stdClass Object ( [id] => 521355 [title] => Kristijan Milić: Svaki rat ima svoje trajanje, ali poraće, na našu žalost, obično traje do sljedećeg rata [alias] => kristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Redatelj Branko Schmidt priznao nam je prošlog tjedna kako smatra da je “Agape“, nagrađen samo za montažu, osvojio jednu pulsku Zlatnu arenu više nego što je očekivao. “Mrtve ribe“ Kristijana Milića isto su, neovisno o kvaliteti, osvojile samo jednu Zlatnu arenu, onu za specijalne efekte. Ni Milić nije primio k srcu diobu nagrada, gotovo da mu je ova jedna bila jedna više nego što je očekivalo.

- Nikad ne očekujem nikakve nagrade, pa se onda ugodnije iznenadim kad ih dobijem, a manje razočaram kad ne. Ovu nagradu nisam očekivao zato što je u filmu bilo vrlo malo specijalnih efekata, ali naravno da mi je drago zbog kolege i prijatelja Branka Repalusta kojemu je to već peta Zlatna arena.

“Agape“ je u kina krenuo na valu kontroverze koju je podebljao senzacionalizmom u reklamnoj kampanji. Nasuprot “Agapea“, “Mrtve ribe“ su sve samo ne kontroverzni i senzacionalistički film da bi garnirao bučnu reklamu. Kako u današnja vremena jedino to može priskrbiti pažnju šire javnosti, na koji način mislite skrenuti pažnju na film?
- Za mene je film gotov onog trenutka kad izađe finalna digitalna kopija istog. Tog trenutka ga predajem producentu koji ga pak predaje distributeru u ruke. U svakoj distributerskoj kući postoje stručnjaci koje se bave tim stvarima i koji o tome znaju puno više od mene.

Ipak, mislite li da bi “Mrtve ribe“ mogle pobuditi interes nakon slučaja Praljak, budući da se odvijaju u etnički podijeljenom gradu (Mostar) u kojem, u vašem filmu i stvarnosti, još odzvanja eho rata i osjeća se nacionalni naboj? Jeste li i koliko uopće pratili vijesti na tu temu?
- Naravno da sam pratio vijesti i da me to potreslo. No, uopće me ne bi veselilo da netko povezuje taj tragični događaj s ovim filmom.

Kolika je sličnost između Mostara u vašem filmu i ovog danas? Koliko on funkcionira kao nekakva refleksija?
- Film je sniman u Mostaru, ali njegova radnja je smještena u fiktivni podijeljeni Grad negdje u Bosni ili Hercegovini. Samo dvije scene u filmu se događaju baš u Mostaru (scena s političarima i scena u bolnici). Josip Mlakić je bio inspiriran Uskopljem-Gornjim Vakufom kad je pisao knjigu i scenarij, ali ga nije smetalo da se film snima u Mostaru, jer nije niti bitno o kojem je konkretnom Gradu riječ.

Je li Grad jedan od likova filma, možda i glavni?
- Apsolutno. I to je jedna od stvari koje je sam Josip naglasio nekoliko puta. To je čak i napisao u službenom sinopsisu filma.

Kako vam je bilo snimati u Mostaru? Koliko je grad sam po sebi bio inspirativan?
- Snimanje u Mostaru će mi ostati u sjećanju kao jedno od najboljih snimanja u životu. Ljudi su nas prihvatili kao svoje, a lokacije u samom Mostaru i okolici su toliko dobre i filmične da bih se sutra vratio tamo snimati novi film.

Za razliku od vaših dvaju prethodnih ostvarenja, alegoričnog “Živi i mrtvi“ i akcijskog “broja 55“, “Mrtve ribe“ su poratni film. Odakle zanimacija za rat? Ima li to veze s vašim sudjelovanjem i istome?
- Naravno da ima. No, i prije vlastitog iskustva sam volio filmove tog žanra, naročito one vezane uz Vijetnamski rat. "Full Metal Jacket" i "Apokalipsa danas" su mi uvijek bili pri samom vrhu na osobnoj top-listi najboljih filmova.

Koliko je ovo na neki način za vas katarzičan film?
- Svaki film je za mene pomalo katarzičan. No, puno je lakše postići katarzu ako je riječ o događajima iz prošlosti, nego kada se radi o trenutnom stanju stvari.

“Mrtve ribe“ su zapravo logičan nastavak prethodnih filmova jer nakon rata dolazi poraće/postratno doba, samo manje žanrovski intoniran.
- U neku ruku ste u pravu. Ovaj film gotovo kronološki slijedi događaje iz npr. "Živih i mrtvih". Dapače, u njemu glume i mnogi isti glumci (Velibor Topić, Marinko Prga, Slaven Knezović, Miro Barnjak u 1993. godini; Nermin Omić, Robert Roklicer, Nino Sorić, Ljubomir Jurković u 1943.). Da kojim slučajem gotovo svi likovi iz "Živih i mrtvih" nisu poginuli, mogla bi se povući i direktnija veza s njihovim likovima iz "Mrtvih riba".

Je li vam i koliko “Mrtve ribe“ bilo možda teže snimiti od “Živih i mrtvih“ i “Broja 55“?
- Teže mi je bilo u smislu da sam se našao na pomalo "nepoznatom terenu". Puno se bolje snalazim u tzv. strogo žanrovskim filmovima (ratni, kriminalistički, horror). No, bilo je vrlo poučno i zanimljivo okušati se u nečem novom.

Je li poraće po vama teže od samog rata?
- Rat je svakako najgora moguća situacija. Ali, svaki rat ima svoje trajanje. Poraće, na našu žalost, obično traje do slijedećeg rata.

Koliko mislite da će se još osjećati eho rata na ovim prostorima? Jesmo li u začaranom krugu, kao što sugeriraju “Živi i mrtvi“?
- Rado bih odgovorio da nije tako, ali bojim se da bih bio u krivu.

U jednom od likova, tj. jednoj od podpriča filma dotaknuli ste se poduzetništva koje na male ljude znade djelovati gore od rata…
- Vjerojatno mislite na lik Velibora Topića. On nije nužno poduzetnik, samo čovjek umiješan u političke igre. Njegova funkcija je namjerno nejasna.

U kraćem razgovoru na Puli izjavili ste nam da je crno-bijela fotografija filma bila stvar praktičnih razloga. No, filmu ustvari pogoduje manjak ekstra boja i djeluje autentičnije, iako u njemu ništa nije crno-bijelo.
- Drago mi je da ste to primijetili, iako je crno-bijela fotografija u biti prepuna sivih tonova. Mirko Pivčević je veliki majstor filmske fotografije i njegovi prijedlozi nikad nisu jednoslojni. Film je time značajno dobio na atmosferi i na autentičnosti.

U Puli ste nam najavili i novi projekt kojim se vraćate žanrovskom filmu. Je li se nekoliko mjeseci kasnije njegov status iskristalizirao?
- Novih projekata ima više. Mi smo u Puli razgovarali o filmu "Božji gnjev" opet po knjizi i scenariju Josipa Mlakića. Film je dobio sredstva u Bosni i Hercegovini, a sad željno iščekujemo rezultate od HAVC-a.

Najistaknutiji žanrovski redatelj hrvatske, ako ne i regionalne kinematografije

Kristijan Milić (r. 1969.) je napravio veliki korak od scenskog radnika i rasvjetljivača do čovjeka koji upravlja filmskim setovima - redatelja. Godine 2001. diplomirao je na Akademiji dramskih umjetnosti. Kao redatelj se prethodno kalio režijom reklama i videospotova, ali i filmovima kratkog metra kao što su “Netrpeljivost“ (1995.), “Backwoods“ (1998.) i “Dosada“ (1998.).

Milićeva “Sigurna kuća“ (2002.) bila je dio dvodijelnog omnibusa "24 sata" koji je osvojio nagrade za najbolji debitantski film na Puli. Za svoj punokrvni dugometražni prvijenac čekao je još pet godina, ali ga i dočekao. To je bio alegorični ratni film s elementima horora “Živi i mrtvi“ (2007.) u kojem je Milić bez srama pokazao tko su mu uzori – Sam Peckinpah, Walter Hill i George Romero.

U idućem filmu, akcijsko-ratnom “Broju 55“ (2014.), uzornim velikanima je pridodan i John Carpenter s “Napadom na policijsku stanicu“. Milić se s ta dva filma, ovjenčana brojnim Zlatnim arenama, prometnuo kao najistaknutiji žanrovski redatelj hrvatske, ako ne i regionalne kinematografije.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'MRTVE RIBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-12-11 16:39:05 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-12-11 17:54:39 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-12-10 16:24:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1892 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2017/12/11/milic2-040314.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "milic2-040314" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1262x840" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8058999 Threads: 7 Questions: 1669625761 Slow queries: 4969098 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112222772 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/kristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata-521355 [printLink] => /kultura/kristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata-521355?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 358881 [name] => kristijanmilic [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => kristijanmilic [link] => /tag/kristijanmilic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'MRTVE RIBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kristijan Milić: Svaki rat ima svoje trajanje, ali poraće, na našu žalost, obično traje do sljedećeg rata [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/12/11/milic2-040314.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => milic2-040314 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/12/11/milic2-040314.jpg [title] => milic2-040314 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Redatelj Branko Schmidt priznao nam je prošlog tjedna kako smatra da je “Agape“, nagrađen samo za montažu, osvojio jednu pulsku Zlatnu arenu više nego što je očekivao. “Mrtve ribe“ Kristijana Milića isto su, neovisno o kvaliteti, osvojile samo jednu Zlatnu arenu, onu za specijalne efekte. Ni Milić nije primio k srcu diobu nagrada, gotovo da mu je ova jedna bila jedna više nego što je očekivalo.

- Nikad ne očekujem nikakve nagrade, pa se onda ugodnije iznenadim kad ih dobijem, a manje razočaram kad ne. Ovu nagradu nisam očekivao zato što je u filmu bilo vrlo malo specijalnih efekata, ali naravno da mi je drago zbog kolege i prijatelja Branka Repalusta kojemu je to već peta Zlatna arena.

“Agape“ je u kina krenuo na valu kontroverze koju je podebljao senzacionalizmom u reklamnoj kampanji. Nasuprot “Agapea“, “Mrtve ribe“ su sve samo ne kontroverzni i senzacionalistički film da bi garnirao bučnu reklamu. Kako u današnja vremena jedino to može priskrbiti pažnju šire javnosti, na koji način mislite skrenuti pažnju na film?
- Za mene je film gotov onog trenutka kad izađe finalna digitalna kopija istog. Tog trenutka ga predajem producentu koji ga pak predaje distributeru u ruke. U svakoj distributerskoj kući postoje stručnjaci koje se bave tim stvarima i koji o tome znaju puno više od mene.

Ipak, mislite li da bi “Mrtve ribe“ mogle pobuditi interes nakon slučaja Praljak, budući da se odvijaju u etnički podijeljenom gradu (Mostar) u kojem, u vašem filmu i stvarnosti, još odzvanja eho rata i osjeća se nacionalni naboj? Jeste li i koliko uopće pratili vijesti na tu temu?
- Naravno da sam pratio vijesti i da me to potreslo. No, uopće me ne bi veselilo da netko povezuje taj tragični događaj s ovim filmom.

Kolika je sličnost između Mostara u vašem filmu i ovog danas? Koliko on funkcionira kao nekakva refleksija?
- Film je sniman u Mostaru, ali njegova radnja je smještena u fiktivni podijeljeni Grad negdje u Bosni ili Hercegovini. Samo dvije scene u filmu se događaju baš u Mostaru (scena s političarima i scena u bolnici). Josip Mlakić je bio inspiriran Uskopljem-Gornjim Vakufom kad je pisao knjigu i scenarij, ali ga nije smetalo da se film snima u Mostaru, jer nije niti bitno o kojem je konkretnom Gradu riječ.

Je li Grad jedan od likova filma, možda i glavni?
- Apsolutno. I to je jedna od stvari koje je sam Josip naglasio nekoliko puta. To je čak i napisao u službenom sinopsisu filma.

Kako vam je bilo snimati u Mostaru? Koliko je grad sam po sebi bio inspirativan?
- Snimanje u Mostaru će mi ostati u sjećanju kao jedno od najboljih snimanja u životu. Ljudi su nas prihvatili kao svoje, a lokacije u samom Mostaru i okolici su toliko dobre i filmične da bih se sutra vratio tamo snimati novi film.

Za razliku od vaših dvaju prethodnih ostvarenja, alegoričnog “Živi i mrtvi“ i akcijskog “broja 55“, “Mrtve ribe“ su poratni film. Odakle zanimacija za rat? Ima li to veze s vašim sudjelovanjem i istome?
- Naravno da ima. No, i prije vlastitog iskustva sam volio filmove tog žanra, naročito one vezane uz Vijetnamski rat. "Full Metal Jacket" i "Apokalipsa danas" su mi uvijek bili pri samom vrhu na osobnoj top-listi najboljih filmova.

Koliko je ovo na neki način za vas katarzičan film?
- Svaki film je za mene pomalo katarzičan. No, puno je lakše postići katarzu ako je riječ o događajima iz prošlosti, nego kada se radi o trenutnom stanju stvari.

“Mrtve ribe“ su zapravo logičan nastavak prethodnih filmova jer nakon rata dolazi poraće/postratno doba, samo manje žanrovski intoniran.
- U neku ruku ste u pravu. Ovaj film gotovo kronološki slijedi događaje iz npr. "Živih i mrtvih". Dapače, u njemu glume i mnogi isti glumci (Velibor Topić, Marinko Prga, Slaven Knezović, Miro Barnjak u 1993. godini; Nermin Omić, Robert Roklicer, Nino Sorić, Ljubomir Jurković u 1943.). Da kojim slučajem gotovo svi likovi iz "Živih i mrtvih" nisu poginuli, mogla bi se povući i direktnija veza s njihovim likovima iz "Mrtvih riba".

Je li vam i koliko “Mrtve ribe“ bilo možda teže snimiti od “Živih i mrtvih“ i “Broja 55“?
- Teže mi je bilo u smislu da sam se našao na pomalo "nepoznatom terenu". Puno se bolje snalazim u tzv. strogo žanrovskim filmovima (ratni, kriminalistički, horror). No, bilo je vrlo poučno i zanimljivo okušati se u nečem novom.

Je li poraće po vama teže od samog rata?
- Rat je svakako najgora moguća situacija. Ali, svaki rat ima svoje trajanje. Poraće, na našu žalost, obično traje do slijedećeg rata.

Koliko mislite da će se još osjećati eho rata na ovim prostorima? Jesmo li u začaranom krugu, kao što sugeriraju “Živi i mrtvi“?
- Rado bih odgovorio da nije tako, ali bojim se da bih bio u krivu.

U jednom od likova, tj. jednoj od podpriča filma dotaknuli ste se poduzetništva koje na male ljude znade djelovati gore od rata…
- Vjerojatno mislite na lik Velibora Topića. On nije nužno poduzetnik, samo čovjek umiješan u političke igre. Njegova funkcija je namjerno nejasna.

U kraćem razgovoru na Puli izjavili ste nam da je crno-bijela fotografija filma bila stvar praktičnih razloga. No, filmu ustvari pogoduje manjak ekstra boja i djeluje autentičnije, iako u njemu ništa nije crno-bijelo.
- Drago mi je da ste to primijetili, iako je crno-bijela fotografija u biti prepuna sivih tonova. Mirko Pivčević je veliki majstor filmske fotografije i njegovi prijedlozi nikad nisu jednoslojni. Film je time značajno dobio na atmosferi i na autentičnosti.

U Puli ste nam najavili i novi projekt kojim se vraćate žanrovskom filmu. Je li se nekoliko mjeseci kasnije njegov status iskristalizirao?
- Novih projekata ima više. Mi smo u Puli razgovarali o filmu "Božji gnjev" opet po knjizi i scenariju Josipa Mlakića. Film je dobio sredstva u Bosni i Hercegovini, a sad željno iščekujemo rezultate od HAVC-a.

Najistaknutiji žanrovski redatelj hrvatske, ako ne i regionalne kinematografije

Kristijan Milić (r. 1969.) je napravio veliki korak od scenskog radnika i rasvjetljivača do čovjeka koji upravlja filmskim setovima - redatelja. Godine 2001. diplomirao je na Akademiji dramskih umjetnosti. Kao redatelj se prethodno kalio režijom reklama i videospotova, ali i filmovima kratkog metra kao što su “Netrpeljivost“ (1995.), “Backwoods“ (1998.) i “Dosada“ (1998.).

Milićeva “Sigurna kuća“ (2002.) bila je dio dvodijelnog omnibusa "24 sata" koji je osvojio nagrade za najbolji debitantski film na Puli. Za svoj punokrvni dugometražni prvijenac čekao je još pet godina, ali ga i dočekao. To je bio alegorični ratni film s elementima horora “Živi i mrtvi“ (2007.) u kojem je Milić bez srama pokazao tko su mu uzori – Sam Peckinpah, Walter Hill i George Romero.

U idućem filmu, akcijsko-ratnom “Broju 55“ (2014.), uzornim velikanima je pridodan i John Carpenter s “Napadom na policijsku stanicu“. Milić se s ta dva filma, ovjenčana brojnim Zlatnim arenama, prometnuo kao najistaknutiji žanrovski redatelj hrvatske, ako ne i regionalne kinematografije.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
milic2-040314
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/kristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata-521355 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=dae416a51decc1c4aef8168192c051dc3f6faad9 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kristijan+Mili%C4%87%3A+Svaki+rat+ima+svoje+trajanje%2C+ali+pora%C4%87e%2C+na+na%C5%A1u+%C5%BEalost%2C+obi%C4%8Dno+traje+do+sljede%C4%87eg+rata&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fkristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata-521355 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fkristijan-milic-svaki-rat-ima-svoje-trajanje-ali-porace-na-nasu-zalost-obicno-traje-do-sljedeceg-rata-521355 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'MRTVE RIBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kultura'MRTVE RIBE'

Kristijan Milić: Svaki rat ima svoje trajanje, ali poraće, na našu žalost, obično traje do sljedećeg rata

10. prosinca 2017. - 17:24
milic2-040314

Redatelj Branko Schmidt priznao nam je prošlog tjedna kako smatra da je “Agape“, nagrađen samo za montažu, osvojio jednu pulsku Zlatnu arenu više nego što je očekivao. “Mrtve ribe“ Kristijana Milića isto su, neovisno o kvaliteti, osvojile samo jednu Zlatnu arenu, onu za specijalne efekte. Ni Milić nije primio k srcu diobu nagrada, gotovo da mu je ova jedna bila jedna više nego što je očekivalo.

- Nikad ne očekujem nikakve nagrade, pa se onda ugodnije iznenadim kad ih dobijem, a manje razočaram kad ne. Ovu nagradu nisam očekivao zato što je u filmu bilo vrlo malo specijalnih efekata, ali naravno da mi je drago zbog kolege i prijatelja Branka Repalusta kojemu je to već peta Zlatna arena.

“Agape“ je u kina krenuo na valu kontroverze koju je podebljao senzacionalizmom u reklam...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 16:27