Druga generacija Jaguara XF, sportsko-poslovne limuzine, nenadmašan je spoj dizajna, luksuza, tehnologije i učinkovitosti, te je u odnosu na model XF iz 2007. godine radikalan iskorak divlje mačke s pedigreom.
Novi je model u odnosu na prvu generaciju kraći sedam milimetara (4954 mm) i niži tri milimetra, dok je istodobno međuosovinski razmak povećan za 51 mm i sada iznosi 2960 mm, što je pridonijelo povećanju ponude prostora u unutrašnjosti.
Osim toga, nova luksuzna limuzina, koja je smještena između modela XE i XJ, zahvaljujući aluminijskoj konstrukciji karoserije, kao i ostalim poboljšanjima, lakša je u prosjeku 190 kilograma od prethodnika. Samo četverocilindarski 2.0-litreni turbodizelaš sa 163 "konja" lakši je 80 kilograma od najbližega konkurenta.
Vodilo se računa i o vanjskom izgledu novog Jaguara XF koji ima coupeovsku bočnu liniju, tako da je prednji prevjes kraći 66 milimetara, dok je koeficijent otpora zraka smanjen s 0,29 na 0,26. Raspodjela težine 50:50 daje idealnu ravnotežu ovoj sportskoj i luksuznoj limuzini koja se proizvodi u tvornici Jaguar Land Rover u Castle Bromwichu.
Manja potrošnja
Struktura karoserije je uglavnom ili u cijelosti napravljena od aluminija, što je inače odlika Jaguarovih vozila.
Adaptivni električni servoupravljač (EPAS) upotpunjuje osjećaj upravljivosti, ali istodobno utječe i na potrošnju goriva, koja je od dva do tri posto manja kod bezinskih i dizelskih agregata.
Infotainment i povezivost je najnapredniji sustav koji je Jaguar ikada ponudio. Posve novi sustav InControl Touch Pro temelji se na intuitivno korisničkom sučelju InControl Touch, i podržava sve iste značajke – uključujući InControl Apps, InControl daljinski i Wi-Fi Hotspot – ali nudi 10,2-inčni zaslon osjetljiv na dodir i dvostruki prikaz tehnologije, što istodobno omogućuje vozaču da vidi informacije kao što su orijentacija, dok je sjedalo suvozača svojevrstan ekran za gledanje televizije ili DVD.
Riznica sigurnosnih sustava
U biti nova generacija limuzine XF prava je riznica sigurnosnih sustava, kao i sustava pomoći vozaču kako bi se olakšala vožnja i zadržala sigurnost i stabilnost. XF nudi i poseban head-up zaslon u boji visoke rezolucije, tako da je na jakom suncu puno lakše čitati informacije.
Kamere koje su postavljene sprijeda i straga omogućavaju kontrolu napuštanja voznog traka, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, kao i praćenje prometnih zakova s ograničenjima brzine. Naravno, tu je i adaptivni tempomat koji omogućava vozaču automatsko održavanje razmaka vozila ispred sebe.
Što se tiče agregata koji pokreću novu generaciju modela XF, u ponudi su 4-cilindarski i V6 motori koji mogu biti upareni s ručnim 6-stupanjskim ručnim ili automatskim 8-stupanjskim ZF-ovim mjenjačima. Dva su 4-cilindarska turbodizelaša obujma 2.0 litre snage 163, odnosno 180 KS, koji raspolažu s okretnim momentom od 380, odnosno 430 Nm.
Najslabiji 4-cilindarski benzinac je 2.0-litreni "turbak" snage 240 KS koji je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Agregati sa šest cilindara (V6) su 3.0-litreni turbodizelaš s 300 KS i automatskim mjenjačem, te 3.0-litreni turbobenzinci izlazne snage 340, odnosno 380 "konja". Svi oni su u kombinaciji sa ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Inače, Jaguar XF opremljen je pogonom na sve kotače (AWD), ali isto tako može se dobiti jeftinija verzija samo sa stražnjim pogonom (RWD).
ZDRAVKO JURIČKO