25105375
BANKARSTVO

Nema više čekanja u redovima! Dostupno je digitalno podizanje kredita

Piše PR
16. lipnja 2023. - 13:59

Otkad su stupili na tržište rada te time “službeno” postali odrasle osobe, pripadnici generacije Z su pokupili impresivan niz etiketa. Jedna od najglasnijih jest da su pretjerano osjetljivi te da kod njih nema više one tradicionalne lojalnosti prema poslodavcu. Za mlade rođene u razdoblju od 1997. do 2012. godine također govore da su pretjerano ovisni o tehnologiji, ali i da izuzetno brinu o okolišu, kao i o socijalnim pravima svih društvenih skupina. Postoji još nekoliko etiketa koje su više stereotipne nego istinite, no ono što se nikako ne smije zaboraviti jest da iza generacije Z stoji jedna snažna činjenica – do 2030. godine tzv. “zoomeri” će držati 30 posto globalne radne snage. Osim toga, oni će također zauzimati trećinu ukupnog potrošačkog kolača, što znači da su neizbježna ciljna skupina za sve tvrtke.

Njihov utjecaj na društvo se pritom već sada snažno osjeti. Njihova nastrojenost prema tehnologiji jedan je od ključnih pokretača globalne digitalizacije različitih branši tako da danas putem interneta možemo obaviti aktivnosti koje su nam prije bile naprosto nezamislive. Za primjer uzmimo samo dizanje gotovinskog kredita u banci.

Ne tako davno dizanje kredita bez posjete poslovnici i čekanja u redovima bilo je potpuno nezamislivo. Danas, takav kredit klijenti Zagrebačke banke mogu ugovoriti u samo nekoliko minuta kroz njihovu aplikaciju m-zaba ili putem videosastanka. Klijent putem m-zabe dogovori termin koji mu odgovara, dobije link putem kojeg se spoji u dogovoreno vrijeme i ugovori kredit do 13.000 eura bez dolaska u poslovnicu. Za veće kredite do 40.000 eura moguće je, pak, pokrenuti postupak digitalnim putem pa klijenta ugovorna dokumentacija spremna čeka u poslovnici.

Bankarski sektor je zapravo odličan pokazatelj digitalizacije jedne inače tradicionalne branše, s time da usluge ne koriste samo mladi već sve dobne skupine. Jedni od ključnih pokretača promjene su pritom upravo pripadnici generacije Z, a od dobrobiti spomenutih izmjena profitiraju svi korisnici.

Prema podacima Zagrebačke banke, gotovo 70 posto njihovih klijenata koristi bankarske usluge putem digitalnih kanala, a više od 95 posto svih transakcija provede se putem njih. Online bankarstvo putem m-zabe ima ugovoreno više od pola milijuna korisnika. Dodatno, statistička platforma Insider Intelligence procjenjuje da će do 2026. svake godine minimalno četiri milijuna mladih otvoriti bankovni račun, a polovica njih kao ključni faktor odabira banke gleda kvalitetu usluge mobilnog bankarstva.

U Hrvatskoj, brojni mladi odabiru zato Zagrebačku banku jer je m-zaba jedna je od najnaprednijih aplikacija na tržištu po svojim funkcionalnostima pomoću kojih bankarstvo čini još jednostavnijim i bržim. Jedna od atraktivnijih pogodnosti jest, primjerice, IziPay. Za svako slanje novca dovoljno je da klijent unese iznos te odabere primatelja i razlog uplate. Pri tome ne mora upisivati IBAN primatelja - jednostavno odabere kontakt iz imenika ili unese broj mobitela primatelja. Ako primatelj još ne koristi IziPay, Zagrebačka banka će mu SMS-om poslati uputu kako primiti novac.

Klijentima Zagrebačke banke omogućena je još jedna praktična usluga koja štedi vrijeme: ugovaranje sastanka jednostavnim izborom vremena i poslovnice koja klijentu odgovara putem službene web stranice ili m-zabe.

Pripadnicima generacije Z pritom nije samo bitno da putem pametnog telefona mogu obaviti bankarske usluge, već da putem mobitela mogu i plaćati račune u trgovinama. Izvještaj 2022 State of Consumer Money Movement pokazao je da dvije trećine mladih Britanca preferira plaćanje putem mobitela jer ga smatraju sigurnijim od kartica ili gotovine.

Digitalni novčanik je tako postao must have usluga. Klijenti tako za beskontaktno plaćanje karticama Zagrebačke banke mogu koristiti Apple Pay, Google Pay ili Garmin Pay. Riječ je o sigurnim i jednostavnim načinima plaćanja koje je moguće obaviti različitim uređajima kojima se svakodnevno koriste.

Naravno, za potrebe tehnološki gladnih zoomera nije dovoljno pratiti samo aktualne trendove na tržištu već stalno izbacivati nove. Digitalni razvoj je zato postao osnova poslovne strategije brojnih banaka.

Zagrebačka banka će u ovoj godini tako omogućiti potpuno digitalno ugovaranje tekućeg računa, a time i zasnivanje klijentskog odnosa. U planu su i druge, ne nužno bankarske usluge, s ciljem da m-zaba postane one stop shopom za sve situacije u koje su uključena financijska sredstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 14:17