StoryEditorOCM
Arhivamoćni suv

Samo nebo mu je granica: testirali smo Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Piše PSD.
17. rujna 2015. - 19:28
Mercedes/Benz je izmjenom nomenklature svojih SUV-ova preimenovao drugu generaciju modela GLK – koji se nije pokazao baš najuspješnijim na tržištu od 2008. godine, kad je lansiran – u model GLC.

Novi SUV oznake GLC napravljen je po uzoru na veći model GLE, ali na platformi običnog Mercedesa C-klase. Stari GLK zbog svoga kutijastog i nezgrapnog izgleda zasigurno će biti vrlo brzo zaboravljen pokraj atraktivnog i izazovnog nasljednika čiji je glavni zadatak pomrsiti račune u premium segmentu kompaktnih crossovera, gdje istaknute uloge još igraju BMW X3 i Audi Q5.

Novi GLC udoban je na putovanjima, sportski se ponaša na otvorenoj cesti, te je učinkovit u svakodnevnom životu.

Mercedes GLC narastao je u svim smjerovima u odnosu na GLK, što se jasno osjeća već pri prvom ulasku u novi SUV s trokrakom zvijezdom. Međuosovinski razmak mu je veći za punih 11,8 centimetara, što je 3,3 cm više i od onog u standardnoj C klasi na čijoj se platformi kotrlja, tako da su najviše profitirali putnici na stražnjim sjedalima.

Mišićava karoserija



Mišićava karoserija, s kudikamo boljom aerodinamikom nego kod kutijastog GLK, izgleda još uvjerljivije s većim felgama od standardnih 17-ica. U odnosu na prethodnika novi model kompaktnog SUV-a lakši je u prosjeku za 80 kilograma, dok mu je osnovni obujam prtljažnika povećan za 80 litara pa u konačnici nudi 550 litara prtljažnog prostora.

Preklapanjem stražnjih sjedala taj se prostor poveća na 1600 litara, što je 50 litara više nego kod nekadašnjeg modela GLK.

Međutim, ono čime GLC osvaja je osjećaj u vožnji, a glavni aduti za to su svakako uvjerljivi pogon 4Matic s omjerom 45:55, ali i manja masa u odnosu na prethodnika dobivena pametnom uporabom aluminija i čelika visoke čvrstoće.

Testni model bio je opremljen 2.1-litrenim Mercedesovim turbodizelašem sa 170 KS u kombinaciji s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem, poznatijim kao 9G-tronic, i, naravno, neizostavnim pogonom na sve kotače 4Matic.

Električna ručna kočnica



Uz okretni moment od 400 Nm, koji je na raspolaganju već između 1400 i 2800 “điri”, kompaktni SUV s ovim agregatom odlično ubrzava, te se bez problema nosi s karoserijom teškom 1845 kilograma. Za sprint do “stotke” treba mu 8,3 sekunde i postiže najveću brzinu od 210 km/h.

Dizelski agregat, koji je slabiji od onoga s 204 KS koje istiskuje iz istog obujma, dakle iz 2143 ccm, vrlo je tih i uglađen te, što je najvažnije, štedljiv. Automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa odlično se uklapa u ovu priču, a za one željne sportskije vožnje brzine se mogu mijenjati pomoću malih poluga smještenih ispod upravljača, s obje strane.

Električna ručna kočnica smještena s lijeve vozačeve strane osigurava dodatni prostor na središnjoj konzoli.

Od dodatne opreme testni je model imao interijer i eksterijer u AMG izvedbi, kožna sjedala, aktivnu pomoć pri parkiranju s Parktronicom i kamerom za vožnju unatrag, panoramski stakleni električni krov, adaptivna prednja svjetla, grijana i prozračivana sjedala sprijeda...

U svakom slučaju, najjeftiniji model GLC 220d s pogonom 4x4 košta 52.120 eura, a s obzirom na to da je imao čak 30.000 eura dodatne opreme, što za Mercedesove modele nije nikakav presedan, cijena se u konačnici popela na 82.140 eura.

Zdravko Juričko, foto: Vojko Bašić / Cropix

Sigurnost na kvadrat

Za sigurnost novog modela GLC-a brine se sva sila tehnologije koju je teško i nabrojiti. Kompaktni SUV automatski koči, sam se parkira, sam održava razmak, te u Stuttgartu tvrde da je to jedan od najsigurnijih dosad proizvedenih Mercedesa.

U serijskoj opremi je uz 9G-tronic automatski mjenjač tempomat s varijabilnim ograničenjem brzine (Speedtronic), potom Dynamic Select s pet programa vožnje (Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual), kao i podvozje Agility Control sa selektivnim ovjesom, a uz doplatu se može dobiti i zračni ovjes Air Body Control.

O svoj sili zračnih jastuka i zračnih zavjesa ne treba ni pisati, kao ni o sustavima kao što su Adaptive Brake s funkcijom Hold, Attention Assist, ABS, ESP... 
Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 2143 ccm

Snaga: 170 KS pri 3000-4200/min

Okretni moment: 400 Nm pri 1400-2800/min

Mjenjač: automatski, 9 brzina

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4656 x 1890 x 1644 mm

Međuosovinski razmak: 2873 mm

Ubrzanje: 8,3 s

Najveća brzina: 210 km/h

Potrošnja: 4,7/5,0/5,5 l/100 km

Prtljažnik: 550/1600 l

Cijena: 82.140 eura (52.120 eura).
Hvalimo / kudimo

Hvalimo: imidž, završna obrada, motor, pogon 4x4, mjenjač

Kudimo: preglednost unatrag (bez kamere)



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 20:06