Inovativnost i superiornost su na zavidnoj razini, a novi RS tehnički doslovno ne dijeli niti jedan jedini vijak sa svojim prethodnikom.
Sve počinje s novim agregatom tako da umjesto brutalnog 5-cilindarskog 2.5-litrenog motora na scenu stupa 4-cilindarski EcoBoost snage 320 KS. Radi se o 2.3-litrenom agregatu s turbopunjačem koji je tehnički gledano usko povezan s novom generacijom motora iz Ford Mustanga.
Taj motor razvija 320 konjskih snaga pri 6800 „điri“ pri čemu će pogon biti na svim kotačima, što mu daje epitet prave tempirane bombe na četiri kotača. Ne treba ni spominjati koje prednosti donosi pogon 4x4, s tim da prednji pogon odlazi definitivno u povijest. Time Ford nastavlja tradiciju sportskih modela započetu 1968. godine najprije s Escortom, a potom i Sierrom.
Kod integralnog pogona najveća je inovacija što se 70 posto pogona uz pomoć elektronike može prebaciti na stražnju osovinu i 100 posto okretnog momenta na svaki pojedinačni kotač. Tehnologija je preuzeta iz WRC-a gdje Ford ima veliko iskustvo, kao i uspjeh.
Novorazvijeni sustav inteligentne raspodjele okretnog momenta od novog RS-a napravit će pravu jurilicu stvorenu za svladavanje i najtežih zavoja. Osim toga smanjena je i masa pogona.
Zbog elektroničke kontrole okretnog momenta izbačena je RevoKnucle – Fordova inovativna varijacija McPherson ovjesa sprijeda koja odvaja pomake ovjesa od pomaka upravljača, pa je i tu smanjena masa za 20 kilograma.
Golemi usisnici
Motor je uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a iz Forda najavljuju i limitirane snažnije inačice u skorijoj budućnosti.
Osim po performansama novi Focus RS nije teško prepoznati ni po agresivnom izgledu. Međutim, mnoge će vjerojatno razočarati peterovartna verzija, s obzirom na to da ubojita izvedba Focusa RS dolazi isključivo s pet vrata.
To ipak nimalo neće utjecati na njegove performanse. Dizajneri su napravili jasne vizualne razlike tako da i prekrasni ST djeluje pitomo pokraj njega. Golemim usisnicima zraka jasno daje do znanja da je riječ o nepripitomljenom monstrumu stvorenom za jurnjavu cestom.
U unutrašnjosti novog Focusa RS sve je podređeno vozaču i sve je u trkaćem, sportskom tonu, pri čemu vozač istovremeno dobiva mnoštvo korisnih informacija. Sportski profilirana sjedala (školjke) jasno daju do znanja o kakvom se automobilu radi.
Što se tiče cijene, iz Forda najavljuju kako RS nikad neće biti povoljniji, ali treba sačekati službene informacije.