Scena Mozaik

u rujnu 2796 novih registracija

Tržište novih automobila i dalje ima trend rasta zahvaljujući flotnoj prodaji

u rujnu 2796 novih registracija

U devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj prodano je 41.505 novih vozila, tako da će sigurno biti oboren prošlogodišnji rekord od 44.106 novih registracija, samo je pitanje u kolikom postotku. 

U odnosu na devet mjeseci 2016. godine prodaja je u istom razdoblju ove godine porasla za 18,9 posto. Naime, od siječnja do kraja rujna lani registrirano je 34.916 novih automobila, dok je ove godine ta brojka nadmašena za 6589 primjeraka, dakle za 18,9 posto.

Međutim, prevelikom optimizmu nema mjesta jer ove prodajne brojke tržište novih automobila u Hrvatskoj postiže uglavnom zahvaljujući rezultatima flotne prodaje rent-a-car tvrtkama, javnim ustanovama i državnim institucijama.

U raspodjeli tog tržišnog kolača vrlo mali udio, niti 30 posto, imaju privatni kupci, tako da bi bez spomenutih velikih kupaca rezultat bio poražavajući.

Ipak, ne treba sve gledati kroz crne naočale, jer ovogodišnji rujan je bio bolji od prošlogodišnjeg za solidnih 8,1 posto. U rujnu prošle godine zabilježeno je 2586 novih registracija, dok je u istom mjesecu ove godine prodano 2796 novih automobila, što je plus od 210 vozila.

Škoda je s 418 novih registracija bio najprodavaniji brend u rujnu ove godine, ostvarivši 14,95 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Volkswagen, koji je našao put do 398 novih kupaca, što predstavlja 14,23 posto tržišnog udjela.

Suzuki, koji najviše kupuju fizičke osobe, imao je dobru prodaju i u rujnu s 234 nove registracije ili 8,37 posto tržišnog udjela, što mu je donijelo treće mjesto u ukupnom poretku. Na četvrtom i petom mjestu su Hyundai i Renault, koji su prodali 170, odnosno 164 nova primjerka.

Među deset najuspješnijih brendova u rujnu još su Opel na šestom mjestu sa 155 primjeraka, a slijede Toyota sa 141 novim vozilom, Peugeot sa 135, Audi, kao najbolji predstavnik premium segmenta sa 124 komada, dok deset najboljih zaokružuje Mazda sa 114 novih registracija.

Kada se gledaju ostvareni rezultati u prvih devet mjeseci ove godine, onda je daleko najuspješniji brend i dalje Volkswagen, koji je prodao ukupno 6001 novi automobil, čime drži 14,46 posto tržišnog udjela. S velikim zaostatkom od gotovo 1750 vozila na drugom mjestu je Opel, koji je zabilježio 4246 novih registracija, čime je ostvario 10,23 posto tržišnog udjela.

Treća je Škoda sa 4136 prodanih novih automobila ili 9,97 posto tržišnog udjela, četvrti je Renault s 3793 prodana nova primjerka, dok je na izvrsnom petom mjestu Suzuki sa 2495 novih registracija (9,14 posto tržišnog udjela), čija se prodaja uglavnom bazira na privatnim kupcima. Šesto mjesto drži Ford sa 2418 novih registracija, tako da nije daleko od Suzukija.

Od sedmog do desetog mjesta su brendovi koji su prodali manje od dvije tisuće novih vozila u prvih devet mjeseci ove godine. To su Hyundai (1941), Dacia (1736), Peugeot (1661) i Audi (1530 primjeraka), kao jedini član premium društva među deset najboljih u ukupnoj prodaji.

Što se tiče prodaje novih vozila po modelima, u prvih devet mjeseci tu je došlo do smjene na čelu tablice, tako da je Škoda Octavia preuzela primat ispred do sada vodećeg Renault Clija. Naime, Octavia je prodana u 2119 primjeraka, što predstavlja 5,11 posto tržišnog udjela, dok je Clio zabilježio 2030 novih registracija ili 4,89 posto tržišnog udjela.

Među pet najboljih modela u devet mjeseci 2017. još su Volkswagen Golf sa 1729 novih registracija ili 4,17 posto tržišnog udjela, koji je dugi niz godina bio najprodavaniji model u Hrvatskoj, te Opel Astra (1589) i Ford Focus (1372 primjerka).

Među deset najuspješnijih još su Opel Corsa sa 1370 prodanih novih modela, potom Suzuki Vitara na sedmom mjestu sa 1328 novih registracija, dok su iza nje ostali Volkswagen Polo i Up sa 144, odnosno 989 prodanih novih primjeraka. Desetu poziciju najuspješnijih zaokružuje Škoda Fabia sa 926 prodanih novih automobila.

Po pitanju prodaje po regijama i županijama u prvih devet mjeseci 2017. godine nema promjena. Zagrebačka regija sa 14.467 prodanih novih automobila ili 34,86 posto tržišnog udjela daleko je najuspješnija u Hrvatskoj.

Na drugom mjestu je Požeško-slavonska, zahvaljujući ponajviše rent-a-car flotama, sa 3612 novih registracija (8,70 posto tržišnog udjela), dok je i dalje treća Splitsko-dalmatinska županija sa 3268 prodanih novih automobila, ostvarivši 7,87 posto tržišnog udjela.

Na četvrtom mjestu je Primorsko-goranska županija sa 2951 zabilježenom novom registracijom (7,11 posto), dok je peta Istarska županija s 2800 primjeraka (6,75 posto).

Daleko dvije najlošije županije po prodaji novih automobila su i dalje Virovitičko-podravska te Ličko-senjska županija. U Virovitičko-podravskoj županiji prodana su samo 154 nova automobila, što je tržišni udio od 0,37 posto, dok je Ličko-senjska još gora jer je u proteklih devet mjeseci registrirano tek 146 novih automobila, što predstavlja jadnih 0,36 posto tržišnog udjela.

Škodi Octaviji rujan

U ovogodišnjem rujnu najprodavaniji model na našem tržištu bila je Škoda Octavija, koja je pronašla put do 301 novog kupca, što predstavlja 10,77 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu, s velikim zaostatkom, je Volkswagen Tiguan, koji je registriran 125 puta.

Na trećem mjestu je Suzuki Vitara sa 106 prodanih primjeraka, dok su na četvrtom i petom mjestu Volkswagen Golf i Renault Clio sa 86, odnosno 79 novih registracija. Šesto mjesto dijele Suzuki SX4 S-Cross i Volkswagen Touran, koji su imali po 74 nove registracije. Preostala tri člana topa deset u rujnu su Hyundai i20 (68), Mazda3 (49) i Seat Ibiza sa 48 novoregistriranih automobila.

Registrirano samo 15 električnih vozila

Ni nakon devet ovogodišnjih mjeseci omjer između modela s dizelskim i benzinskim motorima se ne mijenja. I dalje su traženiji dizelaši koji čine 54,8 posto tržišnog udjela s prodanih 22.756 novih primjeraka. S druge strane, vozila s benzinskim motorom prodano je 18.332 komada, što je udio od 44,2 posto.

Hibridi s 365 prodanih novih automobila čine tek 0,9 posto tržišta, dok je broj onih na plin, kao i električnih vozila još mizerniji. Registrirano je tek 37 vozila na plin, te samo 15 električnih automobila.

Audi gospodar premium klase

Audi je i dalje najprodavaniji brend u premium segmentu. U devet mjeseci ove godine Audi je zabilježio 1530 novih registracija, što mu je donijelo 10. mjesto na ukupnoj tablici, dok su samo u rujnu prodana 124 nova automobila s logom četiri prstena.

Na 15. mjestu je Mercedes koji je prodao 1073 nova automobila, dok je u rujnu bio lošiji od BMW-a s 56 novih registracija. BMW je najlošiji od svih premium brendova u ukupnom poretku i nalazi se tek na 18. mjestu sa 1038 zabilježenih novih registracija. Ipak, u rujnu je bio bolji od Mercedesa, prodavši 61 novo vozilo.

Naslovnica Mozaik