Scena Mozaik

HONDA JAZZ 1.3 i-VTEC TREND SPOTLIGHT EDITION

Kvaliteta, prostranost i praktičnost su neosporni, ali od paprene cijene boli glava

HONDA JAZZ 1.3 i-VTEC TREND SPOTLIGHT EDITION

Ne treba bježati od činjenice da je Honda Jazz jedan od najskupljih automobila u svojem segmentu i da je kao takav vrlo rijedak primjerak na našim cestama.

Naime, već osnovni model Jazza s 1.3-litrenim atmosferskim benzincem, ručnim mjenjačem i osnovnim paketom Trend košta 16.740 eura. Premda ima solidnu opremu, nema neke šminkerske i funkcionalne detalje koji se u okviru ove cijene očekuju, a to su, primjerice, aluminijski naplatci, kožni volan, parkirni senzori straga...

Situaciju dodatno komplicira dobra cijena novog Civica od 19.320 eura, za klasu većeg, bolje opremljenog i s neusporedivo boljim turbobenzinskim motorom od 129 KS (1.0-litreni i-VTEC).

Međutim, u Hondi se ne predaju pa su kupcima ponudili poseban paket opreme Spotlight Edition, koji stoji visokih 20.085 eura ili gotovo 3000 eura više od osnovne opreme Trend u metalik crnoj ili bijeloj boji, na čije se kombinacije nadograđuje.

U paketu Trend Spotlight Edition nude se dvobojni aluminijski naplatci i kućišta retrovizora, ukrasne letvice u posebnoj boji i šarene bočne naljepnice karoserije. Iznutra se nude posebne ukrasne površine volana i oko mjenjača, navlake Spotlight na gornjem dijelu prednjih sjedala, posebno dizajniran ključ i grijana prednja sjedala.

Naravno, ovako ukrašen Jazz sigurno će se svidjeti ženskoj vozačkoj publici po “muškoj” cijeni.

Mala Honda po ostalim pitanjima i dalje je neprikosnovena, a to znači da nudi dobru preglednost, kvalitetu izrade, te jednu od najprostranijih i najpraktičnijih unutrašnjosti u svojem segmentu.

Jazz ima dobar nastavak priče o prostranoj unutrašnjosti i u prtljažnom prostoru, jednim od najvećih i najpraktičnijih, s osnovnim obujmom od 354 litre koji se može povećavati na 884, odnosno 1314 litara.

Moderan kokpit kvalitetno je napravljen i ima dosta pretinaca, a zasmetati mogu jedino tvrda, ali dobra i na dodir ugodna plastika armature i volana, te izostanak parkirnih senzora.

Dobar i pouzdan benzinski atmosferski 1.3-litreni i-VTEC motor snage od 102 KS vrlo je uglađen. U mirnoj vožnji je ugodan i dovoljno brz, u gradu dobre startnosti. Međutim, kad treba izići iz zone niskih i srednjih okretaja, nije baš uvjerljiv. Pravu snagu pokazuje na visokim “đirima”, na kojima radi sportski i punim plućima.

Međutim, usprkos ručnom 6-stupanjskom mjenjaču, postaje bučan i naporan. Vrlina mu je potrošnja, koja nije veća od 6,0 l/100 km, a Jazz se, kao i svaka Honda, odlično vozi. S ovim atmosferskim benzincem ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h.

Oprema Spotlight edition dosta je bogata, a tu, osim već spomenutih elemenata, dolaze još diodna dnevna svjetla, putno računalo, tempomat, električni paket prozora i retrovizora, upozorenje na sudar i aktivno kočenje, senzor kiše, start&stop... I to na koncu košta paprenih 20.085 eura!

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, atmosferski, 16V
Obujam: 1318 ccm
Snaga: 102 KS pri 6000/min
Okretni moment: 123 Nm pri 5000/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 3995 x 1694 x 1550 mm
Međuosovinski razmak: 2530 mm
Prtljažnik: 354/884/1314 l
Ubrzanje: 11,8 s
Najveća brzina: 189 km/h
Potrošnja: 4,5/5,1/6,2 l/100 km
Cijena: testni model 20.085 eura

Naslovnica Mozaik