stdClass Object ( [id] => 473677 [title] => Od malih gradskih pa do skupih superautomobila: 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo je s preko 900 modela [alias] => od-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Još u svići ima ulja“ kada je u pitanju svjetska autoindustrija. To je dokazao ovogodišnji 87. međunarodni salon automobila u Ženevi gdje je čak 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo s preko 900 modela pri čemu je održano 148 svjetskih i europskih premijera.

Na ovoj manifestaciji mogli su se vidjeti mali gradski automobili vrijednosti oko 10.000 eura poput Kije Picanto ili Forda Fieste pa do skupih superautomobila čija je vrijednost dosezala za obične smrtnike nevjerojatne brojke do četiri milijuna eura kao što su Bugatti Chiron ili Pagani Huayra roadster.

Nakon otužnog Pariza ženevski salon je bljesnuo u punom sjaju vraćajući glamur i sjaj automobilskog lima i svega ostalog što prati ovakve manifestacije.

Koliko svjetski proizvođači drže do ove manifestacije na „neutralnom“ terenu u Švicarskoj najbolje govori činjenica da je u Ženevi izlagao Chevrolet koji se već dvije godine ne prodaje na europskom tržištu, a stigao je Tata Motors pod novim nazivom Tamo, naravno kao kratica ovog indijskog proizvođača automobila.

Teško je izdvojiti istinsku zvijezdu manifestacije održane na Ženevskom jezeru, jer noviteta nije nedostojalo u svim segmentima. Naravno, bilo je tu cijeli niz serijskih automobila koji nakon Ženeve kreću na tržište, bilo da je riječ o vozilima s konvencionalnim motorima ili električnim autima, ali i veliki broj koncepata koji su putokaz kojim će putem u budućnosti ići pojedina marka.

Najvredniji eksponat na salonu zasigurno je Bugattti Chiron čija je cijena bez poreznih davanja i ostalih nameta 2,4 milijuna eura, a nakon što se na taj iznos zaračunaju dažbine, vrijednost se penje na preko četiri milijuna eura.

Uz paprenu cijenu idu i izuzetne performanse tako da motor sa 16 cilindara obujma 8.0-litara ima fascinantnu snagu od čak 1500 konjskih snaga uz okretni koment od 1600 Nm.

Paganijev Roadster Huayra raspolaže sa 764 KS i okretnim momentom od 1000 Nm, a cijenom nimalo ne zaostaje za Chironom. Osnovna cijena mu je 2,2 milijuna eura, a sa svim davanjima košta preko 3,8 milijuna eura.

Stoga su ostali superautomobili u odnosu na njih „jeftini“, jer jedan Rolls Royce Dawn u cabrio verziji košta sa svim davanjima deset puta manje od Chirona, tek nekih 400.000 eura.

Primjerice za Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet, luksuzni terenac u cabrio izdanju koji raspolaže sa 620 KS treba izdvojiti preko pola milijuna eura. Superatraktivan, ali i poprilično skup je i Ferrarijev model 812 Superfast koji je dizajnerska i tehnološka evolucija modela F12.

Superfast je zaista brz jer sa 6,5-litrenim V12 atmosferskim motorom snage 812 KS i 7-stupanjskim automatskim mjenjačem postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, te od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekunde.

Time je ovaj model postao ne samo najsnažniji nego i najbrži serijski Ferrari zahvaljujući i težini od samo 1525 kilograma, 100 kg manje od prethodnika F12 Berlinetta.

Veliki interes izazvao je povratak legendarne Alpine s modelom A110, sportskog dvosjeda teškog samo 1,1 tonu. Ime mu dolazi od legendarnog modela A110 Berlinette koji je napokon nakon više od pola stoljeća dobio svojevrsnog nasljednika.

Karoserija je napravljena od aluminija zbog čega ima tako malu težinu, a utjecaj legendarnog trkaćeg automobila vidi se po dvostrukim svjetlima sprijeda i bočnoj liniji.

Pokreće ga motor snage 250 KS i 320 Nm okretnog momenta, a za ubrzanje do „stotke“ mu treba tek 4,5 sekunde. Poznata je i cijena ovog sportaša, a ona za europsko tržište iznosi 58.500 eura.

Kada su u pitanju sportski automobili treba spomenuti i novu Hondu Civic Type R koja će biti pogonjena 2.0-litrenim VTEC motorom snage 320 „konja“ i 400 Nm okretnog momenta. Honda je ostala vjerna i ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa. Najveća novost je mogućnost izbora između tri različite postavke vožnje (Comfort, Sport i +R).

Porsche ulazi u neke nove vode tako da je na ovogodišnjem ženevskom salonu predstavio kravansku, shooting brake verziji Panamere pod nazivom Sport Turismo.

Njemačka sportska limuzina u ovom izdanju donosi dašak praktičnosti, te zahvaljujući petim vratima, povišenoj krovnoj liniji u stražnjem dijelu i niže postavljenoj podnici prtljažnik je narastao na 520 litara (25 litara više), a s preklopljenim stražnjim sjedalima nudi 1390 litara.

Unutrašnjost je definirana 4+1, što najavljuje kako je središnje mjesto straga pogodno samo za kratke udaljenosti. Dimenzijama ne odstupa od klasične limuzine na čijoj osnovi je nastao. U ponudi je pet motora uključujući i hibridnu verziju.

Kija je napravila korejski Grand Turismo pod nazivom Stinger. S duljinom od 483 cm i visinom od samo 140 centimetara izgleda sjajno, a koncepcijom i 2.0-litrenim turbo motorom snage 255 KS bit će opasan konkurent Audiju A5 Sportback.

Kad već spominjemo Audijev brend ne smijemo zaboraviti na konceptni model Q8 koji ulazi u segment najvećih SUV-ova. Kako će izgledati serijski model pokazuje Sport Concept s hibridnim pogonom temeljenom na 3.0 TFSI V6 motora i inovativnom elektronski pokretanom kompresoru.

Najveća brzina mu je 275 km/h, a do „stotke“ ubrzava za 4,7 sekundi. Tu je i Audi RS5 Coupe koji ispod haube ima ugrađen 2.9-litreni V6 biturbo sa 450 KS i 600 Nm okretnog momenta. Novi RS5 je u odnosu na stari model lakši 60 kilograma, a od 0 do 100 km/h sprinta za 3,9 sekundi i postiže maksimalnih 280 km/h.

Jedna od najvećih zvijezda ženevskog salona mogao bi biti Volkswagenov Arteon, koji će upotpuniti prazninu nastalu umirovljenjem Passata CC. Od klasičnog Passata s kojim dijeli platformu MQB duži je 9,4 cm, pri čemu pet cm otpada na međuosovinski razmak.

Kupci mogu birati između tri TSI i isto toliko TDI motora snage od 148 do 276 KS, prednjeg ili pogona na sve kotače, te ručnih i DSG mjenjača. Nesumnjivo najzanimljiviji događaj za Volvo bila je prezentacija druge generacije modela XC 60. Na tragu većeg modela XC 90 novitet nastupa s prepoznatljivim dizajnom naglašenim Thorovim batom na prednjim svjetlima.

Volvo XC 60 vozi na istoj platformi kao i veći XC 90, a među ponuđenim motorima nalazi se i T8 Twin Engine. Zahvaljujući kombinaciji 2.0-litrenog benzinca i elektromotora raspolaže sa 407 KS. Uz njih u ponudi će biti benzinci sa 254 i 320 KS, te dizelaši sa 190 i 235 KS.

Range Rover Velar s duljinom od 480 centimetara smješten je između Evoquea i Range Rover Sporta, a dolazi kao penicilin za Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Audi Q5... Unutrašnjost je u luksuznom stilu aristokratske klase čiji je prtljažnik obujma 632 litre.

Sve izvedbe imat će pogon 4x4 i širok izbor motora. Dizelski agregati će biti snage između 180 i 300 „konja“, a turbobenzinci od 250 do 385 KS. U unutrašnjosti dominiraju dva velika dodirna zaslona s prikazom velikog broja zabavnih, sigurnosnih i multimedijalnih sadržaja.

Ne smije se zaboraviti ni Alfa Romeo Stelvio, prvi SUV u povijesti ove talijanske marke. Stelvio duljine 468 centimetara predstavljen je pred kraj prošle godine u Los Angelesu, a u Ženevi je premijerno predstavljena njegova Quadrifoglio verzija pokretana 2.9-litrenim V6 biturbom benzinskim motorom sa 500 KS i 600 Nm okretnog momenta

„Civilnu“ verziju Stelvia kao registrirani automobil vidjeli smo na odmorištu nedaleko Aoste, u samom dakle sjeverozapadnom kutku Italije što dovoljno govori o njegovoj mogućoj poluranosti.

DS 7 Crossback još je jedan u nizu sve poluranijih crossovera kojim Francuzu žele opasno konkurirati Audiju Q5 i BMW-u X3. Za pogon prvog DS crossovera zadužen je hibrodni pogon (e-TENSE) koji se sastoji od 200 KS snažnog benzinca i dva elektromotora u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Ukupna izlazna snaga je 300 KS, a vozač može birati između tri načina vožnje: potpuno električni, hibridni, kombinirani (većinom koristi benzinca). Na struju DS 7 može proći 60 kilometara, a punjenje baterije traje nešto više od četiri sata, odnosno dva i pol s posebnim punjačem.

U ponudi će biti još tri benzinca (THP 180 i THP 225, te PureTech 130) i dva dizelaša (BlueHDi 130 i BlueHDi 180).

Mitsubishi novu eru započinje kompaktnim crossoverom koji će biti smješten između modela ASX i Outlandera.  Radi se o modelu Eclipse Cross koji pažnju privlači agresivnim dizajnom i 440 centimetara dugačkom karoserijom uz međuosovinski razmak od 267 cm. Novi crossover bit će u ponudi s dva agregata.

Prvi je 1.5-litreni 4-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva uparen s automatskim CVT mjenjačem koji simulira osam stupnjeva prijenosa. Aktualni 2.2-litreni dizelaš je u kombinaciji sa automatskim mjenjačem s klasičnim konvertorom i osam stupnjeva prijenosa. Pogon kod oba motora je na sve kotače.

Opel je primjerice imao vrlo bogatu ponudu noviteta koja se sastoji od limuzinske i karavanske verzije Insignije, Grand Sporta i Sports Tourera, te novog crossovera Crosslanda X koji je svojevrsna zamjena za odlazeći monovolumen Merivu. Četiri godine čekalo se da koncept Monze postane nova Insignia. 

Ponovno divovskih dimenzija (490 cm) karavan Sports Tourer još je dulji (7 cm). Ponuda motora starta s turbobenzincem snage 138 KS. Za razliku od Insignije nasljednik Merive duljine je 421 cm, a kotrlja se na platformi Peugeota 2008 i Citroena C3 Picasso.

Tu je i Hyundai i30 s novim karavanom čiji prtljažnik je kapaciteta 602 litre. S preklopljenim sjedalima prtljažnik se povećava na 1650 litara. Raspolagat će najvećim prtljažnikom u karavanima kompaktne klase.

Novi i30 Wagon dugačak je 459 cm, 25 centimetara više od standardne peterovratne verzije. Od sadašnjeg modela duži je 10 cm, a prtljažnik mu je veći 74 litre.

Rimac automobili

Mate Rimac i njegova tvrtka Rimac automobili predstavio je poboljšani model Concept One koji sada raspolaže sa 1224 konjske snage, a cijena mu se kreće oko te brojke – 1,2 milijuna eura.

Concept One je potpuno električni automobil s ogromnim okretnim momentom od 1600 Nm koji do „stotke“ sprinta za 2,5 sekundi, za ubrzanje do 200 km/h treba mu 6 sekundi, a 300 km/h hvata za 14 sekundi. Fascinantna je i krajnja brzina koja je elektronički limitirana na 355 kilometara na sat.

Predstavljajući svoju malu tvrtku koja se ne može uspoređivati s velikanima, Rimac je istaknuo kako su usavršili visoku tehnologiju za električne automobile i da šire dilersku mrežu po cijelom svijetu. 

Naravno, izloženi model Concept One izrađen je po narudžbi, ali će se proizvoditi u manjim serijama. Međutim, puno je važnije da Rimac prodaje velikanima, poput Aston Martina, tehničke komponente poput baterija i elektromotora. 

Ovom prilikom Rimac je predstavio i tri nova dilera, jednog iz New Yorka, drugog iz Dubaija dok je treći iz Europe, točnije iz Achena, koji će prodavati tehnologiju, ali i autombile tvrtke Rimac.

Koncepti određuju budućnost

Ženevski salon automobila obilovao je i velikim brojem konceptnih modela što je uobičajeno za tako jednu veliku manifestaciju. Glavni minus takvih studija je u činjenici da su napravljeni futuristički s mnogo elemeneta koji se još ne primjenjuju u današnjim automobilima i uz to puno njih ne dođe do serijske proizvodnje.

Jednostavno bivaju odbačeni i zaboravljeni. S druge strane takvi koncepti određuju budućnost pojedinih marki i smjer u kojem će se razvijati. Stoga su na koncu vrlo bitni i nepohodni čak i pod cijenu da ne dožive transformaciju u serijski model.

Francuzi su premijerno prestavili Peugeot Instinct, Citroen je izišao sa C Air-Crossom, a Renault sa supersportašem Trezorom. Volkswagen je pokazao električnog I.D. Buzza koji bi trebao naslijediti nekad popularnog Bullija. Mitsubishi je bio pristuan sa eX crossover konceptom...

Instinct je značajan zbog toga to omogućava četiri načina vožnje. Dva su aktivna načina vožnje u kojima vozač sam upravlja automobilom (Drive Boost i Drive Relax) i dva autonomna u kojima Instinct Concept vozi sam (Autonomous Sharp i Autonomous Soft). C Air-Cross je budući crossover Citroen C3 Picasso.

Gradski automobili

Proizvođači su se potrudili pokazati i one najmanje i najjeftinjije automobile u potpuno novom izdanju. U sam vrh zanimanja izbili su nova Seat Ibiza koja izgleda poput umanjenog Leona, a najprostranija je u klasi. Koristi novi Volkswagenovu mehaniku iz B segmenta koju već ima Fabia, a krajem godine je dobiva i novi Polo.

Osnovni motori su 1.0 TSI sa 90 KS i 1.6 TDI sa 80 KS. Ni nova generacija Suzuki Swifta nije za podcjenjivanje jer prednjim dijelom, izuzev svjetala, neodoljivo podsjeća na popularni, ali skupi Mini.

U ponudi su u suštini dva motora, 3-cilindarski 1.0-litreni sa 112 KS i 1.2-litreni sa 92 KS, a oba će imati i hibridnu verziju, ali „soft“ izvedbe što znači da neće moći voziti na struju. Ista stvar je s novim Kijinim modelom Picanto koji je duljine 360 centimetara, ali koji je dobio i sportsko GT izdanje.

Međuosovinski razmak mu je povećan za 1,5 cm što uz bolju organizaciju jamči i prostraniju unutrašnjost. Prtljažnik sada ima solidnih 255 litara. Motorizaciju dijeli s Hyundaijem, tako da su u ponudi dva atmosferska benzinca – 3-cilindarski 1.0-litreni sa 65 KS i 1.2-litreni 4-cilindarski sa 85 KS, te novi 1.0-litreni turbobenzinac sa 100 i 115 KS.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 87. GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-03-14 10:47:20 [created_by] => 3231 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-03-15 09:29:25 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-03-14 19:58:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3913 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/4_01.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/4_02.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/4_03.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/3_04.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/2_05.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/1_06.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/1_07.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/08.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/09.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/10.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/11.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/12.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/13.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/14.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/15.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/16.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/17.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/18.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/19.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/20.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/21.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/22.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/23.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/24.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/25.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/03\/14\/26.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["01","02","03","04","05","06","07","08","09","10","11","12","13","14","15","16","17","18","19","20","21","22","23","24","25","26"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"},{"size0":"900x600"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7952444 Threads: 3 Questions: 1654814976 Slow queries: 4919954 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111879496 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 49 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/od-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela-473677 [printLink] => /mozaik/zivot/od-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela-473677?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [1] => stdClass Object ( [id] => 299230 [name] => 87. GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => 87-geneva-international-auto-show [link] => /tag/87-geneva-international-auto-show ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 87. GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Od malih gradskih pa do skupih superautomobila: 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo je s preko 900 modela [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3231 [name] => Zdravko Juričko [username] => zdravko-juri-ko [email] => zdravko-juri-ko@sd.hr [password] => $2y$10$3MSPsNGO8ltots48kqbe2.FwzW7b1js7M1r/8s.nUTTSs2kSnHPxu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/zdravko-juricko-3231 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1749 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/33a10ba883a053e58de979010155c54c?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/4_01.jpg [galleryCount] => 26 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => 01 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/4_01.jpg [title] => 01 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/4_02.jpg [title] => 02 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/4_03.jpg [title] => 03 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/3_04.jpg [title] => 04 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/2_05.jpg [title] => 05 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/1_06.jpg [title] => 06 ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/1_07.jpg [title] => 07 ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/08.jpg [title] => 08 ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/09.jpg [title] => 09 ) [9] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/10.jpg [title] => 10 ) [10] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/11.jpg [title] => 11 ) [11] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/12.jpg [title] => 12 ) [12] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/13.jpg [title] => 13 ) [13] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/14.jpg [title] => 14 ) [14] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/15.jpg [title] => 15 ) [15] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/16.jpg [title] => 16 ) [16] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/17.jpg [title] => 17 ) [17] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/18.jpg [title] => 18 ) [18] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/19.jpg [title] => 19 ) [19] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/20.jpg [title] => 20 ) [20] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/21.jpg [title] => 21 ) [21] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/22.jpg [title] => 22 ) [22] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/23.jpg [title] => 23 ) [23] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/24.jpg [title] => 24 ) [24] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/25.jpg [title] => 25 ) [25] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/03/14/26.jpg [title] => 26 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Još u svići ima ulja“ kada je u pitanju svjetska autoindustrija. To je dokazao ovogodišnji 87. međunarodni salon automobila u Ženevi gdje je čak 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo s preko 900 modela pri čemu je održano 148 svjetskih i europskih premijera.

Na ovoj manifestaciji mogli su se vidjeti mali gradski automobili vrijednosti oko 10.000 eura poput Kije Picanto ili Forda Fieste pa do skupih superautomobila čija je vrijednost dosezala za obične smrtnike nevjerojatne brojke do četiri milijuna eura kao što su Bugatti Chiron ili Pagani Huayra roadster.

Nakon otužnog Pariza ženevski salon je bljesnuo u punom sjaju vraćajući glamur i sjaj automobilskog lima i svega ostalog što prati ovakve manifestacije.

Koliko svjetski proizvođači drže do ove manifestacije na „neutralnom“ terenu u Švicarskoj najbolje govori činjenica da je u Ženevi izlagao Chevrolet koji se već dvije godine ne prodaje na europskom tržištu, a stigao je Tata Motors pod novim nazivom Tamo, naravno kao kratica ovog indijskog proizvođača automobila.

Teško je izdvojiti istinsku zvijezdu manifestacije održane na Ženevskom jezeru, jer noviteta nije nedostojalo u svim segmentima. Naravno, bilo je tu cijeli niz serijskih automobila koji nakon Ženeve kreću na tržište, bilo da je riječ o vozilima s konvencionalnim motorima ili električnim autima, ali i veliki broj koncepata koji su putokaz kojim će putem u budućnosti ići pojedina marka.

Najvredniji eksponat na salonu zasigurno je Bugattti Chiron čija je cijena bez poreznih davanja i ostalih nameta 2,4 milijuna eura, a nakon što se na taj iznos zaračunaju dažbine, vrijednost se penje na preko četiri milijuna eura.

Uz paprenu cijenu idu i izuzetne performanse tako da motor sa 16 cilindara obujma 8.0-litara ima fascinantnu snagu od čak 1500 konjskih snaga uz okretni koment od 1600 Nm.

Paganijev Roadster Huayra raspolaže sa 764 KS i okretnim momentom od 1000 Nm, a cijenom nimalo ne zaostaje za Chironom. Osnovna cijena mu je 2,2 milijuna eura, a sa svim davanjima košta preko 3,8 milijuna eura.

Stoga su ostali superautomobili u odnosu na njih „jeftini“, jer jedan Rolls Royce Dawn u cabrio verziji košta sa svim davanjima deset puta manje od Chirona, tek nekih 400.000 eura.

Primjerice za Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet, luksuzni terenac u cabrio izdanju koji raspolaže sa 620 KS treba izdvojiti preko pola milijuna eura. Superatraktivan, ali i poprilično skup je i Ferrarijev model 812 Superfast koji je dizajnerska i tehnološka evolucija modela F12.

Superfast je zaista brz jer sa 6,5-litrenim V12 atmosferskim motorom snage 812 KS i 7-stupanjskim automatskim mjenjačem postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, te od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekunde.

Time je ovaj model postao ne samo najsnažniji nego i najbrži serijski Ferrari zahvaljujući i težini od samo 1525 kilograma, 100 kg manje od prethodnika F12 Berlinetta.

Veliki interes izazvao je povratak legendarne Alpine s modelom A110, sportskog dvosjeda teškog samo 1,1 tonu. Ime mu dolazi od legendarnog modela A110 Berlinette koji je napokon nakon više od pola stoljeća dobio svojevrsnog nasljednika.

Karoserija je napravljena od aluminija zbog čega ima tako malu težinu, a utjecaj legendarnog trkaćeg automobila vidi se po dvostrukim svjetlima sprijeda i bočnoj liniji.

Pokreće ga motor snage 250 KS i 320 Nm okretnog momenta, a za ubrzanje do „stotke“ mu treba tek 4,5 sekunde. Poznata je i cijena ovog sportaša, a ona za europsko tržište iznosi 58.500 eura.

Kada su u pitanju sportski automobili treba spomenuti i novu Hondu Civic Type R koja će biti pogonjena 2.0-litrenim VTEC motorom snage 320 „konja“ i 400 Nm okretnog momenta. Honda je ostala vjerna i ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa. Najveća novost je mogućnost izbora između tri različite postavke vožnje (Comfort, Sport i +R).

Porsche ulazi u neke nove vode tako da je na ovogodišnjem ženevskom salonu predstavio kravansku, shooting brake verziji Panamere pod nazivom Sport Turismo.

Njemačka sportska limuzina u ovom izdanju donosi dašak praktičnosti, te zahvaljujući petim vratima, povišenoj krovnoj liniji u stražnjem dijelu i niže postavljenoj podnici prtljažnik je narastao na 520 litara (25 litara više), a s preklopljenim stražnjim sjedalima nudi 1390 litara.

Unutrašnjost je definirana 4+1, što najavljuje kako je središnje mjesto straga pogodno samo za kratke udaljenosti. Dimenzijama ne odstupa od klasične limuzine na čijoj osnovi je nastao. U ponudi je pet motora uključujući i hibridnu verziju.

Kija je napravila korejski Grand Turismo pod nazivom Stinger. S duljinom od 483 cm i visinom od samo 140 centimetara izgleda sjajno, a koncepcijom i 2.0-litrenim turbo motorom snage 255 KS bit će opasan konkurent Audiju A5 Sportback.

Kad već spominjemo Audijev brend ne smijemo zaboraviti na konceptni model Q8 koji ulazi u segment najvećih SUV-ova. Kako će izgledati serijski model pokazuje Sport Concept s hibridnim pogonom temeljenom na 3.0 TFSI V6 motora i inovativnom elektronski pokretanom kompresoru.

Najveća brzina mu je 275 km/h, a do „stotke“ ubrzava za 4,7 sekundi. Tu je i Audi RS5 Coupe koji ispod haube ima ugrađen 2.9-litreni V6 biturbo sa 450 KS i 600 Nm okretnog momenta. Novi RS5 je u odnosu na stari model lakši 60 kilograma, a od 0 do 100 km/h sprinta za 3,9 sekundi i postiže maksimalnih 280 km/h.

Jedna od najvećih zvijezda ženevskog salona mogao bi biti Volkswagenov Arteon, koji će upotpuniti prazninu nastalu umirovljenjem Passata CC. Od klasičnog Passata s kojim dijeli platformu MQB duži je 9,4 cm, pri čemu pet cm otpada na međuosovinski razmak.

Kupci mogu birati između tri TSI i isto toliko TDI motora snage od 148 do 276 KS, prednjeg ili pogona na sve kotače, te ručnih i DSG mjenjača. Nesumnjivo najzanimljiviji događaj za Volvo bila je prezentacija druge generacije modela XC 60. Na tragu većeg modela XC 90 novitet nastupa s prepoznatljivim dizajnom naglašenim Thorovim batom na prednjim svjetlima.

Volvo XC 60 vozi na istoj platformi kao i veći XC 90, a među ponuđenim motorima nalazi se i T8 Twin Engine. Zahvaljujući kombinaciji 2.0-litrenog benzinca i elektromotora raspolaže sa 407 KS. Uz njih u ponudi će biti benzinci sa 254 i 320 KS, te dizelaši sa 190 i 235 KS.

Range Rover Velar s duljinom od 480 centimetara smješten je između Evoquea i Range Rover Sporta, a dolazi kao penicilin za Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Audi Q5... Unutrašnjost je u luksuznom stilu aristokratske klase čiji je prtljažnik obujma 632 litre.

Sve izvedbe imat će pogon 4x4 i širok izbor motora. Dizelski agregati će biti snage između 180 i 300 „konja“, a turbobenzinci od 250 do 385 KS. U unutrašnjosti dominiraju dva velika dodirna zaslona s prikazom velikog broja zabavnih, sigurnosnih i multimedijalnih sadržaja.

Ne smije se zaboraviti ni Alfa Romeo Stelvio, prvi SUV u povijesti ove talijanske marke. Stelvio duljine 468 centimetara predstavljen je pred kraj prošle godine u Los Angelesu, a u Ženevi je premijerno predstavljena njegova Quadrifoglio verzija pokretana 2.9-litrenim V6 biturbom benzinskim motorom sa 500 KS i 600 Nm okretnog momenta

„Civilnu“ verziju Stelvia kao registrirani automobil vidjeli smo na odmorištu nedaleko Aoste, u samom dakle sjeverozapadnom kutku Italije što dovoljno govori o njegovoj mogućoj poluranosti.

DS 7 Crossback još je jedan u nizu sve poluranijih crossovera kojim Francuzu žele opasno konkurirati Audiju Q5 i BMW-u X3. Za pogon prvog DS crossovera zadužen je hibrodni pogon (e-TENSE) koji se sastoji od 200 KS snažnog benzinca i dva elektromotora u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Ukupna izlazna snaga je 300 KS, a vozač može birati između tri načina vožnje: potpuno električni, hibridni, kombinirani (većinom koristi benzinca). Na struju DS 7 može proći 60 kilometara, a punjenje baterije traje nešto više od četiri sata, odnosno dva i pol s posebnim punjačem.

U ponudi će biti još tri benzinca (THP 180 i THP 225, te PureTech 130) i dva dizelaša (BlueHDi 130 i BlueHDi 180).

Mitsubishi novu eru započinje kompaktnim crossoverom koji će biti smješten između modela ASX i Outlandera.  Radi se o modelu Eclipse Cross koji pažnju privlači agresivnim dizajnom i 440 centimetara dugačkom karoserijom uz međuosovinski razmak od 267 cm. Novi crossover bit će u ponudi s dva agregata.

Prvi je 1.5-litreni 4-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva uparen s automatskim CVT mjenjačem koji simulira osam stupnjeva prijenosa. Aktualni 2.2-litreni dizelaš je u kombinaciji sa automatskim mjenjačem s klasičnim konvertorom i osam stupnjeva prijenosa. Pogon kod oba motora je na sve kotače.

Opel je primjerice imao vrlo bogatu ponudu noviteta koja se sastoji od limuzinske i karavanske verzije Insignije, Grand Sporta i Sports Tourera, te novog crossovera Crosslanda X koji je svojevrsna zamjena za odlazeći monovolumen Merivu. Četiri godine čekalo se da koncept Monze postane nova Insignia. 

Ponovno divovskih dimenzija (490 cm) karavan Sports Tourer još je dulji (7 cm). Ponuda motora starta s turbobenzincem snage 138 KS. Za razliku od Insignije nasljednik Merive duljine je 421 cm, a kotrlja se na platformi Peugeota 2008 i Citroena C3 Picasso.

Tu je i Hyundai i30 s novim karavanom čiji prtljažnik je kapaciteta 602 litre. S preklopljenim sjedalima prtljažnik se povećava na 1650 litara. Raspolagat će najvećim prtljažnikom u karavanima kompaktne klase.

Novi i30 Wagon dugačak je 459 cm, 25 centimetara više od standardne peterovratne verzije. Od sadašnjeg modela duži je 10 cm, a prtljažnik mu je veći 74 litre.

Rimac automobili

Mate Rimac i njegova tvrtka Rimac automobili predstavio je poboljšani model Concept One koji sada raspolaže sa 1224 konjske snage, a cijena mu se kreće oko te brojke – 1,2 milijuna eura.

Concept One je potpuno električni automobil s ogromnim okretnim momentom od 1600 Nm koji do „stotke“ sprinta za 2,5 sekundi, za ubrzanje do 200 km/h treba mu 6 sekundi, a 300 km/h hvata za 14 sekundi. Fascinantna je i krajnja brzina koja je elektronički limitirana na 355 kilometara na sat.

Predstavljajući svoju malu tvrtku koja se ne može uspoređivati s velikanima, Rimac je istaknuo kako su usavršili visoku tehnologiju za električne automobile i da šire dilersku mrežu po cijelom svijetu. 

Naravno, izloženi model Concept One izrađen je po narudžbi, ali će se proizvoditi u manjim serijama. Međutim, puno je važnije da Rimac prodaje velikanima, poput Aston Martina, tehničke komponente poput baterija i elektromotora. 

Ovom prilikom Rimac je predstavio i tri nova dilera, jednog iz New Yorka, drugog iz Dubaija dok je treći iz Europe, točnije iz Achena, koji će prodavati tehnologiju, ali i autombile tvrtke Rimac.

Koncepti određuju budućnost

Ženevski salon automobila obilovao je i velikim brojem konceptnih modela što je uobičajeno za tako jednu veliku manifestaciju. Glavni minus takvih studija je u činjenici da su napravljeni futuristički s mnogo elemeneta koji se još ne primjenjuju u današnjim automobilima i uz to puno njih ne dođe do serijske proizvodnje.

Jednostavno bivaju odbačeni i zaboravljeni. S druge strane takvi koncepti određuju budućnost pojedinih marki i smjer u kojem će se razvijati. Stoga su na koncu vrlo bitni i nepohodni čak i pod cijenu da ne dožive transformaciju u serijski model.

Francuzi su premijerno prestavili Peugeot Instinct, Citroen je izišao sa C Air-Crossom, a Renault sa supersportašem Trezorom. Volkswagen je pokazao električnog I.D. Buzza koji bi trebao naslijediti nekad popularnog Bullija. Mitsubishi je bio pristuan sa eX crossover konceptom...

Instinct je značajan zbog toga to omogućava četiri načina vožnje. Dva su aktivna načina vožnje u kojima vozač sam upravlja automobilom (Drive Boost i Drive Relax) i dva autonomna u kojima Instinct Concept vozi sam (Autonomous Sharp i Autonomous Soft). C Air-Cross je budući crossover Citroen C3 Picasso.

Gradski automobili

Proizvođači su se potrudili pokazati i one najmanje i najjeftinjije automobile u potpuno novom izdanju. U sam vrh zanimanja izbili su nova Seat Ibiza koja izgleda poput umanjenog Leona, a najprostranija je u klasi. Koristi novi Volkswagenovu mehaniku iz B segmenta koju već ima Fabia, a krajem godine je dobiva i novi Polo.

Osnovni motori su 1.0 TSI sa 90 KS i 1.6 TDI sa 80 KS. Ni nova generacija Suzuki Swifta nije za podcjenjivanje jer prednjim dijelom, izuzev svjetala, neodoljivo podsjeća na popularni, ali skupi Mini.

U ponudi su u suštini dva motora, 3-cilindarski 1.0-litreni sa 112 KS i 1.2-litreni sa 92 KS, a oba će imati i hibridnu verziju, ali „soft“ izvedbe što znači da neće moći voziti na struju. Ista stvar je s novim Kijinim modelom Picanto koji je duljine 360 centimetara, ali koji je dobio i sportsko GT izdanje.

Međuosovinski razmak mu je povećan za 1,5 cm što uz bolju organizaciju jamči i prostraniju unutrašnjost. Prtljažnik sada ima solidnih 255 litara. Motorizaciju dijeli s Hyundaijem, tako da su u ponudi dva atmosferska benzinca – 3-cilindarski 1.0-litreni sa 65 KS i 1.2-litreni 4-cilindarski sa 85 KS, te novi 1.0-litreni turbobenzinac sa 100 i 115 KS.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/od-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela-473677 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a43ae50f0ef7ff5c51e2941a81d895e370cb2298 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Od+malih+gradskih+pa+do+skupih+superautomobila%3A+180+izlaga%C4%8Da+iz+cijelog+svijeta+sudjelovalo+je+s+preko+900+modela&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fod-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela-473677 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fod-malih-gradskih-pa-do-skupih-superautomobila-180-izlagaca-iz-cijelog-svijeta-sudjelovalo-je-s-preko-900-modela-473677 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 87. GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Život87. GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW

Od malih gradskih pa do skupih superautomobila: 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo je s preko 900 modela

14. ožujka 2017. - 20:58

Još u svići ima ulja“ kada je u pitanju svjetska autoindustrija. To je dokazao ovogodišnji 87. međunarodni salon automobila u Ženevi gdje je čak 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo s preko 900 modela pri čemu je održano 148 svjetskih i europskih premijera.

Na ovoj manifestaciji mogli su se vidjeti mali gradski automobili vrijednosti oko 10.000 eura poput Kije Picanto ili Forda Fieste pa do skupih superautomobila čija je vrijednost dosezala za obične smrtnike nevjerojatne brojke do četiri milijuna eura kao što su Bugatti Chiron ili Pagani Huayra roadster.

Nakon otužnog Pariza ženevski salon je bljesnuo u punom sjaju vraćajući glamur i sjaj automobilskog lima i svega ostalog što prati ovakve manifestacije.

Koliko svjetski proizvođači drže do ove manifestacije na &bd...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 10:51