Na prvi pogled ovaj motocikl se čini prilično apsurdnim proizvodom. Napravio ga je kineski automobilski div koji nikada nije radio motocikle, ima jedinstveni motor s osam cilindara i proizvodi se u državi u kojoj su motocikli praktično nepoželjni na cestama i uglavnom zabranjeni na autocestama.
Kineska marka Souo, iza koje stoji tvrtka Great Wall Motor predstavila je svoj prvi motocikl na Međunarodnoj izložbi motocikala u Pekingu. Riječ je o luksuznom i ogromnom touring motociklu kojeg pokreće jedini serijski bokser motor s osam cilindara na svijetu. Njegov obujam od dvije litre čini ga najvećim motorom koji se ugrađuje u neki motocikl na svijetu - piše Autoklub.
Nažalost, Great Wall, odnosno Souo još nije objavio detaljne specifikacije za motor, pa ne znamo koliku snagu razvija. Bokser koncepcija čini se kao logičan izbor jer omogućuju niže težište motocikla. Uostalom, drugi najveći motor u motociklu, onaj u Hondi Gold Wing, također je bokser koncepcije.
Ogromni motor u novom Souou spojen je na osmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Tvrtka ističe da du takvu koncepciju odabrali kako bi vozačima olakšali vožnju i pružili "luksuzno iskustvo vožnje" na otvorenoj cesti.
Kad smo već kod luksuza, valja spomenuti da Souo motocikl dolazi s grijanim sjedalom, vjetrobranskim staklom koje se podiže pritiskom na gumb, sustavom za nadzor mrtvog kuta i 12,3-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir s instrumentima i Infotainment sustavom koji ima bežično ažuriranje i glasovnu kontrolu.
Iako se radi o fascinantnom motociklu, najzanimljivija činjenica je da dolazi iz Kine, države u kojoj je vožnja motociklima zabranjena na mnogim autocestama, a tamo gdje je dopuštena, obično im je maksimalna brzina ograničena na 80 km/h. Jasno je da u takvim uvjetima Souo neće imati značajnu prodaju u Kini, pa se postavlja pitanje zašto je Great Wall Motor uopće napravio ovaj motocikl?
Na predstavljanju motocikla, predsjednik Great Walla, Wei Jianjun, rekao je da jednostavno voli motocikle, i da je ovo za njega bio projekt kojeg je pokretala strast. Čini se da je Souo projekt s kojim ova Kineska marka zapravo prvenstveno pokazuje svoju moć, nešto što je svojedobno radio pokojni predsjednik VW-a Ferdinand Piech koji je volio i zagovarao projekte koji nisu imali previše ekonomskog smisla, no kojima je njegova marka pokazivala svoju moć (Veyron, Phaeton i drugi).
Stjecanje pozornosti i pokazivanje sposobnosti zaista je važno za Great Wall Motor jer ova marka nastoji prodrijeti na tržište motocikala na koje uglavnom dominira nekoliko japanskih marki uz određen doprinos BMW-a i talijanskih marki. Souo se u tom kontekstu čini kao dobra reklama za sve modele koji će uslijediti, a prodajne brojke, očito, neće biti u pravom planu.