stdClass Object ( [id] => 298530 [title] => HNK Split s manje novca do više predstava [alias] => hnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Jezikom ekonomskih analitičara rečeno – godina iza nas je vrlo uspješna kad je riječ o splitskom HNK. Prije svega, čak 22 posto je narastao broj gledatelja koji prate dramske, baletne, operne i koncertne predstave. Samostalni prihod, odnosno novac koji zarade na blagajni, skočio je u odnosu na prethodnu godinu za 595.680 kuna, a istovremeno je odigrano čak 49 predstava više. I na koncu najbolje - živahniji repertoar Splićanima je ponuđen za manje novca jer su gubici koji su stvarani u nizu posljednjih godina smanjeni za čitavih 2,5 milijuna kuna! Činjenice su to koje moraju obradovati najprije intendanta Gorana Golovka i članove Kazališnog vijeća zbog potvrde da dobro rukovode ovom kulturnom ustanovom, ali svakako i porezne obveznike kojima je interes da se njihovim novcima domaćinski raspolaže.

Kazališno vijeće s dr. Ingom Tomić Koludrović na čelu formirano je u travnju 2014. godine, a novog intendanta (nakon odlaska Tončija Bilića 1. srpnja) izabrali su šest mjeseci poslije, u studenom. Na koncu trećega godišnjeg kvartala te godine, 30. rujna 2014. suočili su se s minusom od 3,7 milijuna kuna, od čega se iz prijašnjih godina "vukao“ dug od 1,5 milijuna kuna. Smanjenje duga na iznos od 1,2 milijuna kuna u godinu i pol dana njihova rada može se zahvaliti nekim organizacijskim promjenama unutar HNK – odnosno preraspodjelom poslova među zaposlenicima – te smanjivanjem autorskih honorara i izdataka za suradnike koji su angažirani preko student-servisa, što su uočili kao velike "gutače“ novca u Kazalištu. Veliku razliku čini što je i organizacija i vođenje Splitskog ljeta prošle godine bila u rukama intendanta Golovka pa su i troškovi Ljeta bili pod kontrolom, jer se prijašnjih godina njegov završetak redovito poklapao s prevelikim računima na teret ove kazališne kuće.

- Na početku jesenske sezone 2015. odlučili smo se smanjiti cijenu pretplate za naše sugrađane, odnosno ulaznica za predstave, te uložiti novac u marketinšku kampanju, što se kroz veći broj posjetitelja kazališnih predstava odrazilo na blagajni – objašnjavaju nam u Kazališnom vijeću. – Gubitke smo stavili pod kontrolu i krenuli smo uzlaznim trendom, tako da je već u prvih devet mjeseci 2015. godine na blagajni ostvareno 13,8 posto više novaca.



Prema njihovim podacima, programski troškovi, odnosno izdaci za predstave, 30. rujna 2015. godine bili su smanjeni za 886 tisuća kuna ili 11 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije, a pri tome je izvedeno devet predstava više! Stav je članova Kazališnog vijeća da se na repertoar ne stavljaju "skupe“ predstave a da se pritom ne vodi računa o tome koliko su izazvale odjeka kod publike, odnosno da trošak predstave svakako mora biti relevantan. Primjerice, raskošno producirana opera "Mefistofele“ koja je na sceni splitskog Kazališta imala premijeru 15. ožujka 2014., dakle prije dolaska ove rukovodeće garniture, koštala je 1,3 milijuna kuna.

Usprkos tome što je pobrala nagrade struke, Nagrade hrvatskoga glumišta za najbolju produkciju i za naslovnu ulogu Ivice Čikeša, njezina gledanost ni izbliza nije povratila uloženo, pa joj je presudilo prazno gledalište. Na repertoaru su ove sezone ponuđene nove Carmen, Madame Butterfly i Samson i Dalila, a ljubitelja opere je na predstavama bilo čak 28 posto više. Tako da će splitski operni repertoar, čini se, uostalom kao i dramski, baletni i koncertni, morati biti usklađeni sa životnom činjenicom da je Kazalište "gubitaš“ koji troši više nego dobiva.

Balet učetverostručio normu

Dramski je program postigao velike efekte u prošloj godini – 35 izvedbi u plusu i skoro osam tisuća gledatelja više na predstavama nego prethodne godine, a nema sumnje da je u ovom dijelu novi intendant mogao dati najviše od svoje umjetničke osobnosti. O tome svjedoči i podatak da, uz rukovođenje kućom, ne odustaje ni od redateljskog posla pa se na scenu ovog mjeseca postavlja njegova premijera "Strašni roditelji“ koja, u financijskom smislu, također predstavlja uštedu jer Golovko, kaže, neće naplatiti svoj autorski honorar. Od aktualnih dramskih naslova na repertoaru o "Kašeti brokava“ se već može govoriti kao o hit-predstavi jer ovaj komad s elementima satire i komedije bilježi lijepu gledanost.

Balet je također postigao izvanredne rezultate – iako je obveza HNK prema osnivaču, Gradu Splitu, jedna baletna premijera po sezoni, lani su bile četiri, godinu prije samo jedna manje, broj izvedbi raste, a i gledatelja je sve više: u 2015. za 24 posto. Predstava "Orešara“ splitskog baletnog ansambla, za ilustraciju, ocijenjena je boljom od zagrebačke, a ulaznice su uvijek jako tražene. Intendant sve zasluge pripisuje ravnateljskoj sposobnosti Dinka Bogdanića koji inače skupe baletne predstave na scenu kazališta postavlja "domišljajući se na stotinu načina", drugim riječima, "vrlo je štedljiv" voditelj Baleta.

Koncertna publika nije se znatno mijenjala – tek 0,6 posto više je bilo na glazbenim događajima tijekom 2015. u odnosu na prethodnu godinu.

- Namjera mi je kao intendantu vratiti publiku u Kazalište uz repertoar osmišljen uz visoke umjetničke kriterije, a sve to u financijskim okvirima koji su zadani – kaže Goran Golovko. – Istovremeno, život u zgradi u kojoj se od 1979. ništa nije radilo na modernizaciji vodovodnih i električnih instalacija, kao i onih za ventilaciju, također nosi svoje: prošle godine smo morali hitno "zakrpiti“ plafon u foyeru s kojeg je počela otpadati "štukatura“, mijenjati vodovodnu cijev kroz koju se gubila voda, a također smo morali izbaciti freon i promijeniti klimatizacijski sustav, za što je trebalo 1,3 milijuna kuna. Moram reći da smo i zahvalni rijetkim sponzorima koji nas još uvijek vjerno prate, Splitskoj banci i Slobodnoj Dalmaciji kao medijskom pokrovitelju - veli Golovko.

Zdrava logika

Jednako kao što je nemodernost zgrade splitskog HNK, kao i ostalih prostora koje koriste, ponajprije Baletnog studija u Tolstojevoj ulici, postala otežavajuća okolnost u radu umjetnika i ostalih zaposlenika, riječ "nemoderno“ mogla bi se iskoristiti i za način poslovanja ove gradske kulturne institucije. Kazališno vijeće uvelo je tako odmah svojim dolaskom novu praksu objavljivanja izvještaja sa sjednica na internetu, te "elektronske“ sjednice da bi ubrzali procese odlučivanja.

Nakon što su odradili čitav set "pravnih“ dokumenata koje HNK nije imao – od Statuta usklađenog sa Zakonom o kazalištu, Pravilnika o radu, Poslovnika o radu Kazališnog vijeća – u ovoj godini idu korak dalje. Na redu je donošenje pravilnika o autorskim pravima, kao i novog kolektivnog ugovora i sistematizacije radnih mjesta koja se nije mijenjala dva decenija. A važna promjena očekuje se od uvođenja informatizacijskog sustava u HNK – za koji će uskoro biti raspisan natječaj – jer članovi Kazališnog vijeća smatraju da će on donijeti značajne uštede.

"Uštede“ su i inače riječ kojom se oni imperativno rukovode jer je u planu za 2016. godinu da se za daljnjih pet posto smanje troškovi angažiranja vanjskih suradnika pa je na tom tragu i promišljanje da se Splitskom ljetu promijeni termin od 15. srpnja do 15. kolovoza, odnosno da se odigrava u dužem razdoblju.

Riječju, čelnici splitskog HNK drže da se dugovi moraju vratiti te da poslovanje Kazališta treba biti transparentno i na zdravoj ekonomskoj logici, uz kvalitetan repertoar i zadovoljnu publiku. Što je – složit ćete se - jako dobra vijest za sve koji ga financiraju.

JASENKA LESKUR-STANIČIĆ

Kostime u ormare!

Loše stanje fundusa kostima kojima raspolaže Kazalište te neuvjetni prostori atomskih skloništa gdje je smješten – a o čemu je Slobodna Dalmacija pisala – također je postalo predmet interesa čelnika HNK. Hoće li se tražiti novi prostor ili će se dotjerivati postojeći u Vukovarskoj ulici, pokazat će analize, ali stanje se svakako mora promijeniti, kažu u Kazališnom vijeću.



[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => financijska disciplina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-01-10 23:28:05 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-01-11 12:34:16 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-01-11 08:28:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2122 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2016/01/11/Kultura/Mefistofele2.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x526" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7971441 Threads: 4 Questions: 1591961098 Slow queries: 4864090 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112328832 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 46 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/hnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava-298530 [printLink] => /kultura/hnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava-298530?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 233842 [name] => hnksplit [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hnksplit [link] => /tag/hnksplit ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => financijska disciplina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => HNK Split s manje novca do više predstava [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-13-32-55-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/11/Kultura/Mefistofele2.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/11/Kultura/Mefistofele2.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Jezikom ekonomskih analitičara rečeno – godina iza nas je vrlo uspješna kad je riječ o splitskom HNK. Prije svega, čak 22 posto je narastao broj gledatelja koji prate dramske, baletne, operne i koncertne predstave. Samostalni prihod, odnosno novac koji zarade na blagajni, skočio je u odnosu na prethodnu godinu za 595.680 kuna, a istovremeno je odigrano čak 49 predstava više. I na koncu najbolje - živahniji repertoar Splićanima je ponuđen za manje novca jer su gubici koji su stvarani u nizu posljednjih godina smanjeni za čitavih 2,5 milijuna kuna! Činjenice su to koje moraju obradovati najprije intendanta Gorana Golovka i članove Kazališnog vijeća zbog potvrde da dobro rukovode ovom kulturnom ustanovom, ali svakako i porezne obveznike kojima je interes da se njihovim novcima domaćinski raspolaže.

Kazališno vijeće s dr. Ingom Tomić Koludrović na čelu formirano je u travnju 2014. godine, a novog intendanta (nakon odlaska Tončija Bilića 1. srpnja) izabrali su šest mjeseci poslije, u studenom. Na koncu trećega godišnjeg kvartala te godine, 30. rujna 2014. suočili su se s minusom od 3,7 milijuna kuna, od čega se iz prijašnjih godina "vukao“ dug od 1,5 milijuna kuna. Smanjenje duga na iznos od 1,2 milijuna kuna u godinu i pol dana njihova rada može se zahvaliti nekim organizacijskim promjenama unutar HNK – odnosno preraspodjelom poslova među zaposlenicima – te smanjivanjem autorskih honorara i izdataka za suradnike koji su angažirani preko student-servisa, što su uočili kao velike "gutače“ novca u Kazalištu. Veliku razliku čini što je i organizacija i vođenje Splitskog ljeta prošle godine bila u rukama intendanta Golovka pa su i troškovi Ljeta bili pod kontrolom, jer se prijašnjih godina njegov završetak redovito poklapao s prevelikim računima na teret ove kazališne kuće.

- Na početku jesenske sezone 2015. odlučili smo se smanjiti cijenu pretplate za naše sugrađane, odnosno ulaznica za predstave, te uložiti novac u marketinšku kampanju, što se kroz veći broj posjetitelja kazališnih predstava odrazilo na blagajni – objašnjavaju nam u Kazališnom vijeću. – Gubitke smo stavili pod kontrolu i krenuli smo uzlaznim trendom, tako da je već u prvih devet mjeseci 2015. godine na blagajni ostvareno 13,8 posto više novaca.



Prema njihovim podacima, programski troškovi, odnosno izdaci za predstave, 30. rujna 2015. godine bili su smanjeni za 886 tisuća kuna ili 11 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije, a pri tome je izvedeno devet predstava više! Stav je članova Kazališnog vijeća da se na repertoar ne stavljaju "skupe“ predstave a da se pritom ne vodi računa o tome koliko su izazvale odjeka kod publike, odnosno da trošak predstave svakako mora biti relevantan. Primjerice, raskošno producirana opera "Mefistofele“ koja je na sceni splitskog Kazališta imala premijeru 15. ožujka 2014., dakle prije dolaska ove rukovodeće garniture, koštala je 1,3 milijuna kuna.

Usprkos tome što je pobrala nagrade struke, Nagrade hrvatskoga glumišta za najbolju produkciju i za naslovnu ulogu Ivice Čikeša, njezina gledanost ni izbliza nije povratila uloženo, pa joj je presudilo prazno gledalište. Na repertoaru su ove sezone ponuđene nove Carmen, Madame Butterfly i Samson i Dalila, a ljubitelja opere je na predstavama bilo čak 28 posto više. Tako da će splitski operni repertoar, čini se, uostalom kao i dramski, baletni i koncertni, morati biti usklađeni sa životnom činjenicom da je Kazalište "gubitaš“ koji troši više nego dobiva.

Balet učetverostručio normu

Dramski je program postigao velike efekte u prošloj godini – 35 izvedbi u plusu i skoro osam tisuća gledatelja više na predstavama nego prethodne godine, a nema sumnje da je u ovom dijelu novi intendant mogao dati najviše od svoje umjetničke osobnosti. O tome svjedoči i podatak da, uz rukovođenje kućom, ne odustaje ni od redateljskog posla pa se na scenu ovog mjeseca postavlja njegova premijera "Strašni roditelji“ koja, u financijskom smislu, također predstavlja uštedu jer Golovko, kaže, neće naplatiti svoj autorski honorar. Od aktualnih dramskih naslova na repertoaru o "Kašeti brokava“ se već može govoriti kao o hit-predstavi jer ovaj komad s elementima satire i komedije bilježi lijepu gledanost.

Balet je također postigao izvanredne rezultate – iako je obveza HNK prema osnivaču, Gradu Splitu, jedna baletna premijera po sezoni, lani su bile četiri, godinu prije samo jedna manje, broj izvedbi raste, a i gledatelja je sve više: u 2015. za 24 posto. Predstava "Orešara“ splitskog baletnog ansambla, za ilustraciju, ocijenjena je boljom od zagrebačke, a ulaznice su uvijek jako tražene. Intendant sve zasluge pripisuje ravnateljskoj sposobnosti Dinka Bogdanića koji inače skupe baletne predstave na scenu kazališta postavlja "domišljajući se na stotinu načina", drugim riječima, "vrlo je štedljiv" voditelj Baleta.

Koncertna publika nije se znatno mijenjala – tek 0,6 posto više je bilo na glazbenim događajima tijekom 2015. u odnosu na prethodnu godinu.

- Namjera mi je kao intendantu vratiti publiku u Kazalište uz repertoar osmišljen uz visoke umjetničke kriterije, a sve to u financijskim okvirima koji su zadani – kaže Goran Golovko. – Istovremeno, život u zgradi u kojoj se od 1979. ništa nije radilo na modernizaciji vodovodnih i električnih instalacija, kao i onih za ventilaciju, također nosi svoje: prošle godine smo morali hitno "zakrpiti“ plafon u foyeru s kojeg je počela otpadati "štukatura“, mijenjati vodovodnu cijev kroz koju se gubila voda, a također smo morali izbaciti freon i promijeniti klimatizacijski sustav, za što je trebalo 1,3 milijuna kuna. Moram reći da smo i zahvalni rijetkim sponzorima koji nas još uvijek vjerno prate, Splitskoj banci i Slobodnoj Dalmaciji kao medijskom pokrovitelju - veli Golovko.

Zdrava logika

Jednako kao što je nemodernost zgrade splitskog HNK, kao i ostalih prostora koje koriste, ponajprije Baletnog studija u Tolstojevoj ulici, postala otežavajuća okolnost u radu umjetnika i ostalih zaposlenika, riječ "nemoderno“ mogla bi se iskoristiti i za način poslovanja ove gradske kulturne institucije. Kazališno vijeće uvelo je tako odmah svojim dolaskom novu praksu objavljivanja izvještaja sa sjednica na internetu, te "elektronske“ sjednice da bi ubrzali procese odlučivanja.

Nakon što su odradili čitav set "pravnih“ dokumenata koje HNK nije imao – od Statuta usklađenog sa Zakonom o kazalištu, Pravilnika o radu, Poslovnika o radu Kazališnog vijeća – u ovoj godini idu korak dalje. Na redu je donošenje pravilnika o autorskim pravima, kao i novog kolektivnog ugovora i sistematizacije radnih mjesta koja se nije mijenjala dva decenija. A važna promjena očekuje se od uvođenja informatizacijskog sustava u HNK – za koji će uskoro biti raspisan natječaj – jer članovi Kazališnog vijeća smatraju da će on donijeti značajne uštede.

"Uštede“ su i inače riječ kojom se oni imperativno rukovode jer je u planu za 2016. godinu da se za daljnjih pet posto smanje troškovi angažiranja vanjskih suradnika pa je na tom tragu i promišljanje da se Splitskom ljetu promijeni termin od 15. srpnja do 15. kolovoza, odnosno da se odigrava u dužem razdoblju.

Riječju, čelnici splitskog HNK drže da se dugovi moraju vratiti te da poslovanje Kazališta treba biti transparentno i na zdravoj ekonomskoj logici, uz kvalitetan repertoar i zadovoljnu publiku. Što je – složit ćete se - jako dobra vijest za sve koji ga financiraju.

JASENKA LESKUR-STANIČIĆ

Kostime u ormare!

Loše stanje fundusa kostima kojima raspolaže Kazalište te neuvjetni prostori atomskih skloništa gdje je smješten – a o čemu je Slobodna Dalmacija pisala – također je postalo predmet interesa čelnika HNK. Hoće li se tražiti novi prostor ili će se dotjerivati postojeći u Vukovarskoj ulici, pokazat će analize, ali stanje se svakako mora promijeniti, kažu u Kazališnom vijeću.



[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/hnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava-298530 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=e104bba7bd4b8df3883bab48fb2931bcaf6d3d30 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=HNK+Split+s+manje+novca+do+vi%C5%A1e+predstava&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava-298530 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhnk-split-s-manje-novca-do-vise-predstava-298530 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => financijska disciplina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturafinancijska disciplina

HNK Split s manje novca do više predstava

Piše PSD.
11. siječnja 2016. - 09:28
Jezikom ekonomskih analitičara rečeno – godina iza nas je vrlo uspješna kad je riječ o splitskom HNK. Prije svega, čak 22 posto je narastao broj gledatelja koji prate dramske, baletne, operne i koncertne predstave. Samostalni prihod, odnosno novac koji zarade na blagajni, skočio je u odnosu na prethodnu godinu za 595.680 kuna, a istovremeno je odigrano čak 49 predstava više. I na koncu najbolje - živahniji repertoar Splićanima je ponuđen za manje novca jer su gubici koji su stvarani u nizu posljednjih godina smanjeni za čitavih 2,5 milijuna kuna! Činjenice su to koje moraju obradovati najprije intendanta Gorana Golovka i članove Kazališnog vijeća zbog potvrde da dobro rukovode ovom kulturnom ustanovom, ali svakako i porezne obveznike kojima je interes da se njihovim novci...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 15:32