Scena Mozaik

JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET LAUNCH EDITION 4WD

Sličnost s većom i starijom braćom čini ga prepoznatljivim, a najsnažniji adut su mu vozne karakteristike

JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET LAUNCH EDITION 4WD

Novi kompaktni SUV Compass stigao je kao zamjena za dva Jeepova modela, Patriota i Compassa prve generacije.

U Jeepovoj ponudi druga generacija Compassa smještena je između manjeg modela Renegadea i većeg Cherokeeja, iznad kojeg je Grand Cherokee. Novi Compass nastao je na rastegnutoj platformi i mehanici koju već koriste Jeep Renegade i Fiat 500X, a sve je upakirano u poznati Jeepov stil.

Na taj način Compass druge generacije izgleda poput umanjenog Grand Cherokeeja. Naravno, to je samo dizajnerski jer Grand Cherokee je istinski klasični terenac s pogonom straga te masivnim podvozjem na ojačanoj šasiji.

Sličnost s većom i starijom braćom čini ga prepoznatljivim članom ove marke, s tim što novi model dolazi s dovoljno jedinstvenih elemenata koji su ga učinili svježijim i jedinstvenim vozilom. „Copyright“ se primjećuje izvana, ali i iznutra, pri čemu se najviše ističu karakteristična maska motora i svjetla, odnosno prepoznatljivo lice, trapezno izvučeni lukovi blatobrana i slično.

Unutrašnjost je moderno uređena, što bi se trebalo svidjeti većini kupaca. Na prvu sve djeluje pregledno i dostupno, materijali kao i izrada su vrlo kvalitetni, a paketu Launch Edition, koji je posebno složen za hrvatsko tržište, teško se može naći zamjerka.

Oprema je zadovoljavajuća s naglaskom na sigurnost i infotainment. Pritom su u prvom planu sustavi upozorenja na frontalni sudar i na izlazak iz vozne trake s korekcijom upravljača, prilagodljivi tempomat, stražnja kamera, detekcija poprečnog prometa, pomoć pri paralelnom i poprečnom parkiranju...

Compass je klasični kompaktni SUV s osnovnim prednjim pogonom, a u jačim verzijama raspolaže i pogonom na sve kotače, kao što je bio u našem testnom „amerikancu“. Najsnažniji adut ovog Jeepovog modela su njegove vozne karakteristike, posebno one izvan asfalta.

Tu do izražaja dolaze dva napredna sustava stalnog pogona na sve kotače Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, koji pružaju optimum na različitim podlogama. Uključivim pogonom Jeep Active Drive upravlja se preko kružnog izbornika na središnjoj konzoli uz četiri mogućnosti: Auto, Snow, Sand i Mud.

U prvom je pogon 100 posto usmjeren na prednje kotače, a proklizavanjem pogonskih kotača snaga se prenosi na stražnju osovinu, do omjera 50:50. U ostalim opcijama za snijeg, pijesak i blato pogon je stalno 4x4 s uključenom elektroničkom blokadom proklizavanja. Odlaske u off-road avanture podržava i podnica koji je odignuta od tla čak 21 centimetar, što je odlika pravih terenaca.

Testni model uz pogon 4x4 bio je opremljen 2.0-litrenim Multijet turbodizelašem od 140 KS i okretnim momentom od 350 Nm, raspoloživim već pri 1750 „điri“, u kombinaciji sa ZF-ovim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem.

S ovim agregatom Jeep Compass povuče od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h. Prosječna potrošnja mu je prema tvorničkim podacima 5,7 l/100 km, ali na autocesti gdje smo ga tjerali do zakonski dozvoljenih granica (s tolerancijom), potrošnja je naglo skočila.

Međutim, dizelaš nije uopće rastrošan, naročito u normalnoj vožnji na otvorenoj cesti. Zahvaljujući pogonu 4x4 Compass izvrsno „pegla“ oštre zavoje, a tek povremeno diskretno uključivanje elektronike za kontrolu pogona i stabilnosti ukazuju da ipak ne treba pretjerivati.

Testni model s turbodizelašem od 140 KS, pogonom na sve kotače, 9-stupanjskim automatskim mjenjačem i posebnim paketom opreme Launch Edition, koji je u osnovi identičan paketu Limited, ali je jeftiniji od njega 1750 eura, košta 38.635 eura.


Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1956 ccm
Snaga: 140 KS pri 3750/min
Okretni moment: 350 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 9 brzina
Pogon: na sve kotače
Dimenzije: 4394 x 1819 x 1644 mm
Međuosovinski razmak: 2636 mm
Prtljažnik: 430/1520 l
Ubrzanje: 9,9 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,1/5,7/6,6 l/100 km
Cijena: testni model: 38.635 eura

 

Naslovnica Mozaik