Osma generacija Passata sadržajno je podignuta za pola klase više, a službeno će biti predstavljena 2. listopada, pred sam početak pariškog autosalona.
Mnogi će se zapitati kako je tako brzo došlo do smjene generacija kod Volkswagenove limuzine, a radi se o tome da je Passat sedme generacije bio samo temeljito redizajnirani model šeste generacije iz 2005. godine, odnosno svojevrstan „među-model“ poput Golfa „šestice“.
Direktorski komfor
Nova generacija Passata napravljena je na modularnoj platformi MQB, a već na prvi pogled jasno je da nema sličnosti s dosadašnjom karoserijom.
Dimenzijama nije previše narastao, točnije, ostao je na dužini od 4767 milimetara (- 2 mm), širi je za 12 mm (1832 mm) i niži za 14 milimetara (1456 mm). Istodobno, međuosovinski razmak rastegnut je za 79 milimetara i sada broji 2791 milimetar.
U kombinaciji s poprečno postavljenim motorom osigurava „direktorski“ komfor na stražnjim sjedalima. Korištenjem čelika visoke čvrstoće i optimiziranjem svih sklopova ukupna masa smanjena je za 85 kilograma.
Passat je u putničkom i prtljažnom prostoru narastao u svim smjerovima, pa je pretpostaviti da će biti još traženiji kao poslovna limuzina, u što se uklapaju i novi sadržaji poput digitalnih TFT instrumenata, velikog zaslona raznovrsne multimedije, head-up zaslona...
Obujam prtljažnika povećan je na 586 litara, što je 21 litra više u odnosu na sadašnji model. U karavanskoj verziji Variant, koja se tradicionalno predstavlja paralelno s limuzinom, prtljažnik je porastao na 650 litara (+47 litara), dok se preklapanjem stražnjih sjedala taj prostor povećava na 1780 litara (+50 litara).
Dizajn je tradicionalno klasičan i prepoznatljiv, bez avantura i priklanjanja modernim trendovima. To je i bilo logično za model koji je predstavljen davne 1973. godine te koji je s uračunatim posebnim verzijama za tržišta Sjeverne Amerike i Kine prodan u 22 milijuna primjeraka.
Premda se unutrašnjost oblikovano naslanja na sadašnji model, kvalitetniji i skuplji materijali idu u prilog visoko postavljenim ambicijama.
U ponudi motora su odreda 4-cilindarske izvedbe s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Ponudu benzinaca otvara 1.4-litreni TSI u dvije izvedbe sa 125 i 150 KS, nastavlja se s 1.8-litrenim TSI turbobenzincem sa 180 KS, a zaključuje sa 2.0-litrenim TSI motorom snage 220, odnosno 280 KS.
Kod turbodizelaša najslabiji je 1.6-litreni TDI agregat koji je pojačan na 120 KS. Vrh ponude je 2.0-litreni TDI s dvije turbine snage 240 KS i 500 Nm okretnog momenta.
U kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima trebala bi biti 5,0 l/100 km. Slabije inačice istog obujma imat će 150, odnosno 184 konjske snage.
Veliki novitet je plug-in hibrid (s punjenjem preko utičnice iz kućne mreže) koji dolazi u kombinaciji 1.4-litrenog TSI benzinca i elektromotora od 74 kW.
Prodaja novog Passata u Njemačkoj počinje sredinom srpnja, a početna cijena limuzine bit će 25.875 eura, dok će karavan koštati 25.950 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....