Qashqai, koji je predstavljen još 2007. godine, već dugo predvodi tržište crossovera pri čemu je proizvedeno oko dva milijuna primjeraka. Okosnicu druge generacije Qashqaija čine vrhunska tehnologija, potpuno novi dizajn i unaprijeđena dinamika vožnje.
Nova generacija Nissanova pionira među crossoverima duža je od prethodnika 49 milimetara, te je šira 20 mm i niža 15 mm, pri čemu je dobio bogatiju i učinkovitiju ponudu pogonskih agregata, smršavjevši pri tom oko 40 kilograma (ovisno o modelu).
Usprkos smanjenju visine, zadržan je povišeni vozačev položaj, dok je visina iznad glave povećana za 10 mm. Prtljažnik sada ima obujam od 439 litara kada su stražnja sjedala u uobičajenom položaju što je 29 litara više od prethodnika. U novom Qashqaiju je više mjesta i za putnike.
Svi motori su sada s turbopunjačem radi smanjenja obujma, potrošnje i emisije CO2, ali isto tako i zadržavanja, odnosno poboljšanja dosadašnjih performansi. Uz to novi Qashqai nudi cjelovit paket naprednih tehničkih obilježja.
Nissanov Safety Shield ili sigurnosni štit obuhvaća sustave za autonomno kočenje u nuždi, održavanje vozačeve pozornosti i prepoznavanje prometnih znakova.
Premda se očekuje da će inačice Qashqaija s prednjim pogonom biti najprodavanije, u ponudi će biti i verzija s pogonom na sve kotače ALL-MODE 4x4 u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili sasvim novim Xtronicom.
Svi modeli novog Qashqaija imaju LED dnevna svjetla, a određene inačice su opremljene LED prednjim svjetlima s oborenim i dugim snopom.
Karoserija novog Qashqaije je ispeglana do krajnjih granica, tako da bez obzira što djeluje dinamičnije i moćnije, koeficijent otpora zraka mu je smanjen na 0,32.
Kod japanskog crossovera je primijenjena još jedna inovacija, a riječ je o aktivnom zatvaraču maske hladnjaka. Zatvarač se automatski zatvara iznad 30 km/h i otvara samo ako senzori signaliziraju da motor treba hladiti.
Inače, sustav je dio standardne opreme dizelskih agregata s ručnim mjenjačem. U ponudi su četiri motora, po dva benzinska i dizelska agregata snage između 110 i 150 KS. Slabiji benzinac je 1.2-litreni DIG-T sa prednabijanjem snage 115 KS koji je uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i okretnim momentom od 190 Nm.
Snažniji benzinac je 1.6-litreni DIG-T motor snage 150 KS i s okretnim momentom od 240 Nm čija je prosječna potrošnja 5,6 l/100 km. Turbodizelaši su obujma 1.5, odnosno 1.6 litara pri čemu je šesta generacija manjeg dCi agregata najštedljivija do sada.
Agregat snage 110 KS uparen sa sustavom Start/Stop najčistiji je i najučinkovitiji motor koji se ugrađuje u Qashqai. U kombiniranoj vožnji troši tek 3,8 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 99 g/km pri čemu je od prethodnika 36 posto štedljiviji.
Snažniji turbodizelaš je 1.6-litreni dCi motor sa 130 KS koji može biti uparen i s pogonom 4x4. U kombinaciji s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom prosječna potrošnja mu je 4,4 l/100 km. Novi Qashqai oblikovan je i konstruiran po ukusu europskih kupaca, a proizvodit će se u Sunderlandu.
Početak prodaje predviđen je za ožujak 2014. godine.
Xtronic mjenjač Xtronic mjenjač razvijen je posebno za drugu generaciju Qashqaija, a dostupan je sa 1.6-litrenim dCi agregatom od 130 KS. Za razliku od klasičnih promjenjivih prijenosa, Xtronic prilikom snažnih ubrzanja ponaša se poput višeomjernih automatskih mjenjača stupnjevitim promjenama. Pri mirnijoj vožnji omjeri se neprimjetno prilagođavaju kako bi promjene bile posve glatke. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....