StoryEditorOCM
Arhivajoš nabrijaniji

Novi BMW X1 - bavarski SUV na steroidima

Piše PSD.
10. srpnja 2015. - 12:07
Bavarski proizvođač automobila BMW ubrzano radi na modelima nove generacije. Takav je slučaj i s drugom generacijom BMW-a X1 čiji su prethodnici utrli put klasi SAV (Sports Activity Vechile) vozila gdje je „ušpricana“ još žešća doza sportsko-terenskih karakteristika koja se temelji na premium kompaktnoj klasi.

Druga generacija ovog modela, koji je prodan u više od 730.000 primjeraka stiže na svjetsku pozornicu ravno iz kalupa BMW-ova modela X s tim što je novi X1 robusniji i snažniji poput pravog SUV-a.

Osim toga, unutrašnjost novog modela X nudi puno više prostora za putnike i prtljagu, uz moderno i luksuzno uređenje, te funkcionalnost.

Manja potrošnja 17 posto

Osjetnom povećanju sportskih performansi te udobnosti u vožnji u usporedbi s odlazećim modelom može se zahvaliti motorima s četiri cilindra najnovije generacije, verziji BMW-ova xDrivea (inteligentni sustav pogona na sve kotače) optimiziranog za efikasniju potrošnju goriva, te novoj tehnologiji podvozja.



Pri tom je emisija CO2, kao i potrošnja goriva smanjena čak do 17 posto. Na popisu dodatne opreme su prednja svjetla u potpunoj LED tehnologiji, dinamička kontrola amortizera (Dynamic Damper Control), Head-up zaslon te sustav Driving Assistant Plus pomoći u vožnji.

Novi BMW karakterističan je po svojoj upečatljivoj vanjštini koja ističe status najmlađeg člana BMW-ove obitelji modela X. Novi model viši je od prethodnika za 53 milimetra, širi 21 mm, ali i kraći 40 mm pa je sad dug 4440 mm. Istodbno, manji je i međuosovinski razmak za 9 cm što nije utjecalo na ponudu prostora u unutrašnjosti.

Dapače, povećana je prostranost interijera. Kapacitet prtljažnika povećan je na 505 litara, što znači da je veći u odnosu na prethodnika za 85 litara, te je jedan od najprostranijih u klasi. Preklapanjem stražnjih sjedala obujm spremnika povećava se do impresivnih 1550 litara.

Preklopno suvozačevo sjedalo, te stražnja sjedala koja se mogu pomicati 13 centimetara naprijed – nazad pružaju još veću varijabilnost.



U ponudi druge generacije BMW-a X1 su četiri motora, po dva benzinska i dizelska čija se prosječna potrošnja kreće između 4,1 i 6,4 l/100 km uz emisiju CO2 od 109 do 149 g/km. Svi motori bit će dostupni već od listopada kad će se ovaj SAV naći na tržištu, a bit će u rasponu snage od 150 do 231 KS.

Automatik s osam brzina

Benzinci su 2.0-litreni snage 192 i 231 KS, dok su dizelaši obujma 1.8 i 2.5 litara snage 150, odnosno 190 i 231 KS. Motori su u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest brzina ili s automatskim Steptronicom s osam brzina.
xDrive inteligentni sustav pogona na sve kotače sada je u novijoj izvedbi.

Taj se lagani, kompaktni i učinkoviti sustav služi elektrohidraulički kontroliranom spojkom kako bi rasporedio pogon između prednje i stražnje osovine na način koji najbolje odgovara trenutnim zahtjevima vožnje.

S druge strane, kod modela BMW X1 sDrive 20i i BMW X1 sDrive 18d, tu je ulogu preuzeo mehanizam prednjeg pogona koji je prethodno razvijen za BMW-ove modele serije 2 – Activ Tourer i Gran Tourer.



Zdravko Juričko

Head-up displej

Premijerno kod novog modela X1 pojavljuju se Head-up zaslon i pomoć u vožnji Driving Assistant Plus. Head-up displej, koji kao i kod većih X modela projecira značajne informacije direktno u vidno polje vozača na vjetrobransko staklo.

U paketu dodatne opreme, X1 je moguće opremiti i sustavom Driving Assistant Plus aktivne regulacije brzine s funkcijom Start/Stop, upozorenjem za promjenu voznog traka, asistentom za vožnju u zastoju, upozorenjem od naleta te upozorenjem na pješake s gradskom funkcijom kočenja.

Ove sustave nadopunjuje i najnovija paleta aplikacija koja omogućuje vozaču da poveća udobnost ili se koristi navigacijom i sustavima za informiranje i zabavu. Novi BMW X1 može se voziti u comfort i sport režimu, ovisno o tome što odgovara vozaču.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. srpanj 2024 04:33