StoryEditorOCM
Arhivaamerička ikona

Antidepresiv za krizu srednjih godina: vozili smo novi Ford Mustang!

Piše PSD.
2. rujna 2015. - 19:00
Ford Mustang, američka ikona koja traje više od pola stoljeća, nakon šest generacijskih izdanja konačno je i službeno stigla u Europu, te će se prodavati u salonima uz bok Mondeu, Focusu, Fiesti...

Međutim, uz Ford Mustang vežu me sjećanja iz 1968. godine, kada sam kao klinac gledao i divio se automobilu s logom divljeg konja koji je tada u Splitu vozio napadač “Hajduka” Džemaludin Mušović. Spomenuti nogometaš je dvije godine prije toga stigao iz Sarajeva, te je za novac dobiven od transfera iz “Sarajeva” u “Hajduk” kupio novi Ford Mustang iz 1968. godine, koji je nosio registracijsku oznaku ST 93-20.

Naravno, tada sam samo mogao maštati kako ću i ja jednog dana voziti takav automobil, a eto nakon 37 godina i to se ostvarilo zahvaljujući prezentaciji šeste generacije Ford Mustanga održanoj u okolici Budimpešte.

Bogatiji za stražnji multilink


Gutajući kilometre autocestom, ali i lokalnim cestama, mogli smo se uvjeriti kako klišeji i predrasude o američkoj ikoni više ne drže vodu, jer je novi Mustang apsolutno prilagođen očekivanjima i željama europskih vozača.



Mustang sada više nije samo predodređen za ravne dionice i vožnju autocestom, jer u zavojima leži kao na tračnicama zahvaljujući stražnjem multilink ovjesu i vrlo direktnom upravljaču.

Nizak krov, široki bokovi, položeno vjetrobransko staklo, karakteristična maska hladnjaka s logom divljeg konja, prepoznatljiva prednja i stražnja svjetla nepogrešivo upućuju na to da je riječ o Ford Mustangu. Američka ikona rastegnuta je na 478 centimetara, široka je 191, a visoka tek 136 centimetara.

Ford Mustang nudi se kao Coupe ili kao Cabrio, te je opremljena s dva motora, naravno oba benzinska. Slabiji je 2.3-litreni 4-cilindarski EcoBoost s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem koji razvija 317 konjskih snaga i 432 Nm okretnog momenta. Snažnija verzija je 5.0-litreni V8 turbobenzinac s 421 KS i 530 Nm okretnog momenta.

Automobil se po želji isporučuje sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem s istim brojem stupnjeva prijenosa, dok je pogon tradicionalno stražnji.



Na početku testnih vožnji, već prvog dana na ruti dugačkoj nešto manje od 200 kilometara, napravili smo veliku “grešku” jer smo sjeli za upravljač jačeg, 5.0-litrenog Mustanga u Coupe izvedbi s 421 konjskom snagom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Već pritiskom na tipku “start” osjetili smo da sjedimo ispod zvijeri od motora čiji se urlik začuo samo što smo nagazili papučicu gasa. Mustang s 5.0-litrenim V8 turbobenzincem model je s najboljim ubrzanjem koji je Ford ikad ponudio na europskom tržištu s obzirom da mu za sprint do “stotke” treba samo 4,8 sekundi.

Međutim, posebno nas je oduševio ručni mjenjač preciznih i kratkih hodova koji omogućava sportsku vožnju. Na autocesti se nismo smjeli “junačiti” zbog mnogobrojnih kamera i policijskih patrola, ali smo zato po lokalnim cestama u okolici Budimpešte uživali u ubrzanjima i prolascima kroz zavoje.

Već u drugoj brzini Mustang je hvatao 110 km/h, ali dalje nije išlo zbog automatske blokade brojača okreta koji je išao do 6000 “điri”, dok je u trećoj s lakoćom dostizao i 180 km/h.



Međutim, za lokalne ceste to su ipak bile ogromne brzine te smo trebali biti maksimalno pažljivi uvjerivši se po tko zna koji put kako “divlji konj” u zavojima drži cestu kao da je na tračnicama, a da kočnice grizu kao divlje. Ni potrošnja nije pretjerana, nekih 14 l/100 km.

Lagano “otrježnjenje”

Nakon toga stiglo je lagano “otrježnjenje” kada smo sjeli u Cabrio koji je bio opremljen s 2.3-litrenim 4-cilindarskim EcoBoost turbobenzincem s izravnim ubrizgavanjem goriva. Nakon 5.0-litrenog V8 motora, slabiji agregat u Mustangu djeluje poput neke igračke.

Naravno, to nije baš tako jer s ovim 4-cilindarskim agregatom, koji se ugrađuje u novi Focus RS, američka ikona ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 234 km/h. Pritom mu je emisija CO2 “samo” 179 g/km, što je za jedan američki automobil prava rijetkost, pa bi mogao dobiti i atribut čistunca.

Elektronika odlično obavlja svoj posao nadzirući odaziv na gas, dok je podešenost serijskog uređaja protiv zanošenja (ESP) za svaku pohvalu. Putem prekidača na središnjem grebenu može se izmjenjivati režim vožnje, od normalnog preko Sport plusa, pa do toga da se može isključiti ESP, što nije preporučljivo za neiskusnije vozače.



S obzirom da je bio lijep i sunčan dan, spustili smo platneni krov, za čije otvaranje, nakon što se otkači uz pomoć ručice slične onoj u avionu, treba tek pet sekundi uz pomoć elektromotora.

U svakom slučaju, šesta generacija Mustanga sjajan je spoj tradicije i suvremene tehnologije, ali cijena neće biti ni približna onoj u Njemačkoj (oko 40.000 eura). Naime, u Hrvatskoj se očekuje da bi osnovni model Ford Mustanga, dakle sa slabijim motorom od 317 KS, koštao oko 50.000 eura.

Međutim, bez obzira na sve, novi Mustang će itekako dobro doći muškarcima srednjih godina kao antidepresiv za krizu u koju upadnu iza četrdeset i neke...

tekst i foto: Zdravko Juričko

Unutrašnjost

Na prednjim, sportskim sjedalima obloženim kožom mjesta ima dovoljno za vozača i suvozača. Na stražnja dva odvojena sjedala mogu se smjestiti dvije osobe, ali samo na kraćim relacijama. Slabiji 4-cilindarski Mustang ima prednja Recaro sportska sjedala. Što se tiče prtljažnika, on je kod Coupea 408 litara, dok Cabrio broji 332 litre.

S visokim utovarnim rubom može progutati tek dvije torbe za golf, dok projektori u retrovizorima na tlo šalju sliku konja u galopu.

Izgled kokpita kombinira šarm analognih instrumenata i retro prekidača s 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir preko kojeg se upravlja brojnim funkcijama. Kvaliteta materijala kao i konačna obrada sa završnim spojevima podignuti su na najveću moguću razinu.
Brembo kočnice

Iza standardnih 19-colnih aluminijskih naplataka kriju se Brembo kočnice koje doslovno u tlo zakopavaju Mustanga s motorom od 317 KS, te je isti slučaj sa snažnijom verzijom američke ikone.

Kočnice tako dobro “grizu” da nije nikakav problem smanjiti brzinu sa 180 km/h na 50 km/h pred nekim oštrijim zavojem, kao što smo to mi činili u okolici Budimpešte.

Vozeći novog Mustanga osjećali smo se doista moćno jer “melodiju” hrapavog zvuka V8 motora, kao i činjenicu da se vozimo u automobilu koji je već 51 godinu u SAD-u i koji je pojam sportskog američkog auta, nismo mogli izbaciti iz glave.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 05:35