Mercedes-Benzov luksuzni sportski roadster SLK, nakon dva desetljeća provedena na tržištu pod tim imenom, od početka 2016. mijenja naziv u SLC.
Naime, na autoshowu u Detroitu 11. siječnja 2016. godine, novi SLC će imati svjetsku premijeru s kojom dolazi i novi naziv, a sve u sklopu promjene nomenklature koju provodi ovaj njemački proizvođač automobila. Bez obzira što se u proteklih 20 godina naziv SLK duboko uvukao pod kožu ljubitelja automobila, činjenica je da je luksuzni roadster puno bliži C klasi, iz čijeg velikog broja dijelova je i napravljen.
Mekane linije
Nova oznaka modela bit će stavljena na temeljito redizajnirani postojeći model iz 2011. godine, a izgled novog roadstera sada je snažno približen novom dizajnu svih Mercedesovih modela. U vizualnom smislu mekane linije i atraktivnija diodna svjetla udahnule su prepoznatljivoj filozofiji karoserije novu dozu svježine i privlačnosti, prenesene i u unutrašnjost.
Kao dio facelifta dizajneri su stavili dijamantnu masku hladnjaka motora u čijem se središnjem krugu nalazi veliki Mercedesov logo u vidu srebrne trokrake zvijezde. U unutrašnjosti središnja konzola i greben nadahnuti su onim iz velikog sportskog dvosjeda SL, a novu dozu uživanja pruža i suvremena multimedija i sva moguća sila ostale opreme.
Kad je u pitanju ponuda motora i ona je poboljšana tako da je sada osnovni agregat oznake SLC 180, a riječ je o 1.6-litrenom turbobenzincu sa 156 KS i okretnim momentom od 250 Nm čija je prosječna potrošnja 5,6 l/100 km ili ekvivalent emisiji CO2 od 127 g/km.
Iznad njega smješteni su benzinci SLC 200 i SLC 300 čija snaga je 184, odnosno 245 „konja“. Riječ je 2.0-litrenim 4-cilindarskim motorima. Najučinkovitiji i dalje ostaje turbodizelaš SLC 250d sa emisijom CO2 od samo 114 g/km. Vrh ponude je 3.5-litreni V6 turbo sa 367 KS i 520 Nm okretnog momenta, a koji nosi oznaku SLC 43 AMG.
Strelovito ubrzanje
Dvosjedu, čiji se krov može rasklopiti i u vožnji do 40 km/h, ovaj agregat s modificiranom AMG verzijom sportskog ovjesa, poznatog iz SLK 55 AMG, omogućuje strelovito ubrzanje tako da mu do „stotke“ treba samo 4,7 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Modeli SLC 180 i SLC 200 opremljeni su ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dok kao opcija dolazi 9G-TRONIC automatski mjenjač. Devetstupanjski automatski mjenjač je standardni dio opreme kod motora SLC 250d, SLC 300 i SLC 43 AMG.
Zahvaljujući sustavu Dynamic Select dinamičke karakteristike novog roadstera SLC mogu se podesiti uz pomoć okruglog prekidača na gornjoj upravljačkoj ploči s instrumentima. Na taj način vozač može izabrati pet režima rada motora, ovjesa, prijenosa i upravljanja: Comfort, Sport, Sport +, Eco i Individual, te je standardna značajka u modelima SLC 300 i SLC 250d.
Novi Mercedes-Benz SLC ima impresivnu baštinu, jer je od 1996. godine prodano ukupno 670.000 primjeraka diljem svijeta. Prodaja novog SLC-a počinje u travnju 2016. godine, uz napomenu kako mu cijena još nije poznata.
ZDRAVKO JURIČKO, FOTO: DAIMLER