stdClass Object ( [id] => 187982 [title] => Zoja Odak: Nisu problem oni koji govore nego oni koji šute [alias] => zoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Nacionalna dramska prvakinja Hrvatskog narodnoga kazališta Split Zoja Odak nedavno se našla pred reflektorima javnosti, i to ne zbog neke velike nagrade ili nove velike uloge, nego zato što joj je tadašnji v.d. intendanta Duško Mucalo poštom poslao rješenje o umirovljenju.

No, u međuvremenu se dogodila primopredaja dužnosti u HNK-u Split, pa će nova uprava, kako doznajemo, vrlo brzo reaktivirati svoju cijenjenu glumicu. Zoja Odak nije se dala uzdrmati slučajem pa upravo intenzivno radi na probama za siječanjsku premijeru na velikoj sceni “Amerikanske jahte u splitskoj luci”. Kao glumica koja oduvijek aktivno sudjeluje u javnom životu, Zoja Odak otvoreno i osobno komentira aktualna kazališna, gradska i državna društvena i politička kretanja.

Onda, morate li u mirovinu?

− Nisam krenula u mirovinu i vjerojatno nastavljam normalni radni odnos, u dogovoru s intendantom i ravnateljem Drame.

Pitanje kompetencije

Bivša uprava, očito, nije imala volje da razriješi taj slučaj?

− To je završena priča. Bio bi red da se umjetnika koji je uložio većinu života u tu kuću pozove da se razgovara. Naravno da sam bila u stalnoj komunikaciji s ravnateljem Drame, koji je vršitelju dužnosti intendanta uputio pisani prijedlog za nastavak radnog odnosa. Moj je stav ispočetka bio da taj čovjek nema umjetnički kredibilitet za mjesto na čelu nacionalne kazališne kuće. Nisam mogla tražiti nešto od nekoga za koga smatram da nije kompetentan.

Kako biste sada na kraju ocijenili mandat Duška Mucala?

− Od početka je sve bilo pogrešno. Odluka ljudi koji vladaju u gradu bila je kriva u startu. Čovjek je iskoristio situaciju u kojoj vas netko imenuje za inženjera, a vi se ni jednog trena ne pitate možete li to. Velika je kulturološka i umjetnička šteta napravljena.

Mislite da je nepopravljiva?

− Ne, Kazalište, kao i grad, prolazi kroz neke faze, od onih najnižih do viših. Bitno je za ovu kuću da vrati standard koji je imala u izvanrednoj kvaliteti. Da se vrate mir, disciplina, radne navike, da profesionalna komunikacija bude na puno višoj razini i bez ekscesa, te da HNK Split zaista postane kulturna ustanova.

Čini se da velike nade polažete u novu upravu. Ima li garancija da će ona donijeti te trendove?

− Ne mogu reći da trebamo imati velika očekivanja za situaciju koja još nije aktivirana. Dobro je što je ovaj period blamaže, devalviranih umjetnika i kuće prošlost. To je najvažnije. No, to je prvi čin, a drugi bi bio angažman i kretanje sa standardima pristojnosti i hvatanja zaista kulturnog ozračja za ovu kuću. Ekipa koja je izabrana ima volju i mogu reći da se sve odvija s pozitivnom energijom. A najvažnije je u svemu da su to ipak ljudi iz kulture, iz našeg kruga, nije netko s ulice. I to je već velika stvar.

U teatru većina ljudi razmišlja kao vi?

− Vjerujem da jest.

Je li kulturno stanje u Splitu lošije i od onoga u Zagrebu?

− Kad se vratim u svoj grad, sjetim se da je tu bilo originalnih ideja i pameti, istinske kulture življenja. Htjela bih da se ova sirovost nekako ublaži, da se vrati ona pitoma duhovitost, “impicivanje”, koje zna biti i okrutno, no to je bilo na ljudski, građanskiji način. Često mislim o tome s ljudima kojima je stalo do ovoga grada, pa poželimo da stvari dođu na svoje mjesto. Neku granicu ne bismo smjeli prijeći, a živimo u vremenu u kojem je sve dopušteno. A ako je sve dopušteno, onda su tu moguće loše stvari. Prije stotinjak su godina možda i manje školovani ljudi smatrali da ovaj grad treba imati kulturnu ustanovu kao što je HNK pa su je izgradili. Danas imamo gradske čelnike koji za kulturu uopće ne mare, nego se bave maškarama, križevima i bistama.

Kad se, po vašem mišljenju, događa taj lom splitske urbane kulture?

Poruke izvan vremena

− Ratovi donose takve nagle promjene, pušteni su tada duhovi iz boce u raznim pitanjima, umjetnički, politički. Miješanjem običaja došlo je do poremećaja, a nikakvih sankcija nije bilo.

Mislite da je u Splitu nagrizanje urbane kulture veće nego u Zagrebu ili Rijeci?

− Razlike nisu samo u kulturi, nego i u drugim sferama kao što su promet, građenje ili briga o mladima. Stradanje je najveće u Splitu. I Zagreb ima takvih trendova iako je, za razliku od nas, nekako sačuvao identitet. Mi smo u posljednje vrijeme dobili poruke koje ne pripadaju ovom vremenu.

Angažirani ste i govorite otvoreno što mislite, zbog toga ste trpjeli i neugodnosti. Jeste li ponekad požalili zbog takvog puta?

− Od onih sam koji se ne umaraju od iznošenja mišljenja. Nemam tu mirnoću koju bih po godinama trebala imati, nego sam, ujevićevski rečeno, tako stara, a tako mlada. Takvi su glumci, vječna djeca. Postoji kod mene taj poriv i snaga za deblokadu ljudi koji apsolutno ništa ne predstavljaju. Zašto cijeli život šutjeti? Nije problem u onima koji upozoravaju na probleme, nego u onima koji šute.

Čini se da je u Splitu s novouređenim GKL-om, teatrom PlayDrama i studijem glume živnuo kazališni život?

− Dobro je, naravno, da grad, osim etabliranih institucija, prati i alternativu, ne samo kazališnu. Trebala bi još više biti izražena kreativnost, više inovacije i inicijative. Centralna je točka, naravno, HNK Split. U HNK-u sve tri jedinice treba staviti u istu ravninu, bez drastičnih razlika. Veliki pad imala je najviše Drama, to je nezamislivo, antikulturno, jer ona ima što reći, ona je avangarda. A ne da se događaju zabrane, ne da se bojimo postaviti autorsko djelo u strahu hoće li se dopasti nekome od te političke falše elite. To ni po životu, djelovanju, ni po čemu nije nikakva elita.

Često se u medijima pojave priče o glumcima koji primaju solidne plaće, a ne glume, ne dolaze na probe, nego nastupaju u sapunicama. Kako gledate na te angažmane?

− Glumac je educiran i sposoban ako ga se traži, i to je dio njegova poziva, da glumi u kazalištu, filmu i na televiziji. U svakom je slučaju dobro da kazališna kuća ima ljude koji su stekli popularnost, ako se to ne kosi s obvezama. Sve su kuće u situaciji da imaju glumce u podjelama, no pitanje je kako to uskladiti i koliko je to daleko otišlo. To nije problem u Splitu, nema nas puno kao u Zagrebu. Uz pametnog intendanta i ravnatelja drame sve se može dogovoriti, jer dobro je da netko dođe na ekran, no treba raditi i ondje gdje se prima plaća.

Trebaju li producenti serija plaćati odštete teatrima?

Tko je bliže oltaru

− Spekuliralo se o naknadama. Nisam sigurna u to. Može doći nekakva kompenzacija, ali ne stihijski, to je pitanje za kulturnu politiku i kazališne zakone. Imamo i pjevače koji pjevaju u drugim teatrima. Hoće li HNK Zagreb platiti odštetu HNK-u Split jer pjevač tamo pjeva?

Je li rad u sapunicama ispod umjetničke ljestvice?

− Nije to bauk. To je prilika umjetniku, glumcu da nešto zaradi, a najprisutnija je težnja za popularnošću. Za mlađe je to izazov da ih se vidi, da dobiju priliku. To je dobro za starije glumce jer ih aktivira. Za mlađe nije dobro da previše uđu u to jer taj rad brzo donese, a brzo se i zaboravi.

Biste li vi prihvatili angažman?

− Naravno da sam imala ponude, ali zahvalila sam se jer ne mogu toliko izbivati od kuće i obitelji. Studiozan rad u kazalištu više mi odgovara. Imala sam svojih pet minuta slave kad smo Ivica Vidović i ja bili umjetnički par godine u bivšoj državi u TV seriji “Inspektor Vinko” pa sam ispunila potrebu za popularnošću. To tada nisu bile sapunice u kojima se mijenjaju režiseri, ja sam radila s Krstom Papićem i Krešom Golikom.

I kad se nagrade dijele, zaobilazi se Split. Je li to ono − tko bliži žiriju, bliži i nagradi?

− Najviše je kazališta, dakle i umjetnika, u Zagrebu, pa je logično da njih i bude najviše nagrađeno. Pitanje je zašto naše nisu nominirane, je li zbog toga što nije bilo vrhunskih produkcija... Postavlja se i pitanje žirija. A možda je i točno da tko je bliže oltaru, bliži je nagradama.

Siniša Kekez

Po broju izvanserijskih ljudi Split može biti EU grad kulture

Split je civilizacijski nagrizen unatoč tome što ima najutjecajnije i najangažiranije kolumniste i intelektualce, te glazbene i društvene dijagnostičare?

− Naši istinski briljantni kreativci, od umjetnosti i znanosti, bolje funkcioniraju drugdje. I tamo se glasaju, kažu što ne valja, hoće zadržati to bogatstvo pameti, kreativnosti i pristojnosti. Apsolutno vjerujem u ovu manjinu pameti i talenta koja je kroz stoljeća postojala i koja može živjeti bilo gdje, samo po drugim pravilima. Split bi sa svim tim izvanserijskim ljudima mogao postati kandidat za Europski grad kulture.

- Kako gledate na aktualni nacionalni kulturni i politički moment? Jeste li zadovoljni?

− Kao i mnogi, naravno da nisam zadovoljna. Ljudi hoće živjeti sada, ne za djecu ili unuke. Tu je i trapula: kad vam nešto poskupljuje i reže se, normalno da vam nije drago. No, gledajući situaciju u koju sam zaista upućena, ne može se preko noći riješiti ono što je desetljećima nataloženo. Nešto ne štima, u zakonima ili onima koji ih provode, strašno sporo ide, nema ideja ni inicijative. Gledam ljude na čelu zemlje koji nemaju čak ni strasti... Kao da dio njih provodi svoj život u tome da stekne saborsku plaću, a ne u brizi da ljudima bude istinski bolje. Može se razgovarati o inertnosti i u Splitu.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => BEZ DLAKE NA JEZIKU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-12-11 18:05:48 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-12-11 23:01:49 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-12-11 22:57:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7447 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/12/11/Kultura/ZOJA_ODAK6-071111_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "699x335" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38779433 Threads: 5 Questions: 7124241835 Slow queries: 3310078 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609028427 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/zoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute-187982 [printLink] => /kultura/zoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute-187982?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 196746 [name] => zojaodak [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zojaodak [link] => /tag/zojaodak ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => BEZ DLAKE NA JEZIKU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Zoja Odak: Nisu problem oni koji govore nego oni koji šute [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-07-35-52-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/12/11/Kultura/ZOJA_ODAK6-071111_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/12/11/Kultura/ZOJA_ODAK6-071111_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Nacionalna dramska prvakinja Hrvatskog narodnoga kazališta Split Zoja Odak nedavno se našla pred reflektorima javnosti, i to ne zbog neke velike nagrade ili nove velike uloge, nego zato što joj je tadašnji v.d. intendanta Duško Mucalo poštom poslao rješenje o umirovljenju.

No, u međuvremenu se dogodila primopredaja dužnosti u HNK-u Split, pa će nova uprava, kako doznajemo, vrlo brzo reaktivirati svoju cijenjenu glumicu. Zoja Odak nije se dala uzdrmati slučajem pa upravo intenzivno radi na probama za siječanjsku premijeru na velikoj sceni “Amerikanske jahte u splitskoj luci”. Kao glumica koja oduvijek aktivno sudjeluje u javnom životu, Zoja Odak otvoreno i osobno komentira aktualna kazališna, gradska i državna društvena i politička kretanja.

Onda, morate li u mirovinu?

− Nisam krenula u mirovinu i vjerojatno nastavljam normalni radni odnos, u dogovoru s intendantom i ravnateljem Drame.

Pitanje kompetencije

Bivša uprava, očito, nije imala volje da razriješi taj slučaj?

− To je završena priča. Bio bi red da se umjetnika koji je uložio većinu života u tu kuću pozove da se razgovara. Naravno da sam bila u stalnoj komunikaciji s ravnateljem Drame, koji je vršitelju dužnosti intendanta uputio pisani prijedlog za nastavak radnog odnosa. Moj je stav ispočetka bio da taj čovjek nema umjetnički kredibilitet za mjesto na čelu nacionalne kazališne kuće. Nisam mogla tražiti nešto od nekoga za koga smatram da nije kompetentan.

Kako biste sada na kraju ocijenili mandat Duška Mucala?

− Od početka je sve bilo pogrešno. Odluka ljudi koji vladaju u gradu bila je kriva u startu. Čovjek je iskoristio situaciju u kojoj vas netko imenuje za inženjera, a vi se ni jednog trena ne pitate možete li to. Velika je kulturološka i umjetnička šteta napravljena.

Mislite da je nepopravljiva?

− Ne, Kazalište, kao i grad, prolazi kroz neke faze, od onih najnižih do viših. Bitno je za ovu kuću da vrati standard koji je imala u izvanrednoj kvaliteti. Da se vrate mir, disciplina, radne navike, da profesionalna komunikacija bude na puno višoj razini i bez ekscesa, te da HNK Split zaista postane kulturna ustanova.

Čini se da velike nade polažete u novu upravu. Ima li garancija da će ona donijeti te trendove?

− Ne mogu reći da trebamo imati velika očekivanja za situaciju koja još nije aktivirana. Dobro je što je ovaj period blamaže, devalviranih umjetnika i kuće prošlost. To je najvažnije. No, to je prvi čin, a drugi bi bio angažman i kretanje sa standardima pristojnosti i hvatanja zaista kulturnog ozračja za ovu kuću. Ekipa koja je izabrana ima volju i mogu reći da se sve odvija s pozitivnom energijom. A najvažnije je u svemu da su to ipak ljudi iz kulture, iz našeg kruga, nije netko s ulice. I to je već velika stvar.

U teatru većina ljudi razmišlja kao vi?

− Vjerujem da jest.

Je li kulturno stanje u Splitu lošije i od onoga u Zagrebu?

− Kad se vratim u svoj grad, sjetim se da je tu bilo originalnih ideja i pameti, istinske kulture življenja. Htjela bih da se ova sirovost nekako ublaži, da se vrati ona pitoma duhovitost, “impicivanje”, koje zna biti i okrutno, no to je bilo na ljudski, građanskiji način. Često mislim o tome s ljudima kojima je stalo do ovoga grada, pa poželimo da stvari dođu na svoje mjesto. Neku granicu ne bismo smjeli prijeći, a živimo u vremenu u kojem je sve dopušteno. A ako je sve dopušteno, onda su tu moguće loše stvari. Prije stotinjak su godina možda i manje školovani ljudi smatrali da ovaj grad treba imati kulturnu ustanovu kao što je HNK pa su je izgradili. Danas imamo gradske čelnike koji za kulturu uopće ne mare, nego se bave maškarama, križevima i bistama.

Kad se, po vašem mišljenju, događa taj lom splitske urbane kulture?

Poruke izvan vremena

− Ratovi donose takve nagle promjene, pušteni su tada duhovi iz boce u raznim pitanjima, umjetnički, politički. Miješanjem običaja došlo je do poremećaja, a nikakvih sankcija nije bilo.

Mislite da je u Splitu nagrizanje urbane kulture veće nego u Zagrebu ili Rijeci?

− Razlike nisu samo u kulturi, nego i u drugim sferama kao što su promet, građenje ili briga o mladima. Stradanje je najveće u Splitu. I Zagreb ima takvih trendova iako je, za razliku od nas, nekako sačuvao identitet. Mi smo u posljednje vrijeme dobili poruke koje ne pripadaju ovom vremenu.

Angažirani ste i govorite otvoreno što mislite, zbog toga ste trpjeli i neugodnosti. Jeste li ponekad požalili zbog takvog puta?

− Od onih sam koji se ne umaraju od iznošenja mišljenja. Nemam tu mirnoću koju bih po godinama trebala imati, nego sam, ujevićevski rečeno, tako stara, a tako mlada. Takvi su glumci, vječna djeca. Postoji kod mene taj poriv i snaga za deblokadu ljudi koji apsolutno ništa ne predstavljaju. Zašto cijeli život šutjeti? Nije problem u onima koji upozoravaju na probleme, nego u onima koji šute.

Čini se da je u Splitu s novouređenim GKL-om, teatrom PlayDrama i studijem glume živnuo kazališni život?

− Dobro je, naravno, da grad, osim etabliranih institucija, prati i alternativu, ne samo kazališnu. Trebala bi još više biti izražena kreativnost, više inovacije i inicijative. Centralna je točka, naravno, HNK Split. U HNK-u sve tri jedinice treba staviti u istu ravninu, bez drastičnih razlika. Veliki pad imala je najviše Drama, to je nezamislivo, antikulturno, jer ona ima što reći, ona je avangarda. A ne da se događaju zabrane, ne da se bojimo postaviti autorsko djelo u strahu hoće li se dopasti nekome od te političke falše elite. To ni po životu, djelovanju, ni po čemu nije nikakva elita.

Često se u medijima pojave priče o glumcima koji primaju solidne plaće, a ne glume, ne dolaze na probe, nego nastupaju u sapunicama. Kako gledate na te angažmane?

− Glumac je educiran i sposoban ako ga se traži, i to je dio njegova poziva, da glumi u kazalištu, filmu i na televiziji. U svakom je slučaju dobro da kazališna kuća ima ljude koji su stekli popularnost, ako se to ne kosi s obvezama. Sve su kuće u situaciji da imaju glumce u podjelama, no pitanje je kako to uskladiti i koliko je to daleko otišlo. To nije problem u Splitu, nema nas puno kao u Zagrebu. Uz pametnog intendanta i ravnatelja drame sve se može dogovoriti, jer dobro je da netko dođe na ekran, no treba raditi i ondje gdje se prima plaća.

Trebaju li producenti serija plaćati odštete teatrima?

Tko je bliže oltaru

− Spekuliralo se o naknadama. Nisam sigurna u to. Može doći nekakva kompenzacija, ali ne stihijski, to je pitanje za kulturnu politiku i kazališne zakone. Imamo i pjevače koji pjevaju u drugim teatrima. Hoće li HNK Zagreb platiti odštetu HNK-u Split jer pjevač tamo pjeva?

Je li rad u sapunicama ispod umjetničke ljestvice?

− Nije to bauk. To je prilika umjetniku, glumcu da nešto zaradi, a najprisutnija je težnja za popularnošću. Za mlađe je to izazov da ih se vidi, da dobiju priliku. To je dobro za starije glumce jer ih aktivira. Za mlađe nije dobro da previše uđu u to jer taj rad brzo donese, a brzo se i zaboravi.

Biste li vi prihvatili angažman?

− Naravno da sam imala ponude, ali zahvalila sam se jer ne mogu toliko izbivati od kuće i obitelji. Studiozan rad u kazalištu više mi odgovara. Imala sam svojih pet minuta slave kad smo Ivica Vidović i ja bili umjetnički par godine u bivšoj državi u TV seriji “Inspektor Vinko” pa sam ispunila potrebu za popularnošću. To tada nisu bile sapunice u kojima se mijenjaju režiseri, ja sam radila s Krstom Papićem i Krešom Golikom.

I kad se nagrade dijele, zaobilazi se Split. Je li to ono − tko bliži žiriju, bliži i nagradi?

− Najviše je kazališta, dakle i umjetnika, u Zagrebu, pa je logično da njih i bude najviše nagrađeno. Pitanje je zašto naše nisu nominirane, je li zbog toga što nije bilo vrhunskih produkcija... Postavlja se i pitanje žirija. A možda je i točno da tko je bliže oltaru, bliži je nagradama.

Siniša Kekez

Po broju izvanserijskih ljudi Split može biti EU grad kulture

Split je civilizacijski nagrizen unatoč tome što ima najutjecajnije i najangažiranije kolumniste i intelektualce, te glazbene i društvene dijagnostičare?

− Naši istinski briljantni kreativci, od umjetnosti i znanosti, bolje funkcioniraju drugdje. I tamo se glasaju, kažu što ne valja, hoće zadržati to bogatstvo pameti, kreativnosti i pristojnosti. Apsolutno vjerujem u ovu manjinu pameti i talenta koja je kroz stoljeća postojala i koja može živjeti bilo gdje, samo po drugim pravilima. Split bi sa svim tim izvanserijskim ljudima mogao postati kandidat za Europski grad kulture.

- Kako gledate na aktualni nacionalni kulturni i politički moment? Jeste li zadovoljni?

− Kao i mnogi, naravno da nisam zadovoljna. Ljudi hoće živjeti sada, ne za djecu ili unuke. Tu je i trapula: kad vam nešto poskupljuje i reže se, normalno da vam nije drago. No, gledajući situaciju u koju sam zaista upućena, ne može se preko noći riješiti ono što je desetljećima nataloženo. Nešto ne štima, u zakonima ili onima koji ih provode, strašno sporo ide, nema ideja ni inicijative. Gledam ljude na čelu zemlje koji nemaju čak ni strasti... Kao da dio njih provodi svoj život u tome da stekne saborsku plaću, a ne u brizi da ljudima bude istinski bolje. Može se razgovarati o inertnosti i u Splitu.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/zoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute-187982 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a5ddfcccb301da22dc077c114e71bd7b3964c89e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Zoja+Odak%3A+Nisu+problem+oni+koji+govore+nego+oni+koji+%C5%A1ute&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute-187982 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzoja-odak-nisu-problem-oni-koji-govore-nego-oni-koji-sute-187982 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => BEZ DLAKE NA JEZIKU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaBEZ DLAKE NA JEZIKU

Zoja Odak: Nisu problem oni koji govore nego oni koji šute

Piše PSD.
11. prosinca 2012. - 23:57
Nacionalna dramska prvakinja Hrvatskog narodnoga kazališta Split Zoja Odak nedavno se našla pred reflektorima javnosti, i to ne zbog neke velike nagrade ili nove velike uloge, nego zato što joj je tadašnji v.d. intendanta Duško Mucalo poštom poslao rješenje o umirovljenju.

No, u međuvremenu se dogodila primopredaja dužnosti u HNK-u Split, pa će nova uprava, kako doznajemo, vrlo brzo reaktivirati svoju cijenjenu glumicu. Zoja Odak nije se dala uzdrmati slučajem pa upravo intenzivno radi na probama za siječanjsku premijeru na velikoj sceni “Amerikanske jahte u splitskoj luci”. Kao glumica koja oduvijek aktivno sudjeluje u javnom životu, Zoja Odak otvoreno i osobno komentira aktualna kazališna, gradska i državna društvena i politička kretanja.

Onda, morate li u mirovi...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 09:35