Jedna od najvećih francuskih, ali i uopće jedna od najstarijih i najznačajnijih europskih osiguravajućih grupacija – Groupama grupa – od rujna 2021. posluje i u Hrvatskoj. Da je riječ o jednom od najozbiljnijih igrača u industriji govori podatak da Groupama grupa zapošljava više od 32 tisuće zaposlenika i brine se o 13 milijuna osiguranika u 12 država na tri kontinenta.
Nova tržišta
Širenje na hrvatsko i slovensko tržište dio je strategije širenja Groupama grupe na tržišta središnje i istočne Europe, posebice na ona tržišta koja su prošla kroz proces gospodarskog oporavka i na kojima OTP banka kao strateški partner Groupama osiguranja ima značajnu tržišnu poziciju. Ideja vlasnika je prepoznati međunarodni poslovni model francuske grupe, preslikati ga na hrvatsko tržište te razvojem proizvoda doprinijeti razvoju hrvatskog osiguravateljnog tržišta i ukupnim gospodarskim kretanjima.
U ovu regiju Groupama je ušla otvaranjem strateškog partnerstva s OTP grupom. Naime, godine 2008. preuzela je 8 posto udjela u OTP banci i tadašnje osiguravajuće operacije u vlasništvu banke u Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Bugarskoj. Početkom rujna 2021. dvije tvrtke proširuju svoje strateško partnerstvo i na Hrvatsku, te nakon odobrenja regulatora, Groupama preuzima OTP osiguranje u Hrvatskoj. Vođenje tvrtke preuzeo je Sanel Volarić, uz članicu Uprave Moniku Brzović.
Radi se o osobama iznimnih kvalifikacija: predsjednik Uprave Sanel Volarić ima bogato upravljačko iskustvo koje je stjecao u vodećim domaćim i međunarodnim financijskim institucijama te je bio i na čelu osiguravajućih društava. Na FER-u u Zagrebu stekao je zvanje diplomiranog inženjera industrijske elektronike te magistra računalnih znanosti. Završio je znanstveni studij MBA na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Članica Uprave Monika Brzović magistrica je znanosti iz područja financija i osiguranja. Ima višegodišnje profesionalno iskustvo u financijskoj industriji u sektoru osiguranja na poslovima upravljanja rizicima, administrativne podrške, razvoja proizvoda i aktuarskog odjela. Karijeru je gradila u nekoliko vodećih društava za osiguranje, na upravljačkim pozicijama, kao predsjednica uprave i članica uprave.
Širok portfelj
Hrvatskim građanima Groupama se na mala vrata predstavila prvo kroz ponudu proizvoda iz paketa životnih i imovinskih osiguranja – primarno vezanih za kredite, ali i u slobodnoj prodaji. Uslijedila je nova ponuda osiguranja motornih vozila, osiguranje od automobilske odgovornosti, kasko osiguranje te usluge asistencije, koje su dostupne od lipnja ove godine.
S obzirom na to da je Groupama već krenula s proširenjem fokusa sa životnih osiguranja u segmentu bankoosiguranja na cijelu lepezu osiguranja, odnosno na neživotna osiguranja te razvoj ponude niza konkurentnih, sljedeći korak je u Hrvatsku donijeti cjelokupan portfelj osiguranja koji je već dostupan na zahtjevnom francuskom tržištu, ali i ostatku svijeta. Stoga, u idućem razdoblju slijedi značajnije širenje ponude proizvoda iz skupine zdravstvenih osiguranja, a zatim i niza neživotnih osiguranja za fizičke osobe.
Kada su pravne osobe u pitanju, Groupama nudi zanimljiv poslovni model kroz koji može predložiti "custom-made" rješenja, prema specifičnim potrebama djelatnosti i veličini tvrtke kojoj je potrebna polica osiguranja. Pri tome, sigurnost i pouzdanost su glavni aduti ovog osiguravatelja u Hrvatskoj s obzirom na to da se oslanja na snagu i resurse francuske grupacije koja je poznata po zanimljivom poslovnom modelu koji nalaže svim podružnicama izvan domicilne Francuske da se vode politikom jednake kvalitete i dostupnosti usluge za sve osiguranike, bilo gdje u svijetu.
S obzirom na to da su ljudi oni koji čine kompaniju, iznimno im je važno zadovoljstvo zaposlenika kao temelj održivog poslovanja i zadovoljstva svih njihovih osiguranika. Tako se poslovni prostor Groupama osiguranja u Splitu nalazi na adresi Gundulićeva ulica broj 33. Urede su također otvorili u Rijeci, Zadru i Zagrebu, a dostupni su klijentima i putem široke mreže poslovnica OTP banke, kao i niza agencija za osiguranje diljem zemlje.
Što stoji iza naziva ove respektabilne tvrtke?
Groupama grupu na osiguravateljnom tržištu od drugih izdvaja više od 120 godina tradicije u životnom i neživotnom osiguranju.
No, kako bi se ispričala cijela priča o Groupama grupi iz koje je proistekla hrvatska podružnica, treba se vratiti u dalju prošlost. U vrijeme kada su francuski poljoprivrednici u Mionsu (Rhône) osnovali prvo lokalno poljoprivredno društvo za osiguranje od požara. Inicijativa datira od 22. prosinca 1840., kada se rodila zajednička organizacija koja je bila usmjerena na poljoprivredu, pojedince, profesionalce, lokalnu vlast i tvrtke.
Uslijedio je 4. srpnja 1900. Zakon, koji je dopustio formiranje, a zatim i uzajamno osiguranje poljoprivrede u Francuskoj. Poljoprivredna društva za uzajamno osiguranje – Assurances Mutuelles Agricoles – stvorena su kako bi zaštitila i služila poljoprivrednicima koji su u to vrijeme predstavljali čak 80 posto nacionalnog bogatstva.
Godine 1963. poljoprivredna uzajamna osiguravajuća društva otvorila su svoju djelatnost cjelokupnom segmentu neživotnih osiguranja kako bi nastavila ostvarivati svoj cilj: služenje interesima poljoprivrede i prenošenje tradicije uzajamnog osiguranja. Godine 1972. pokrenuli su životno osiguranje.
Naziv "Groupama" nastao je 1986. godine, okupljajući sve subjekte osiguravajuće grupacije koja se prilagodila novim gospodarskim uvjetima i globalizaciji financijskih tržišta. U idućim desetljećima Groupama je nastavila s akvizicijima i strateškim partnerstvima, te početkom dvijetisućitih godina, u novom stoljeću, širi i svoja internacionalna poslovanja, a danas djeluje na tri kontinenta i brine se o 13 milijuna osiguranika.
Stoljeće uvriježenih vrijednosti
Povijest Groupame započela je u svijetu poljoprivrede i poduzetnika čiji je poziv hraniti ljude, u svijetu koji je uvijek prepoznavao prilike za razvoj, izgradnju i inovacije za budućnost. U Groupama osiguranju stoga vjeruju u budućnost i podržavaju ljude koji život vide kao priliku.
A u samoj srži njezina djelovanja su dugoročni odnosi temeljeni na povjerenju. Od osnutka Groupama grupe financijska i ljudska solidarnost dio je njezina DNK i očitovala se u snažnoj posvećenosti u svim aspektima djelovanja.
Solidarnost, odgovornost, predanost i optimizam su vrijednosti na kojima grade odnos sa svojim osiguranicima. To su vrijednosti koje definiraju njihov identitet dulje od stoljeća, a za koje su vezani više nego ikad.
Stoga odnos sa osiguranicima u Hrvatskoj grade na istim vrijednostima u poslovanju. Poslovni model prepoznat na međunarodnom tržištu implementiraju i na hrvatsko tržište te zajedno s poslovnim partnerima dugoročno pridonose razvoju hrvatskog osiguravateljnog tržišta i ukupnim gospodarskim kretanjima. Pri tome im grupacija kojoj pripadaju svojim stoljetnim znanjima i resursima pruža podršku u izgradnji stimulativne, inovativne i otvorene korporativne kulture, kao i u primjeni suvremenih tehnoloških poslovnih rješenja.
Nit vodilja im je uvažavanje osobitosti domaćeg tržišta u Hrvatskoj u razvoju inovativnih i održivih proizvoda u segmentu životnih i neživotnih osiguranja. Proizvode žele učiniti još dostupnijima, posebice kroz digitalne servise koji su svima i u svakom trenutku dostupni.
Timovi stručnjaka u Groupama grupi uspješno rade na razvojnim i marketinškim aktivnostima kojima u fazama pokreću punu produktnu i prodajnu diversifikaciju poslovanja na hrvatskom tržištu. Tako su na nedavno održanom godišnjem sastanku menadžmenta grupe dobili i glavnu nagradu u kategoriji "IT Smart Solutions".
Groupama hrvatsko tržište, baš kao i susjedno slovensko, doživljava kao strateška područja svoga razvoja na kojima će za svoje klijente razviti cjelovitu ponudu inovativnih proizvoda i usluga kroz koje će lokalizirati najbolje svjetske prakse i iskustva grupe akumulirana kroz više od sto godina postojanja.
Rezultati govore sve
A njihovu snagu potkrjepljuju i brojke: unatoč tome što je 2022. godina bila jedna od najtežih u povijesti kompanije, Groupama je pokazala snažnu otpornost s vrlo dobrim rezultatima potvrdivši svoju poziciju na tržištu. Rezultat je to kontinuirane strategije kontroliranog razvoja i pažljivog upravljanja rizicima, i financijskim i tehničkim.
Unatoč nepovoljnim vremenskim i gospodarskim okolnostima, premijski prihod grupe dosegao je 15,9 milijardi eura, dok je neto dobit veća od 450 milijuna eura. Grupa stabilno posluje, uz solventnost od 207 posto, intenzivni razvoj međunarodnog poslovanja uz rast od 15 posto, te joj je dodijeljen rejting A+. Također, Groupamina održivost potvrđuje se s dodatnih 1,2 milijarde eura ulaganja u infrastrukturu, nekretnine i zelene obveznice između 2022. i 2024. godine, od čega je 990 milijuna eura ostvareno u 2022. godini.
Zaključak
Cjelokupno poslovanje Groupama grupe počiva na vrijednostima koje traju više od stoljeća i danas su jednako svježa: dostupnost, odgovornost i solidarnost.
Etiku poslovanja, korporativne vrijednosti i korporativni plan kao cjelinu usmjeravaju ka svom cilju – ponuditi pošteni i konkurentni proizvod za osiguranike.
Čime potvrđuju ono što ih izdvaja od drugih, što opravdava njihovo postojanje, ujedinjuje ih, motivira i potiče njihovu predanost: "Pomoći što većem broju ljudi da s pouzdanjem izgrade svoje živote".