepu.
Države članice održat će prvo glasovanje za dva tjedna, ali ono će biti neobvezujuće i poslužit će za testiranje političkih voda. Carine će ostati na snazi dok se za četiri mjeseca ne donese konačna odluka, koju bi zemlje mogle blokirati ako skupe kvalificiranu većinu protiv prijedloga.