Dacia je predstavila potpuno novu, treću generaciju svog izrazito popularnog SUV modela Duster. Sam proizvođač za ovaj model kaže da je to ‘najpotpuniji Duster dosad‘. Ono što svakako treba naglasiti je da će novi Duster u potpunosti promijeniti svoju arhitekturu kako bi usvojio produženu verziju modularne platforme CMF-B na kojoj se temelji trenutni Renault Captur (kao i Dacijini model Sandero i Jogger).
Duster i inače slovi kao robustan SUV i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki učinkovit, a opet cool. Prva generacija Dustera je stigla na tržište 2010., prvu obnovu doživio je 2017., a zatim se uspeo do vrha i odredio pravila oblikovanja SUV-a.
Početak je ovo novog poglavlja o legendarnom modelu koji postavlja mjerila u automobilskoj industriji i utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže. U 13 godina karijere osvojio je više od 40 nagrada, dosad je proizveden u 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.
I u Hrvatskoj aktualna generacija modela Duster bilježi odlične rezultate; samo u 2022. je prodan u 1523 primjerka (2. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 3,71 posto tržišta) i osvojio 1. mjesto među SUV vozilima, a u prvih 10 mjeseci 2023. je prodan 1441 primjerak (3. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 2,89 posto tržišta) i trenutno je na 1. mjestu među SUV vozilima.
Novi Duster se proizvodi u Dacijinoj tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj, svakog se dana proizvede oko 1000 primjeraka, otprilike jedan svake minute.
Dacia je iz temelja promijenila njegov izgled, pa novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom.
Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, smionim linijama.
Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja.
Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva.
Osjećaju sigurnosti pridonose i nova prostrana, povišena i okomita armaturna ploča te široka letvica. Zračni otvori, koji oblikom podsjećaju na lukove blatobrana, također pridonose dosljednosti dizajna.
Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10°. Novi automatski mjenjač, uparen s hibridnim motorom od 140 KS, posebno je jednostavan za upotrebu, dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.
Novi Duster se temelji na CMF-B platformi, koja ima središnju ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ta je platforma prvi put upotrijebljena u novom Sanderu (i Loganu), a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje marka ne može optimalno provesti svoj ambiciozni proizvodni plan.
Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je znatno poboljšana udobnost vožnje. Osim toga, novi se model izvrsno snalazi na različitim vrstama ceste pa je i užitak u vožnji neizmjerno veći.
Inženjerskim zaslugama tu nije kraj: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.