Scena Mozaik

ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MJet SUPER

Talijani ostali vjerni tradiciji i napravili izrazito vozački automobil

ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MJet SUPER

Stelvio je prvi SUV Alfa Romea, a ime je dobio po istoimenom planinskom prijevoju u talijanskim Alpama.

Napravljen je na istoj platformi kao i izrazito za vožnju zabavna Giulia, ali za razliku od ostalih proizvođača koji su otišli u smjeru udobnosti i luksuza, Talijani su ostali vjerni tradiciji i napravili izrazito vozački automobil. Alfa će sa Stelvijom pokušati otkinuti dio tržišnog kolača perjanicama premium segmenta poput Audija Q5, BMW-a X3 i Mercedesa GLS.

U usporedbi s Giulijom koja je klasična limuzina, Stelvio je sa svojih 469 centimetara duži samo pet centimetara, širi je dva centimetra (190 cm), ali je zato sa 167 centimetara viši čak 24 centimetra. Bez obzira na visinu u talijanskom SUV-u se sjedilo tek šest centimetara više nego je to slučaj kod Giulije.

Rezultat toga je puno prostora za glavu čak i dvometrašima. Istodobno je i najprostraniji u klasi, tako da nije tijesno ni straga unatoč coupeovskoj liniji krova. „Buletu“ je platio samo prtljažnik koji je ostao na 525 litara osnovnog obujma, što je još uvijek u granicama pristojnosti.

Od atraktivne Alfine limuzine novi SUV je preuzeo, ne samo skladne linije karoserije, nego gotovo i čitavu unutrašnjost. Od nijansu manjeg upravljača s crno-bijelim zaštitnim znakom, prekidačem za pokretanje motora i fiksnim polugama za ručnu promjenu stupnjeva prijenosa (ne okreću se s upravljačem) preko ploče s dva analogna u duplje smještena instrumenta do ručice mjenjača. Položaj za upravljačem je bez prigovora, kao i raspored svih prekidača, pokazivača i ventilacijskih otvora.

Međutim, za uspjeh u klasi luksuznih SUV-ova, kojom godinama drmaju Mercedes, BMW i Audi, Stelviju nedostaju još mekanija plastika i preciznija završna obrada.

Ispod prednje haube krije se poznati 2.2-litreni turbodizelaš sa 180 KS koji se ugrađuje i u Giuliju. Agregat miran u radu i ne pretjerano tih, ali opet zvučno dobro izoliran, s turbopunjačem promjenjive geometrije lako se nosi s laganom karoserijom Stelvija od samo 1600 kilograma.

Riječ je o 4-cilindarskom uzdužno ugrađenom motoru koji raspolaže sa 450 Nm okretnog momenta koji je dostupan već pri 1750 „điri“. S njim Stelvio do „stotke“ sprinta za 7,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. Podjednako je uvjerljiv i u međuubrzanjima tako da mu za ubrzanje od 80 do 120 km/h treba tek 5,6 sekundi.

Turbodizelašu sjajno pristaje i munjevito brza 8-stupanjska automatika njemačkog specijalista za mjenjače ZF-a s kraća prva tri i dulja posljednja dva stupnja prijenosa. Osjeća se to i na potrošnji koja je s prosječnih 7,6 l/100 km tako da je Stelvio među štedljivijim SUV-ovima u segmentu.

Testni model s turbodizelašem od 180 KS i automatskim mjenjačem imao je pogon na stražnje kotače. Uz benzinca od 280 KS, kao i uz dizelaše od 180 i 210 „konja“ prema želji ide i pogon na sve kotače. Međutim, i sa stražnjim pogonom Stelvio je nevjerojatno vozan, ustvrdili bismo kako je istinski gutač zavoja i krivina.

To može zahvaliti i smještaju motora gotovo iza prednje osovine čime se dobio idealan raspored težine – 50:50. Stelvio omogućava strelovite ulaske u zavoje pri čemu izravni upravljač s pregršt povratnih informacija djeluje fascinantno. Čak i u škakljivim situacijama Stelvio ostaje miran, prije nego se gotovo neprimjetno uključi ESP.

Već u serijskoj opremi talijanski SUV dolazi opremljen s automatskom dvozonskom klimom, električno sklopivim retrovizorima i aluminijskim naplatcima, a u testiranom automobilu u paketu Super ima navigaciju, djelomično kožom presvučena sjedala, zatamnjena stakla, aluminijske naplatke od 18 cola...

Testni Stelvio sa spomenutom opremom košta 50.265 eura, a uz nešto dodatne opreme poput aluminijskih 19-colnih naplataka, električno podesivog sjedala vozača s memorijom cijena mu je 52.255 eura. To je još uvijek niže od konkurencije, barem za desetak posto...


Tehničke karakteristike

Motor. 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 2143 ccm
Snaga: 180 KS pri 3750/min
Okretni moment: 450 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8 brzina
Pogon: na stražnje kotače
Dimenzije: 4690 mm x 1900 mm x 1670 mm
Međuosovinski razmak: 2820 mm; Prtljažnik: 525 l
Ubrzanje: 7,6 s
Najveća brzina: 210 km/h
Potrošnja: 4,7 l/100 km
Cijena: osnovni model 50.265 eura, testni model 52.255 eura

 

Naslovnica Mozaik