StoryEditorOCM
Auto-motosvjetska premijera

Audi predstavio A6 e-tron, električni model koji se razlikuje od prethodnika: moćan, sportski i savršenih proporcija

Piše Robert Radica
4. kolovoza 2024. - 09:31

Koncept Audi A6 e-tron debitirao je na sajmu Auto Shanghai 2021. kao preteča inovativne obitelji potpuno električnih volumenskih modela. Audi sada lansira A6 e-tron kao Sportback i Avant. Kao drugi model na PPE platformi, vozilo više srednje veličine preuzima poznate snage proizvoda performansi, dometa, učinkovitosti i punjenja. To je također prvi model platforme s konceptom ravnog poda (flat-floor concept).

Vanjski izgled je moćan, sportski i savršenih proporcija. Audijeva nova filozofija dizajna definira unutrašnjost. Ovisno o razini opreme, A6 e-tron nudi mnoge inovativne značajke, kao što su virtualna vanjska ogledala druge generacije, panoramski stakleni krov koji postaje neproziran pritiskom na tipku i osvijetljeni prstenovi straga. A6 e-tron i S6 e-tron mogu se naručiti od rujna ove godine kao verzije Sportback i Avant. Cijene pri lansiranju na tržište su 75.600 eura za A6 Sportback e-tron performance i 99.500 eura za Audi S6 Sportback e-tron.

image
Audi

Čisti dizajn karoserije fokusiran je na dinamičnost, progresivnost i eleganciju. Fronta je istovremeno skladna i izražajna. Tanak dizajn dnevnih svjetala i široka rešetka čine da A6 e-tron izgleda ravno i široko na cesti.

A6 e-tron nudi izdašan prostor, vrhunsku udobnost i svakodnevnu upotrebljivost. Dugačak je 4928 mm i širok 2137 mm (uključujući retrovizore), s međuosovinskim razmakom od 2946 mm. Model Avant visok je 1527 mm, dok je model Sportback visok 1487 mm.

Ovaj model dolazi s 19-colnim peterokrakim dinamičkim kotačima, dizajniranim kao aero kotači, kao standard, dok S linija dobiva 20-colne ‘five-spoke tripod‘ kotače u grafitno sivoj boji. S6 e-tron standardno dolazi s kotačima od 20 cola. Najveći kotači od 21 col dostupni su kao opcija. Dostupno je devet prepoznatljivih dizajna - od sportskog do elegantnog, uključujući šest od Audi Sporta.

image
Audi

S novim Audijem A6 e-tron, Audi naglašava svoju vodeću ulogu u dizajnu i tehnologiji rasvjete – bitnom dijelu Audi DNK-a. Prednja i stražnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn i nude digitalne svjetlosne potpise, spajajući fizički i digitalni svijet. Sprijeda, obitelj Audi A6 e-tron nudi digitalna dnevna svjetla s LED tehnologijom kao opciju, kao i drugu generaciju digitalnih OLED stražnjih svjetala.

Audi čini značajan korak naprijed u tehnologiji zaslona s opcijskim head-up zaslonom proširene stvarnosti (AR HuD), još jednim središnjim elementom digitalne pozornice. Zaslon odražava veliku, nagnutu ravninu slike preko vjetrobranskog stakla prema vozaču. Prikazuje relevantne informacije kao što su brzina, prometni znakovi, pomoć i navigacijski simboli. Infotainment sustav koristi Android Automotive OS kao operativni sustav. A6 e-tron ažurira svoj sadržaj putem bežičnih ažuriranja. Stoga su najnovije usluge Audi connect i poboljšani planer ruta e-tron, koji dolazi kao standard, uvijek ažurirani. Aplikacije kao što je YouTube dostupne su putem Audi Application Store-a za aplikacije trećih strana, koji je integriran izravno u MMI i ne zahtijeva pametni telefon za korištenje.

image
Audi

Snažni, kompaktni i visoko učinkoviti elektromotori i litij-ionska baterija novorazvijena za PPE platformu koja se sastoji od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija ukupnog bruto kapaciteta 100 kWh (94,9 kWh neto) osiguravaju domet do 756 km (A6 Sportback e-tron) i do 720 km (A6 Avant e-tron). Sa snagom sustava do 270 kW (367 KS) u izvedbi A6 Sportback/Avant e-tron (potrošnja energije u kWh/100 km kombinirano: 17,0-14,0; emisije CO2 u g/km kombinirano: 0; CO2 klasa: A), novi Audi A6 e-tron pruža sportsko iskustvo vožnje po kojem je Audi poznat. Audi A6 e-tron performance ubrzava od nule do 100 km/h za 5,4 sekunde. Najveća brzina mu je 210 km/h. S6 e-tron pruža izlaznu snagu sustava od 370 kW (503 KS), odnosno 405 kW (551 KS) s kontrolom pokretanja.

S6 Sportback e-tron i S6 Avant e-tron ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi (potrošnja energije u kWh/100 km kombinirano: 17,4-15,7; emisije CO2 u g/km kombinirano: 0; CO2 klasa: A). Najveća brzina je 240 km/h. Domet mu je do 675 km (S6 Sportback e-tron) i do 647 km (S6 Avant e-tron). A6 e-tron performance (270 kW (367 KS)) s pogonom na stražnje kotače i S6 e-tron (370 kW (503 KS)) s quattro pogonom na sve kotače, oba kao Sportback i Avant, bit će dostupni pri lansiranju. Ovisno o tržištu, daljnji modeli s pogonom na stražnje kotače ili quattro pogonom na sve kotače uslijedit će kasnije.

Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji i maksimalnom kapacitetu istosmjernog punjenja od 270 kW kao standardu, s Audijem A6 e-tron moguća su kratka zaustavljanja punjenja. To znači da se A6 Sportback e-tron performance može ponovno napuniti na odgovarajućoj stanici za punjenje (High Power Charging, HPC) za doseg do 310 km u samo deset minuta. Stanje napunjenosti (SoC) povećava se s 10 na 80 posto u 21 minutu. Inteligentna visoka učinkovitost i prediktivno upravljanje toplinom ključne su komponente ove impresivne izvedbe punjenja.

image
Audi

Opremljeno funkcijom Plug & Charge, vozilo se autorizira na kompatibilnim stanicama za punjenje kada je kabel za punjenje priključen i aktivira proces punjenja. Proces punjenja je potpuno automatski. Ako stanica za punjenje radi s tehnologijom od 400 volti, Audi A6 e-tron može koristiti bankovno punjenje. Kako bi se to omogućilo, baterija od 800 volti podijeljena je u dvije banke, svaka s naponom od 400 volti, koje se potom mogu puniti paralelno s do 135 kW. AC punjenje do 11 kW moguće je na standardnim kućnim punjačima. Opcija punjenja izmjeničnom strujom od 22 kW biti će ponuđena kasnije.

Snažni, sportski i savršenih proporcija A6 e-tron i S6 e-tron, oba kao Sportback i Avant, bit će dostupni za narudžbu od rujna ove godine. Cijene za model više srednje klase pri lansiranju na tržište su 75.600 eura za A6 Sportback e-tron performance i 77.250 eura za A6 Avant e-tron performance. S6 Sportback e-tron košta 99.500 eura, a cijena za S6 Avant e-tron je 101.150 eura. Daljnji modeli sa stražnjim ili quattro pogonom uslijediti će kasnije, ovisno o tržištu. Model s manjom baterijom predstavljat će atraktivan ulazak u A6 e-tron obitelj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. listopad 2024 15:11