StoryEditorOCM
Arhivapredstavljamo

Obnovljeni Ford Focus: niži i širi stasom, osvaja maskom u stilu Aston Martina

Piše PSD.
15. travnja 2014. - 15:02
Ford je u trećem generacijskom izdanju obnovio svoj globalno najprodavaniji model, kompaktni Focus koji je od 1998. godine, kada se prvi put pojavio na tržištu, prodan u više od 12 milijuna primjeraka, od čega 6,9 milijuna otpada na Europu. Samo u 2013. godini Ford Focus je prodan u preko 1,1 milijun primjeraka što ga čini najprodavanijim automobilom na svijetu.

Na ženevskom salonu u ožujku ove godine predstavljen je redizajnirani Focus u karoserijskim izvedbama s trima i petorima vratima, te u karavanskoj verziji. Nakon toga, na autosalonu u New Yorku javnosti je prikazana i limuzina s četvorim vratima.

Obnovljeni Focus ima niži i širi stasom, s novim poklopcem motora i prednjeg dijela, a posebno je dojmljiva maska. Radi se o šeterokutnoj rešetki hladnjaka po uzoru na Aston Martin, kakva već krasi obnovljenu Fiestu, ali i Mondeo. U budućnosti svi Fordovi modeli imat će upravo takvu masku hladnjaka čime će se potencirati obiteljski imidž. Osvježena su i svjetla, pa je s prednje strane Focus sada puno atraktivniji.

U unutrašnjosti ima također puno izmjena, a najveća novost je da je kontrolna ploča inspirirana tipkovnicom mobilnog telefona, koja je predstavljena u Fiesti još 2008. godine, zamijenjena novim dizajnom. Naime, klasičnu tipkovnicu mobitela zamijenio je 8-inčni ekran osjetljiv na dodir. Preko njega se, kao i kod mnogih drugih automobila, rukuje dodirom i upravlja s mnogim funkcijama, te ima funkciju pametnog telefona. Nov je i trokraki upravljač.

Focus je zadržao karakteristična vozna svojstva, koja su inače bila dobra, a sada su poboljšana doradama na ovjesu i upravljaču. Naravno, poradilo se i na povećanju sigurnosti tako da Active city stop sustav koji automatski koči kad prepozna opasnost, sada umjesto do 30 km/h reagira do brzine od 50 km/h. Novi je i sustav elektroničke stabilnosti (ESP), a ima i funkciju Activ Park Assist uz čiju pomoć se vozilo gotovo putpuno samostalno parkira.

Novost u ponudi motora su dva potpuno nova 1.5-litrena agregata. Turbobenzinci obujma 1.5 litara s predznakom Ecoboost dolaze sa 150, odnosno 180 konjskih snaga. Istodobno u ponudi TDCi turbodizelaša su također 1.5-litreni motori koji istiskuje 95, odnosno 120 konjskih snaga. Najštedljiviji motor je 1.0-litreni Ecoboost sa 100 KS koji emitira samo 99 g/km ugljikova dioksida. U gami je i motor istog obujma, ali snage 125 KS. Na tržište Ford Focus stiže tijekom ljeta.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. studeni 2024 22:33