Citroën je na Sajmu automobila u Parizu održao svjetsku premijeru novih C4 i C4 X, potpuno obnavljajući svoju ponudu limuzina C-segmenta. Brend tako nastavlja svoj izniman zamah. U roku od godinu dana, Citroën je obnovio svoju ponudu gospodarskih vozila, unaprijedio Berlingo i SpaceTourer, promijenio lice B-segmenta s novim C3 i novim C3 Aircrossom te se priprema ponovno lansirati dva glavna modela u C-segmentu.
Lansiran krajem 2020., C4 je zauzeo drugo mjesto u Europi u prvoj polovici 2024. na glavnom tržištu kompaktnih limuzina C-segmenta (sve verzije pogona zajedno), odmah iza referentnog VW Golfa. Pristupačan i svestran, omogućujući korisnicima da pronađu ponudu koja najbolje odgovara njihovim potrebama. Prethodnik na tržištu električnih automobila C-segmenta, i danas je među pet najboljih, s dobro kalibriranom ponudom koja je pristupačna i učinkovita.
Modeli C4 i C4 X sada prolaze kroz značajne promjene, dobivajući na zrelosti i karakteru dok se nadograđuju na svojim povijesnim prednostima kao što su udobnost i prostor u vozilu. Kupci u ovom segmentu traže više jednostavnosti, napetosti, modernosti i snage. Na oba modela, prednji kraj je promijenjen, uključujući novi logo i novi identitet marke. Na C4, stražnji kraj je također evoluirao kako bi pružio veću čistoću i sadržaj, dok je C4 X zadržao svoj već vrlo atraktivan fastback stil.
U Europi ovu promjenu prati niz motora koji promiču elektrifikaciju, omogućujući potrošačima da smanje emisije CO2 i optimiziraju svoje proračune. Uz provjerene električne inačice od 100 (136 KS) i 115 kW (156 KS), kupci će moći birati između novih modela Hybrid 100 i 136. U ovisnosti o tržištima, 1.2l PureTech 130 EAT8 će također biti dostupan kako bi pružio relevantan odgovor na sve potrebe.
Oba modela uklanjaju suvišno kako bi postigli ravnotežu. Iskorištavajući snage svojih prepoznatljivih silueta, novi Citroën C4 i C4 X zacrtavaju novi put prema većoj modernosti, karakteru i zrelosti. Radeći na prednjem i stražnjem dijelu (na C4), ambicija je bila pomaknuti ih prema većoj jednostavnosti, snazi i strukturi kako bi se postigla veća ukupna ravnoteža i ispunila očekivanja kupaca u ovom segmentu.
Tanka, elegantna LED prednja svjetla imaju karakterističan svjetlosni potpis podijeljen u tri prepoznatljiva vodoravna segmenta, osiguravajući trenutačno prepoznavanje čak i iz daljine. Kako se približavate dnevnim svjetlima, odmah primjećujete precizno oblikovanje lopatica i središnjeg odljevka, znak modernosti u dizajnu i proizvodnim procesima. Prednji pokazivači su LED, integrirani izravno u donji dio svjetlosnog potpisa. Ovi razvoji nisu samo pitanje estetike: svaki je element dizajniran u bliskoj suradnji s aerodinamičarima kako bi se optimizirala učinkovitost. Jedan primjer je rad na okomitom perifernom rubu prednjih svjetala, koji usmjerava protok zraka i stavlja energetsku izvedbu u središte procesa.
Bočni štitnici su redizajnirani kako bi dali fluidniji izgled. Njihov aerodinamični dizajn pomaže vizualno izdužiti siluetu automobila, dajući mu dinamičniji izgled. U savršenom skladu s prednjom rešetkom, oživljeni su kopčama u boji koje vodoravno prolaze preko stražnjeg dijela automobila, dodajući personalizirani dodir koji naglašava jedinstveni karakter dizajna.
Na stražnjem dijelu novog Citroëna C4, jednostavnost i jasnoća postale su ključne riječi za novu temu stila, koja eliminira sve suvišne složenosti i ostavlja samo ono bitno. Veza između donjeg dijela C-stupa i stražnjih svjetala je uglađenija i čvršća, pridonoseći ukupnoj aerodinamičkoj učinkovitosti C4. Stražnja svjetla – ključni elementi ove jedinice – dizajnirana su tako da odgovaraju vizualnom dojmu prednjeg kraja, dok vizualno proširuju stražnji dio vozila i jačaju njegovu poziciju na cesti. Crna traka koja povezuje stražnja svjetla – u sjajnoj crnoj boji – dodaje estetsku privlačnost i služi kao pozadina simboličnog imena Citroën.
Na C4 X nije bilo značajnijih promjena na stražnjem dijelu. Poklopac prtljažnika, svojim okomitim dijelom nagnutim prema naprijed, naglašava dinamičnost automobila. LED stražnja svjetla u skladu su s prednjim osvjetljenjem, uokvirujući otvor prtljažnika, a uvođenje novog logotipa naglašava ukupni učinak.
Uvedena je potpuno nova 7" instrumentna ploče visoke razlučivosti smještene iza upravljača. Povezana je s povezanom 3D navigacijom – opcija na Plusu i standardna na Maxu. Ova nova značajka poboljšava percipiranu kvalitetu na C4 i C4 X, s modernim grafičkim sučeljem koje nadopunjuje 10" zaslon osjetljiv na dodir. Ova digitalna ploča s instrumentima dizajnirana je za optimalnu jasnoću i intuitivan prikaz informacija. Dopunjen je head-up zaslonom u boji koji prikazuje bitne informacije, smanjujući naprezanje očiju i poboljšavajući sigurnost. Upravljač ima novi logo marke.
C4 i C4 X nude najnoviju generaciju infotainment sustava s 3D navigacijom koja je fluidna, brza i ergonomska. Ovo visoko intuitivno sučelje koristi 10" HD zaslon i kupci ga mogu u potpunosti prilagoditi zahvaljujući sustavu ‘widget‘. Widgeti nude brz način pregledavanja aplikacija i sadržaja na dodirnom zaslonu vozila. Sučelje također ima prirodno prepoznavanje glasa i digitalni asistent kojeg mogu ‘aktivirati‘ putnici u vozilu naredbom ‘Hello Citroën‘: razumijevanje onoga što govore, odgovaranje na njihova pitanja i izvršavanje njihovih glasovnih naredbi I nema više kablova koji leže po kabini, zahvaljujući bežičnoj replikaciji vašeg pametni telefon na 10" HD tabletu. Ovaj sustav se može jednostavno nadograditi ‘over the air‘ ažuriranjima.
Uz to, C4 i C4 X nude ChatGPT, koji je razvio OpenAI, izravno integriran u infotainment sustav zahvaljujući SoundHoundovom sustavu prepoznavanja glasa i zvuka, a dostupan je putem paketa ‘Connect Plus’. Uz ChatGPT, Citroën predstavlja novi alat generativne umjetne inteligencije koji prepoznavanje glasa čini još fluidnijim i prirodnijim. Udobnost u vozilu je poboljšana zahvaljujući digitalnom asistentu koji promovira inteligentan i interaktivan životni prostor, čineći svakodnevni život lakšim.
Novi C4 i C4X imaju do 20 naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS), koji koriste automatizirane tehnologije kao što su senzori i kamere za povećanje sigurnosti na cesti: Aktivna sigurnosna kočnica; Upozorenje na opasnost od sudara; Highway Driver Assist; Prilagodljivi tempomat sa Stop & Go.
Sve značajke arhitektonske udobnosti novih C4 i C4X su zadržane. Novi C4 utjelovljuje samu bit svestrane kompaktne limuzine, s praktičnim vanjskim dimenzijama i prostranom unutrašnjosti. Međuosovinski razmak od 2670 mm, koji pruža 198 mm prostora za koljena straga, ocijenjen kao najbolji u klasi. Vanjska širina od 1800 mm, za udoban smještaj tri putnika straga, sa širinom ramena od 1380 mm i širinom laktova od 1440 mm.
Prtljažnik od 380 litara s niskim, ravnim utovarnim pragom (715 mm) i ravnim stranicama za optimalnu upotrebu. Pod prtljažnika s dva položaja za maksimalni volumen od 1250 litara s preklopljenim stražnjim sjedalom. Bočne kuke za vješanje torbi i otvor za skije za prijevoz dugih predmeta.
Novi C4 i C4 X savršeni su primjeri Citroënova odgovora na izazove energetske tranzicije. Oni pružaju učinkovite elektrificirane pogonske sklopove koji pomažu kupcima da pređu na električne u skladu sa svojim potrebama. Stilske promjene novih C4 i C4 X pružit će priliku za potpuno lansiranje verzija Hybrid 136 i Hybrid 100 ovih modela, koje su predstavljene 2024. Oni nude pristupačno, jednostavno i svestrano rješenje za kupce.
Domet će biti upotpunjen električnim modelima od 110 kW (150 KS) i 115 kW (156 KS), koji nude domet od 355 km odnosno 415 km za C4, odnosno 360 km i 425 km za C4 X, a koji odabirom manje baterije u kombinaciji s doista učinkovitim brzim punjenjem smanjuje troškove, težinu i potrošnju energije, a istovremeno olakšava prevaljivanje velikih udaljenosti.
Brzo punjenje na dugim putovanjima bitan je zahtjev, a novi ë-C4 i ë-C4X ispunjavaju tu potrebu s opcijom korištenja brzih punjača od 100 kW. Vozilo obnavlja oko 10 km dosega u minuti i može obnoviti 80 posto svoje napunjenosti za manje od 30 minuta.
Citroën predstavlja dvije različite razine snage, s Hybrid 136 na novom C4 i C4X i Hybrid 100 na novom C4. Ova tehnologija nudi kontrolu proračuna zahvaljujući smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2 od oko 20 posto. Osobito je koristan za gradske vozače, gdje se procjenjuje da se do 50 posto vožnje može obaviti u električnom načinu rada, smanjujući i ugljični otisak i tekuće troškove.
Bez potrebe za punjenjem na punjačima, ova je tehnologija posebno jednostavna za korištenje i izvor je mira. Udobnost vožnje poboljšana je glatkim, automatskim upravljanjem električnim motorima i motorima s unutarnjim izgaranjem, koji se prilagođavaju uvjetima vožnje bez potrebe za intervencijom vozača. Ova jednostavnost korištenja, u kombinaciji sa sposobnošću baterije da se puni tijekom usporavanja, čini ova vozila posebno prikladnima za svakodnevni gradski život
Na verziji Hybrid 136, trocilindrični motor od 1199 cm³ isporučuje 136 KS (100 kW) pri 5500 okr./min. i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 okr./min. Njegov dizajn uključuje turbopunjač varijabilne geometrije i razvodni lanac, čime se poboljšava njegova izvedba i pouzdanost. U skladu sa standardom Euro 6.4 i radom na Millerovom ciklusu, koristi optimiziranu toplinsku učinkovitost, smanjujući emisije CO2. Istodobno, sinkroni elektromotor s trajnim magnetom isporučuje 21 kW (28 KS) i 55 Nm okretnog momenta, upravljajući energetskim potrebama pri niskom zahtjevnom zakretnom momentu i maloj brzini. Također pomaže pri pokretanju motora s unutarnjim izgaranjem i puni bateriju tijekom kočenja, smanjujući habanje kočnica na minimum. Sustav je nadopunjen 48V remenskim starterom za brzo pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem, elektrificiranim ë-DCS6 šesterostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 48V, 432 Wh litij-ionskom baterijom smještenom ispod prednjeg lijevog sjedala, čuvajući unutrašnjost prostor i volumen prtljažnika.
Verzija Hybrid 100 dizajnirana je na istoj tehničkoj osnovi, ali sa snagom od 100 KS (74 kW) pri 5500 okr./min. i okretnim momentom od 205 Nm pri 1750 okr./min. Ovaj 1,2-litreni benzinski motor nove generacije razvijen je za hibridizaciju i uključuje 40 posto novih komponenti.