StoryEditorOCM
Arhivamaxi suv

Audi Q7 e-tron - hibrid snagator s dosegom od 1400 km

Piše PSD.
17. studenog 2015. - 20:37
Audijev maxi SUV Q7 e-tron quattro prvi je plug-in hibridni model sa 6-cilindarskim TDI turbodizelašem i pogonom na sve kotače.

Zahvaljujući spremniku goriva od 75 litara, te elektromotoru, ukupni doseg s jednim punjenjem mu je čak 1400 kilometara, dok isključivo na struju može prijeći 56 kilometara.

Plug-in hibridni pogon u najvećem Audijevu SUV-u kombinacija je 3.0-litrenog 6-cilindarskog turbodizelaša (TDI) i elektromotora koji daju ukupnu snagu od 373 KS i čak 700 Nm okretnog momenta.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h ovom cestovnom snagatoru treba točno šest sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h. Pritom prosječna potrošnja u novom europskom ciklusu vožnje je tek 1,7 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 46 g/km.



Hibridni plug-in sustav kombinacija je 3.0-litrenog V6 TDI agregata snage 258 KS i 600 Nm okretnog momenta, te elektromotora maksimalne snage 94 kW, odnosno 128 KS, uz okretni moment od 350 Nm, što u konačnici daje izlaznu snagu od 373 KS i 700 Nm okretnog momenta.

Elektromotor zajedno sa spojkom integriran je u 8-stupanjski automatski tiptronic mjenjač. Litij-ionska baterija sastoji se od 168 prizmatičnih ćelija i hlađena je tekućinom.

Uz kapacitet baterije od 17,3 kWh, u vožnji isključivo na struju, Audi Q7 e-tron ima doseg od 56 kilometara. Potpuno punjenje baterije iz industrijske utičnice traje kraće od dva i pol sata.

Hibridni sustav upravljanja kontrolira radna stanja ovog modela tako da vozač može birati između četiri načina rada. “EV” način prioritet stavlja na električni način vožnje, dok u “hibridnom” režimu odabir vrste pogona provodi hibridni sustav upravljanja.



Puni bateriju u režimu “punjenja”, a u režimu “štednje baterije” štedi dostupnu električnu energiju za kasniju uporabu. Ovisno o situaciji u vožnji, SUV može povećavati snagu, voziti konstantnom brzinom i obnavljati kinetičku energiju.

Tijekom svakodnevne vožnje, većina operacija kočenja koristi elektromotor, koji onda radi kao generator. U normalnim uvjetima Q7 e-tron kreće čisto na električni pogon. Prigodom prebacivanja u hibridni način vožnje i za naglo povećanje snage, vozač treba pritisnuti aktivnu papučicu gasa (još jedna Audijeva inovacija) iznad određene točke otpora.

Bitna komponenta učinkovitosti je posebno razvijeni sustav upravljanja toplinom s toplinskom pumpom. To omogućuje da toplina iz komponenata električnog pogona bude dostupna u unutrašnjosti vozila, tako da ovaj sustav brzo i učinkovito grije i hladi unutrašnjost.

U isto vrijeme, zbog činjenice da koristi malo energije značajno povećava doseg samo s električnom pogonom u odnosu na konvencionalni električni sustav grijanja. Višenamjensko vozilo za slobodno vrijeme, obitelj, sport i posao, s quattro pogonom bez napora svladava sve terene.



Kontrola brzine pri spuštanju i terenski način vožnje za elektroničku kontrolu stabilnosti ESC dio su standardne opreme. Prikaz nagiba karoserije dio je standardne opreme sa zračnim ovjesom.

Osim toga, hibridni plug-in SUV nudi niz sustava za pomoć vozaču u raznim situacijama. S 5,05 metara dužine najveći Audijev SUV kombinira moćan i mišićav dizajn, dok u unutrašnjosti nudi najviše prostora u segmentu.

Kapacitet prtljažnika je 650 litara, a može se proširiti na maksimalnih 1835 litara.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. siječanj 2025 15:27