stdClass Object ( [id] => 275072 [title] => Joe Bašić: Troškovi organizacije Ultre 2015. iznose osam milijuna eura! [alias] => joe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Joe Bašić je alfa i omega festivala Ultra Europe. U pauzi između razgovora sa splitskim čelnicima, policijom, hitnim službama, stotinama radnika, razgovarao je i s nama.

- Kako teku pripreme?
-Odlično. Bit će to izdanje za pamćenje. Samo da nas vrijeme posluži.

- Jesu li bili istiniti napisi po medijima da će Ultra otići iz Splita ako država i lokalna zajednica ne ulože više novca?
- Naravno da jesu.

- Većina građana i medija je stala na vašu stranu, navodeći da sve treba učiniti da Ultra ostane u Splitu, ali bilo je i onih kritičkih glasova koji su govorili zašto bi država i lokalna zajednica ulagala u jedan privatni projekt?
- Zašto!? To nije projekt u kojem smo mi uzeli novac i otišli doma. Naravno, i mi želimo zaradu, ali od toga ima koristi cijela zajednica. Mi sami dovodimo desetke tisuća gostiju, 90 posto ih ne bi ni došlo u Split da nije Ultre. Ne može se od nas očekivati da dovedemo ovakav događaj i produkciju, potom top DJ-eve, da na Resnik slijeće i do 30 privatnih aviona s V.I.P. gostima, da grad zarađuje i diše turistički, da se od PDV-a u državnu blagajnu sliju milijuni, da se promocija Splita u svijetu mjeri u milijunima eura, a da pritom mi ne dobijemo nikakvu pomoć, osim one načelne podrške i stiska ruke. Tako to ne ide u svijetu.



- Na što konkretno mislite?
- Pa evo ilustracije kroz lako provjerljive brojke. Pogledajte samo YouTube, Facebook, Twiter, Instagram i druge servise – doslovce su prepuni Splita, Hvara, Dalmacije. Dakle, ljudi koji su tu došli radi Ultre otišli su doma, postavili tisuće slika i videa koje su potom vidjeli milijuni diljem svijeta. Znate li kolika bi ta reklama koštala da je Hrvatska turistička zajednica to platila? Stotine milijuna kuna. Pa sam prijenos uživo iz Splita preko našeg YouTube kanala pratili su milijuni ljudi.

To nije nikakvo napumpavanje brojki, sve vam je to lako provjerljivo. Pitajte i sami te partijanere koji su došli iz Australije, Japana, Južne Afrike i Amerike, Novog Zelanda bi li ikada došli u Split da nije bilo Ultre. Nažalost, ne bi. To je činjenica. Oni su platili ulaznicu, ušli su na festival, međutim, zatim su i ostali u Splitu i okolici sedam, deset dana i trošili veliik novac, hranili se u našim restoranima, spavali u kućama Splićana, a zatim se iz te sve potrošnje kroz PDV-a puni državni proračun.

- Imate li neke konkretne brojke?
- Pa, evo, mi možemo i službeno reći da je prema prometu pića i hrane, te službenih procjena, samo tijekom Ultre 2014. godine u proračun uplaćeno između 90 i 100 milijuna kuna na temelju PDV-a. A gdje je onda još zarada lokalnih ugostitelja, vlasnika apartmana, hotelijera, taksista, trgovina....

- A vaša zarada?
- Mi smo još u fazi ulaganja.

- Koliko konkretno vi godišnje ulažete u Ultru?
- Naši čisti troškovi organizacije su oko osam milijuna eura.

- Što je najveći izdatak?
- Dovođenje najvećih zvijezda.



- Neki od ovogodišnjih DJ faca na Ultri u Splitu, prema ‘Forbesu’, godišnje zarade desetke milijuna eura. Koliko plaćate za jedan njihov nastup?
- To su stavke o kojima ipak ne možemo govoriti.

- Spominje se da samo Hardwell zapada oko par stotina tisuća eura za samo dva sata nastupa?
-To zbilja ne mogu komentirati.

- A The Chemical brothers?
-Oni su zasigurno najveći izdatak za nas i najveći dar publici, ali o honorarima nije profesionalno pričati. Mogu samo reći da će oni imati svoju pozornicu koja se potom skida i postavlja nova, dakle bit će to spektakl i veliki izazov za nas. Ogroman broj ljudi radi na tome da sve prođe glatko...

- Miami je ishodište Ultre, koliko taj grad plaća organizatoru?
- Miami pomaže organizaciju s oko tri milijuna dolara, ali potom ubire i prihod od cijelog događanja koji se na godišnjoj razini kreće na 80 milijuna dolara.

- Prošle se godine pričalo da će Miami otkazati Ultri?
- Pričalo se, da, ali kada su nezavisne agencije procijenile koliku zaradu i korist ima Miami, onda su gradski oci velikom većinom prihvatili projekt, a građani su potpisivali čak i peticiju da Ultra ostane. Sada je suradnja Ultre s gradom Miamijem još čvršća.

- Spomenuli ste da niti jedno događanje u Hrvatskoj ne može mjeriti s ovim.
- Da. Ako hoćete još slikovitije, pogledajte primjer rukometnog prvenstva koje se odigralo u Hrvatskoj. Država je uložile desetke milijuna u organizaciju, a potom i milijarde kuna putem skupih kredita u izgradnju dvorana koje će građani vraćati desetljećima. I što smo dobili zauzvrat? Niti je grad bio prepun turista, dvorane su mahom punili domaćini, niti je to bila, budimo iskreni, neka prevelika promocija zemlje. Tko je zbog tog prvenstva došao u Hrvatsku?




- Koliko jedan partijaner dnevno potroši?
- Jako puno. Njih se ne može uspoređivati s običnim turistima. Evo pogledajte Australce koji u Split dolaze u tisućama. Oni moraju platiti povratnu zrakoplovnu kartu koja košta oko dvije tisuće eura, zatim smještaj, hranu... Tu se radi o desecima tisuća kuna samo po jednom turistu, a sve to ostaje lokalnoj zajednici jer je tek maleni dio ostavljen za festivalske karte. Splićani prepoznaju tu vrijednost, to vidim i sam u razgovoru s običnim ljudima. Bilo je malo skepse prve godine, ali građani vide da su to pristojni i nasmijani ljudi koji tu žele uživati i dobro potrošiti.

Kakve su cijene smještaja?
-Eh, da. To se napokon smirilo, nema više toliko ‘divljanja’ cijena kao prošle godine. Još nedostaje kapaciteta za goste visoke platne moći, ali i to se polako mijenja, Split postaje prava turistička meka.

Koliko ove godine radi ljudi u organizaciji festivala?
-Prošle godine pred sam početak festivala ih je bilo oko 1500, a ove godine, pošto festival traje duže, će ih biti i do 2000. Naravno tu računamo redare, liječničke timove, hostese, svu logistiku, PR službu, strance i domaće ljude iz organizacije.

Prošle je godine bilo problema sa sanitarnim čvorovima. Hoće li se to ove godine popraviti?
-Naravno da hoće. Prve godine smo imali montažne wc-e uokolo stadiona pa su neki ‘grintali’, potom smo ih maknuli, ali je ljudima prošle godine bilo u onolikoj gužvi teško naći wc. Zato ćemo ove godine opet vratiti te montažne, bit će ih dovoljno.

SAŠA JADRIJEVIĆ TOMAS

Dijete hrvatskih emigranata

Joe Bašić je dijete hrvatskih emigranata koji su trbuhom za kruhom otišli u Kanadu. Bašić se tamo i rodio, a potom se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti svoj privatni biznis. Bio je event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a potom je 1997. godine pokrenuo posao u Hrvatskoj, počeo je s dovođenjem velikih DJ zvijezda. To je, kaže Joe, stvorilo povjerenje vlasnika brenda Ultre, Aamerikanaca Russella Faibischa i Adama Russakoffa, da Split postane centar Ultre za Europu.



[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"spektakl na poljudu"},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2015-05-29 18:56:58 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-05-29 22:25:35 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-05-29 22:05:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7484 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/05/29/Panorama/ultra_festival23-120714.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7551420 Threads: 4 Questions: 1543653049 Slow queries: 4698307 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111017950 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/joe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura-275072 [printLink] => /scena/showbiz/joe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura-275072?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 231787 [name] => joebašić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => joebasic [link] => /tag/joebasic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 309211 [name] => ultra [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ultra [link] => /tag/ultra ) [2] => stdClass Object ( [id] => 230014 [name] => ultrafestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ultrafestival [link] => /tag/ultrafestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Joe Bašić: Troškovi organizacije Ultre 2015. iznose osam milijuna eura! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-16-52-34-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/05/29/Panorama/ultra_festival23-120714.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/05/29/Panorama/ultra_festival23-120714.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Joe Bašić je alfa i omega festivala Ultra Europe. U pauzi između razgovora sa splitskim čelnicima, policijom, hitnim službama, stotinama radnika, razgovarao je i s nama.

- Kako teku pripreme?
-Odlično. Bit će to izdanje za pamćenje. Samo da nas vrijeme posluži.

- Jesu li bili istiniti napisi po medijima da će Ultra otići iz Splita ako država i lokalna zajednica ne ulože više novca?
- Naravno da jesu.

- Većina građana i medija je stala na vašu stranu, navodeći da sve treba učiniti da Ultra ostane u Splitu, ali bilo je i onih kritičkih glasova koji su govorili zašto bi država i lokalna zajednica ulagala u jedan privatni projekt?
- Zašto!? To nije projekt u kojem smo mi uzeli novac i otišli doma. Naravno, i mi želimo zaradu, ali od toga ima koristi cijela zajednica. Mi sami dovodimo desetke tisuća gostiju, 90 posto ih ne bi ni došlo u Split da nije Ultre. Ne može se od nas očekivati da dovedemo ovakav događaj i produkciju, potom top DJ-eve, da na Resnik slijeće i do 30 privatnih aviona s V.I.P. gostima, da grad zarađuje i diše turistički, da se od PDV-a u državnu blagajnu sliju milijuni, da se promocija Splita u svijetu mjeri u milijunima eura, a da pritom mi ne dobijemo nikakvu pomoć, osim one načelne podrške i stiska ruke. Tako to ne ide u svijetu.



- Na što konkretno mislite?
- Pa evo ilustracije kroz lako provjerljive brojke. Pogledajte samo YouTube, Facebook, Twiter, Instagram i druge servise – doslovce su prepuni Splita, Hvara, Dalmacije. Dakle, ljudi koji su tu došli radi Ultre otišli su doma, postavili tisuće slika i videa koje su potom vidjeli milijuni diljem svijeta. Znate li kolika bi ta reklama koštala da je Hrvatska turistička zajednica to platila? Stotine milijuna kuna. Pa sam prijenos uživo iz Splita preko našeg YouTube kanala pratili su milijuni ljudi.

To nije nikakvo napumpavanje brojki, sve vam je to lako provjerljivo. Pitajte i sami te partijanere koji su došli iz Australije, Japana, Južne Afrike i Amerike, Novog Zelanda bi li ikada došli u Split da nije bilo Ultre. Nažalost, ne bi. To je činjenica. Oni su platili ulaznicu, ušli su na festival, međutim, zatim su i ostali u Splitu i okolici sedam, deset dana i trošili veliik novac, hranili se u našim restoranima, spavali u kućama Splićana, a zatim se iz te sve potrošnje kroz PDV-a puni državni proračun.

- Imate li neke konkretne brojke?
- Pa, evo, mi možemo i službeno reći da je prema prometu pića i hrane, te službenih procjena, samo tijekom Ultre 2014. godine u proračun uplaćeno između 90 i 100 milijuna kuna na temelju PDV-a. A gdje je onda još zarada lokalnih ugostitelja, vlasnika apartmana, hotelijera, taksista, trgovina....

- A vaša zarada?
- Mi smo još u fazi ulaganja.

- Koliko konkretno vi godišnje ulažete u Ultru?
- Naši čisti troškovi organizacije su oko osam milijuna eura.

- Što je najveći izdatak?
- Dovođenje najvećih zvijezda.



- Neki od ovogodišnjih DJ faca na Ultri u Splitu, prema ‘Forbesu’, godišnje zarade desetke milijuna eura. Koliko plaćate za jedan njihov nastup?
- To su stavke o kojima ipak ne možemo govoriti.

- Spominje se da samo Hardwell zapada oko par stotina tisuća eura za samo dva sata nastupa?
-To zbilja ne mogu komentirati.

- A The Chemical brothers?
-Oni su zasigurno najveći izdatak za nas i najveći dar publici, ali o honorarima nije profesionalno pričati. Mogu samo reći da će oni imati svoju pozornicu koja se potom skida i postavlja nova, dakle bit će to spektakl i veliki izazov za nas. Ogroman broj ljudi radi na tome da sve prođe glatko...

- Miami je ishodište Ultre, koliko taj grad plaća organizatoru?
- Miami pomaže organizaciju s oko tri milijuna dolara, ali potom ubire i prihod od cijelog događanja koji se na godišnjoj razini kreće na 80 milijuna dolara.

- Prošle se godine pričalo da će Miami otkazati Ultri?
- Pričalo se, da, ali kada su nezavisne agencije procijenile koliku zaradu i korist ima Miami, onda su gradski oci velikom većinom prihvatili projekt, a građani su potpisivali čak i peticiju da Ultra ostane. Sada je suradnja Ultre s gradom Miamijem još čvršća.

- Spomenuli ste da niti jedno događanje u Hrvatskoj ne može mjeriti s ovim.
- Da. Ako hoćete još slikovitije, pogledajte primjer rukometnog prvenstva koje se odigralo u Hrvatskoj. Država je uložile desetke milijuna u organizaciju, a potom i milijarde kuna putem skupih kredita u izgradnju dvorana koje će građani vraćati desetljećima. I što smo dobili zauzvrat? Niti je grad bio prepun turista, dvorane su mahom punili domaćini, niti je to bila, budimo iskreni, neka prevelika promocija zemlje. Tko je zbog tog prvenstva došao u Hrvatsku?




- Koliko jedan partijaner dnevno potroši?
- Jako puno. Njih se ne može uspoređivati s običnim turistima. Evo pogledajte Australce koji u Split dolaze u tisućama. Oni moraju platiti povratnu zrakoplovnu kartu koja košta oko dvije tisuće eura, zatim smještaj, hranu... Tu se radi o desecima tisuća kuna samo po jednom turistu, a sve to ostaje lokalnoj zajednici jer je tek maleni dio ostavljen za festivalske karte. Splićani prepoznaju tu vrijednost, to vidim i sam u razgovoru s običnim ljudima. Bilo je malo skepse prve godine, ali građani vide da su to pristojni i nasmijani ljudi koji tu žele uživati i dobro potrošiti.

Kakve su cijene smještaja?
-Eh, da. To se napokon smirilo, nema više toliko ‘divljanja’ cijena kao prošle godine. Još nedostaje kapaciteta za goste visoke platne moći, ali i to se polako mijenja, Split postaje prava turistička meka.

Koliko ove godine radi ljudi u organizaciji festivala?
-Prošle godine pred sam početak festivala ih je bilo oko 1500, a ove godine, pošto festival traje duže, će ih biti i do 2000. Naravno tu računamo redare, liječničke timove, hostese, svu logistiku, PR službu, strance i domaće ljude iz organizacije.

Prošle je godine bilo problema sa sanitarnim čvorovima. Hoće li se to ove godine popraviti?
-Naravno da hoće. Prve godine smo imali montažne wc-e uokolo stadiona pa su neki ‘grintali’, potom smo ih maknuli, ali je ljudima prošle godine bilo u onolikoj gužvi teško naći wc. Zato ćemo ove godine opet vratiti te montažne, bit će ih dovoljno.

SAŠA JADRIJEVIĆ TOMAS

Dijete hrvatskih emigranata

Joe Bašić je dijete hrvatskih emigranata koji su trbuhom za kruhom otišli u Kanadu. Bašić se tamo i rodio, a potom se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti svoj privatni biznis. Bio je event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a potom je 1997. godine pokrenuo posao u Hrvatskoj, počeo je s dovođenjem velikih DJ zvijezda. To je, kaže Joe, stvorilo povjerenje vlasnika brenda Ultre, Aamerikanaca Russella Faibischa i Adama Russakoffa, da Split postane centar Ultre za Europu.



[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/joe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura-275072 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=f786d3b021897b7fef1641b14184f259942c32ee [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Joe+Ba%C5%A1i%C4%87%3A+Tro%C5%A1kovi+organizacije+Ultre+2015.+iznose+osam+milijuna+eura%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fjoe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura-275072 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fjoe-basic-troskovi-organizacije-ultre-2015-iznose-osam-milijuna-eura-275072 )
[{"id":"2","value":"spektakl na poljudu"},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
Showbizspektakl na poljudu

Joe Bašić: Troškovi organizacije Ultre 2015. iznose osam milijuna eura!

Piše PSD.
30. svibnja 2015. - 00:05
Joe Bašić je alfa i omega festivala Ultra Europe. U pauzi između razgovora sa splitskim čelnicima, policijom, hitnim službama, stotinama radnika, razgovarao je i s nama.

Dijete hrvatskih emigranata

Joe Bašić je dijete hrvatskih emigranata koji su trbuhom za kruhom otišli u Kanadu. Bašić se tamo i rodio, a potom se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti svoj privatni biznis. Bio je event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a potom je 1997. godine pokrenuo posao u Hrvatskoj, počeo je s dovođenjem velikih DJ zvijezda. To je, kaže Joe, stvorilo povjerenje vlasnika brenda Ultre, Aamerikanaca Russella Faibischa i Adama Russakoffa, da Split postane centar Ultre za Europu. ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 18:52