Taj model labinske tvrtke Inoplast već je šestu godinu na tržištu i već smo ga tada predstavili na stranicama Otvorenog mora. Na ovogodišnji sajam male brodogradnje u Podstrani stigla je kompletno opremljena verzija zelenog trupa s tendom, ogradom, špirunom i vjetrobranom u masivnom okviru od inoksa. S obzirom na količinu opreme brojnost populacije koja uvijek traži brodice prihvatljive cijene odlučili smo ga ponovno isprobati.
Koliko god pažnju plijenili atraktivni i moderni noviteti, po komentarima iskusnijih nautičara klasika poput Labina 500 nikad ne izlazi iz mode. Nadgrađe kakvo smo navikli gledati proteklih desetljeća nema iznenađenja. Dužina od pet metara ne omogućava posebne dizajnerske eksperimente jer se u rasporedu moraju zadovoljiti različiti afiniteti. Ribolovcima je najvažnija udobnost u krmenom dijelu broda gdje će provoditi sate i sate s tunjom u ruci.
Na Labinu je to odlično izvedeno – kokpit je dubok s lagano nakošenim visokim naslonom za leđa. Klupe, pod i sve gazne površine su premazane protukliznom zelenom bojom. Osim hrapavog dojma pod nogom i rukom važno je naglasiti da je takva podloga lišena brige o održavanju što je jak argument kod razmišljanja o tikovim ili nekim drugim oblogama.
Prostor pod klupama je naravno spremište s bočnim pristupom, a jedini gornji otvor skriva pristup spremniku goriva od 50 litara iako se može ugraditi i tank od 70 litara. Tko želi višu poziciju može se koristiti skiperskom sjedalicom izlivenom u kontraštampi. Ona je naime s preklopnim naslonom pa se lako koristi s obje strane. Jastuk je debel kao i valjkasti naslon pa se sjedi vrlo udobno. Jedino što malo smeta je ručica gasa postavljena uz nogu kormilara. Budući da na ploči pored timuna nema puno slobodnog mjesta niti je projektom predviđeno udubljenje, ispada da je stijenka uz nogu jedino slobodno mjesto za ugradnju. Nažaost, stršeća ručica na putu do bočnog prolaza uvijek je potencijalna prepreka.
Plastični konfekcijski timun je na okomitoj stijenci kabine, a pod njim je samo sklop prekidača. Vrata kabine su dvokrilna i sklopljena u lijevu stranu ne zauzimaju puno mjesta. Konstrukcija s puno šarki i štopera zasad je u redu, ali nakon nekog vremena takvi sistemi postaju najčešći izvor zveckanja i buke u plovidbi.
Pod pred vratima i ispod nogu kormilara je podignut na višu razinu od kokpita što je dodatno osiguranje od prskanja mora u kabinu. U unutrašnjosti je klasičan raspored, klupa na V i drveni umetak za dobivanje široke postelje za dvoje. Veliki bočni prozori su od pleksiglasa s vijcima umjesto okvira što zajedno s hrapavom netapeciranom stijenkom stropa malo kvari ukupni dojam interijera.
Najraskošnije opremljen dio je na prednjoj polovici broda. Od rukohvata na krovu kabine, okviru golemog vjetrobranskog stakla do visoke bočne ograde i špiruna - sve sja u inoksu. Osim što je to estetski atraktivno, funkcionalnost pri kretanju po pramcu je na vrlo visokoj razini unatoč uskim bočnim prolazima. Sva gazišta su također premazana antisklizom za potpunu sigurnost. Isto je napravljeno i na krmenim spojlerima koji su omogućili ulazak na brod i s te strane. Iako u prolazu smetaju sajle motora i sklopive ljestve uz malo prakse taj se dio može dobro iskoristiti.
Naravno, stabilizatori su postavljeni prvenstveno radi boljih plovidbenih svojstava. U manevriranju brodicom teškom svega 500 kilograma nema nikakvih problema, sve se može napraviti u mjestu. Na bočni val je brod osjetljiviji, ali pramac mu vrlo učinkovito sječe sve prepreke. S prošlom testu s motorom od 30 konja Labin je išao do maksimalnih 18 čvorova tako da smo s ugrađenom Hondom 20 očekivali nešto slabiji rezultat. No, nama se na punom gasu kazaljka zaustavila na svega 8 čvorova. More se penjalo uz krmeno zrcalo, sve je kuhalo oko pente, ali pomaka nije bilo.
Razlog je bio u novom nosaču motora udaljenom od krmenog zrcala. Nakon što je osnivač Inoplasta inženjer Arduino Golja stavio stvari na papir popunio je prazninu između stabilizatora i smanjio prostor oko motora na minimum. S tim zahvatom se dobio željeni uzgon i postigla brzina od 12 čvorova s valom koji se javlja na metar i pol iza brodice.
Osnovni model bez motora košta 45.500 kuna, a za uzgonske tankove s ljestvama i nosačem pomoćnog motora treba izdvojiti još 6 tisuća kuna. Dizajn jest pomalo arhaičan, ali kvaliteta izrade je u skladu s 30 godina iskustva proizvođača tako da će svome vlasniku Labin vjerno služiti barem još toliko.
OSOBNA KARTA Dužina preko svega .......................................... 5,75 m Dužina trupa.. ..................................................... 5,00 m Širina.. ................................................................. 1,92 m Gaz .......................................................................0,60 m Težina .................................................................. 500 kg Spremnik goriva ..................................................... 50 l Motor Honda.. ...................................................... 20 KS Kategorija .................................................................... C Nosivost ........................................................... 6 osoba Proizvođač ............................................ Inoplast, Labin Cijena osnovnog modela .......................45.000 kuna Cijena testiranog modela .....................111.000 kuna |