stdClass Object ( [id] => 134350 [title] => FESTIVAL MEDITERANSKOG FILMA Munitić: Učit ćemo vas glumiti i pisati kritiku [alias] => festival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Mamci su spremni.  Ješka samo što nije bačena u publiku. Festival mediteranskog filma iduće subote počinje svoju četvrtu etapu. Da, već je četvrti FMFS... A čini se kao da je festival jučer prvi put “(za)kačio” gledatelje na celuloidnu udicu. Razgovarali smo s Alenom Munitićem, mladim direktorom FMFS-a...

» Neki Festival mediteranskog filma nazivaju smotrom. Komentar? Koja je, prema vašem mišljenju, uopće razlika između festivala i smotre?

− Ja smatram da FMFS zaista zadovoljava sve kriterije koji čine jedan festival: imamo javni poziv za filmove koji traje tijekom cijele godine, putujemo vani po festivalima, pratimo svu novu produkciju mediteranske regije i trudimo se u Split dovesti najbolje filmove u protekloj godini. Većina našeg programa uvijek su hrvatske premijere, čak i regionalne. Na FMFS-u žiri dodjeljuje nagrade, ove godine prvi put i novčane za pobjednika kratkometražnog programa. Naravno, ovo je još uvijek mali festival i volio bih da nam s vremenom počne dolaziti što više gostiju, ali to je u našem slučaju više problem budžeta nego nedostatka kontakata. Smatram da su smotre više revijalni festivali, bez natjecateljskoga karaktera, na kojima se prikazuju i nešto stariji filmovi. FMFS, a ni ja osobno, ne patimo od toga kako nas netko naziva. Mislim da radimo dobar posao: potvrdila je to i publika, a i vi kritičari koji nas pratite od početka.

» FMFS se obično održavao u posljednjem tjednu svibnja. Zbog čega promjena datuma?

− Željeli smo se malo udaljiti od Canneskog festivala, na taj način pokušati dobiti i neki “friški” film, a i mnogi ljudi iz struke koji dolaze na naš festival putuju u Cannes, pa su dolasci na FMFS uvijek bili na knap. Također, budući da su gotovo svi filmovi titlani na engleski jezik, ove smo godine i sve materijale tiskali dvojezično, pa ćemo se potruditi doći i do turista, kojih je u ovo doba godine više u gradu. Iznimno je važno da s FMFS-om i mi sudjelujemo u jačem razvoju kulturnog turizma grada Splita.

» Zašto se ovaj put filmovi neće prikazivati u “Kinoteci”, koja je, uz ljetno kino “Bačvice”, bila domaćin festivala?

− Prošle su nam godine projekcije u “Kinoteci” bile rasprodane, ta nam je dvorana jednostavno postala premala. Također, moramo se i osigurati za slučaj kiše – ne možemo u četvrtoj godini doslovno otkazati projekciju i ne ponuditi alternativu. Kino “Karaman” kapacitetom je veće, nalazi se odmah do hostela “Goli&Bosi”, koji je naš novi festivalski centar. Naravno da nam je žao što nemamo dovoljno novca u budžetu da ostanemo s nekim popratnim ili retrospektivnim programom u “Kinoteci”, ali dogodine je peti festival i potrudit ćemo se osmisliti nešto posebno za to kino. Ekipi “Kinoteke” i te kako smo zahvalni na suradnji prethodnih godina.

» Ovo je četvrta etapa festivala. Mislite li da ćete nadmašiti prva tri po kvaliteti i kvantiteti? Znate li za koji četvrti dio u svijetu filma koji je nadmašio prethodnike?

− Nisam siguran da je ijedan četvrti nastavak filma uspio premašiti original. Za mene su originali uvijek originali i najgore mi je kad se nastavci snimaju više zbog komercijalnih nego umjetničkih razloga. A što se FMFS-a tiče – prirodno je da festival s godinama raste. Ove godine trajemo dva dana više, povećali smo broj programa, poradili na zabavama i radionicama… Skromno vjerujem da će i publika i kritika, kao i do sada, biti zadovoljni i programom i festivalom.

» Festival je u prve tri godine posjetilo oko 20 tisuća ljudi, što je vrlo dobar broj. Zadovoljni?

− Broj posjetitelja zaista je izvrstan. Iskreno, kad sam pokretao festival, nisam očekivao da ćemo se tako brzo suživjeti s publikom. I to je moje najveće zadovoljstvo u cijelom ovom projektu – dokazali smo da je ovakav tip manifestacije bio potreban gradu.

» Nego, gdje je festivalska publika tijekom godine? “Prži” filmove kod kuće? Jer, baš ih ne viđamo u “Karamanu” i “Kinoteci”, koji vrte sličan tip filmova...

− I za mene je misterij zašto ljudi tijekom godine izbjegavaju kina – ne mislim da je problem u programu ni “Kinoteke” ni “Karamana”. Mislim da ljudi dolaze na festival jer je sve koncentrirano u tom tjednu, jer to nisu samo filmovi, nego i druženje i događanje. Mi ipak filmove dvaput prikažemo na festivalu i publika dođe ciljano na tu projekciju. Kad film dođe u kino, prikazuje se minimalno sedam dana i, na žalost, tada se i publika “razvodni”. Možda bismo se svi trebali međusobno malo više udružiti i zajedničkim snagama tijekom godine priređivati manje revije raznolikih programa, od dokumentarnih, eksperimentalnih pa do kinematografija pojedinih zemalja i regija.

» Veliku pažnju na FMFS-u pridajete opet edukativnom dijelu, radionicama i slično. Ima li nekih novina na tom polju u odnosu na prošlu godinu? Koliko ste primijenili iskustva sa Sarajevo Film Festivala?

− Sarajevo Film Festival i moje iskustvo rada na njemu zaista je nešto neprocjenjivo. To je golem projekt i festival u punom smislu riječi. Meni je tamo super i jako sam zahvalan ekipi što su me tako lijepo primili i što su otvoreni za svaki oblik suradnje i pomoći. Nikada mi ideja nije bila kopirati Sarajevo Talent Campus, ali razvili smo radionice na neki naš način – uglavnom okrenute mladim splitskim talentima. Ove godine raspisali smo natječaj za scenarije i primili 23 scenarija za kratke igrane filmove. Pet najboljih razrađivat će se na radionici tijekom FMFS-a, a posljednjeg dana odlučit ćemo i koja ćemo dva kratka filma realizirati u našoj produkciji do sljedećeg festivala. Osim ove radionice, održat će se i radionica glume Leona Lučeva, radionica filmske kritike Nataše Senjanović i Vladana Petkovića, te MTV radionica videospotova pod vodstvom Žare Batinovića.

» Što se sve nalazi na programu ovogodišnjeg FMFS-a? Koliko će biti hrvatskih i(li) regionalnih premijera? Vaši osobni mamci za publiku u programu?

− Program je zaista raznolik. U dugometražnom programu ove smo godine dali prostora mladim autorima, debitantima: turski film “Većina”, grčki “Attenberg” i izraelsko-palestinski omnibus “Kava: između sna i jave” nedvojbeno su filmovi koje treba izdvojiti. Osim debitanata, imamo i nekoliko autora “povratnika”: Gianni di Gregorio, autor filma “Pranzo di ferragosto”, otvara FMFS novim filmom “Gianni i žene”, imamo novi film iz produkcije Guillerma del Tora “Julijine oči”, te novi film Samuela Benchetrita “Chez Gino”. Benchetritov debitantski film “Oduvijek sam želio biti gangster” oduševio je publiku na prvom FMFS-u. Poradili smo na kratkometražnom programu – zagrijavanje počinje već ovoga vikenda u hostelu “Goli&Bosi”, pokrenuli smo novi program kratkih filmova mladih hrvatskih autora “Ješke”, a imamo i program glazbenih dokumentaraca “Movie in Groovie” u izboru Sandre Rančić.

» Neobično ste vjerni nekim autorima?

− Meni je logično da pratimo autore čije smo filmove prikazali prijašnjih godina na Festivalu, pogotovo one autore čiji su filmovi “kupili” i publiku i kritiku. Naravno da svake godine dajemo prostora i novim autorima, mislim da je važno da program bude raznolik i da u čitavom tom mozaiku svatko “upeca” nešto za sebe.

» Dojam je da je više redateljskih prvijenaca i dokumentaraca?

− Kao što sam već napomenuo, mi se preko edukativnog programa “FilmInkubator” trudimo i sami otkriti nove snage. Tako su od početka ovogodišnje selekcije pod povećalom bili debitanti – ipak su oni budućnost mediteranske kinematografije i smatram da je vrlo bitno da publika vidi te filmove koji su nagrađeni diljem svijeta. Neka to bude i mali poticaj svim našim mladim filmašima u njihovu stvaralaštvu.

» Isto tako, tu su i domaće snage − Popović, Lerotić, Oki?

− Jako sam ponosan što smo dogovorili splitske premijere filmova “Dove sei, amor mio” Veljka Popovića, “Onda vidim Tanju” Jurja Lerotića i “Predstave” koju je režirao Dan Oki. Jedan je od mojih prvih ciljeva kad sam pokretao FMFS bio da s vremenom postane festival ne samo mladih, nego da i naši renomirani autori mogu pokazati svoje nove filmove kod kuće, na domaćem terenu. Upravo će zato navedeni filmovi i zatvoriti FMFS.

ALEN_MUNITIC3-010611.1

» A gdje nam je Fatih Akin? Dolazi li tko od poznatijih gostiju?

− Dovodimo goste u skladu s našim financijskim mogućnostima: članovi su žirija ove godine redateljica Maja Uzelac, producent Miljan Peljević te mladi filmski kritičar Dean Kotiga. Opet smo naglasak stavili na mlade i uspješne! Od drugih gostiju s nama će biti Leon Lučev, Oliver Sertić, Nataša Senjanović, Vladan Petković... A Fatih Akin... Čekam, sanjam, trudim se... Dogodine je naš prvi mali jubilej, glavni nam je cilj dovesti nekoliko “jakih” gostiju.

» Treba li FMFS-u neki superkontroverzni film, poput Von Trierova ”Antikrista”, da se za njega još više čuje?

− Pa, nisam siguran koliko ima smisla prikazivati filmove koji će se naći na redovnom kinorepertoaru. Trudim se da publici pokažemo ono što neće imati prilike vidjeti, ali i sami znate da im nikad ne podilazimo. Uostalom, pobjednik lanjskog FMFS-a, “Očnjak”, bio je dosta kontroverzan film.

» Može li festival toliko narasti da preraste okvire Splita?

− Stvarno mi je teško predvidjeti kako će se FMFS razvijati u budućnosti. Ja u glavi imam viziju do desetog festivala i neke ciljeve koje želim postići. Osim rasta broja publike i malo jače međunarodne promocije, želim da se profiliramo kroz edukativni program, otkrivanje novih mladih autora ... Volio bih da nam s vremenom budžet dopusti i razne aktivnosti tijekom godine – od nekih revijica filma preko, primjerice, turneje festivala u drugim gradovima. No, korak po korak ...

piše marko njegić
SNIMIO aNte čizmić/cropix

Ulaznice

» Kako gledate na cijene ulaznica u kinodistribuciji − između 25 i 40 kuna za 3D od četvrtka do nedjelje? Koja je, po vašem mišljenju, realna cijena − 19 kuna kao u “Cinestaru” i “Cineplexxu” od ponedjeljka do srijede? Koliko će koštati ulaznice za FMFS?

− Ulaznice za FMFS koštaju 25 kuna za večernje projekcije, što uključuje film plus zabavu nakon filma. Projekcije filmova u 19 sati su 20 kuna, a svi kratki filmovi te program glazbenih dokumentaraca besplatni su. Smatram da je cijena od 20 do 25 kuna zaista primjerena, pogotovo jer želimo da publika ima mogućnost pogledati više filmova u tjednu. Za naše fanove pripremili smo posebne popuste na više ulaznica.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => FMFS  se kroz edukativni program ‘FilmInkubator’ trudi otkriti nove snage. Tako su od početka ovogodišnje selekcije pod povećalom bili debitanti – ipak su oni budućnost mediteranske kinematografije i smatram da je jako bitno da publika vidi te fil [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-06-05 13:55:53 [created_by] => 29 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-06-05 14:07:55 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-06-05 14:03:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3278 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/06/04/spektar/ALEN_MUNITIC3-010611.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x454" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7522248 Threads: 2 Questions: 1540656415 Slow queries: 4687535 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110934120 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/festival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku-134350 [printLink] => /kultura/festival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku-134350?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 219540 [name] => alenmunitić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => alenmunitic [link] => /tag/alenmunitic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 153638 [name] => festivalmediteranskogfilma [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => festivalmediteranskogfilma [link] => /tag/festivalmediteranskogfilma ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => FMFS  se kroz edukativni program ‘FilmInkubator’ trudi otkriti nove snage. Tako su od početka ovogodišnje selekcije pod povećalom bili debitanti – ipak su oni budućnost mediteranske kinematografije i smatram da je jako bitno da publika vidi te fil [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => FESTIVAL MEDITERANSKOG FILMA Munitić: Učit ćemo vas glumiti i pisati kritiku [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-08-46-22-29 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/06/04/spektar/ALEN_MUNITIC3-010611.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/06/04/spektar/ALEN_MUNITIC3-010611.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Mamci su spremni.  Ješka samo što nije bačena u publiku. Festival mediteranskog filma iduće subote počinje svoju četvrtu etapu. Da, već je četvrti FMFS... A čini se kao da je festival jučer prvi put “(za)kačio” gledatelje na celuloidnu udicu. Razgovarali smo s Alenom Munitićem, mladim direktorom FMFS-a...

» Neki Festival mediteranskog filma nazivaju smotrom. Komentar? Koja je, prema vašem mišljenju, uopće razlika između festivala i smotre?

− Ja smatram da FMFS zaista zadovoljava sve kriterije koji čine jedan festival: imamo javni poziv za filmove koji traje tijekom cijele godine, putujemo vani po festivalima, pratimo svu novu produkciju mediteranske regije i trudimo se u Split dovesti najbolje filmove u protekloj godini. Većina našeg programa uvijek su hrvatske premijere, čak i regionalne. Na FMFS-u žiri dodjeljuje nagrade, ove godine prvi put i novčane za pobjednika kratkometražnog programa. Naravno, ovo je još uvijek mali festival i volio bih da nam s vremenom počne dolaziti što više gostiju, ali to je u našem slučaju više problem budžeta nego nedostatka kontakata. Smatram da su smotre više revijalni festivali, bez natjecateljskoga karaktera, na kojima se prikazuju i nešto stariji filmovi. FMFS, a ni ja osobno, ne patimo od toga kako nas netko naziva. Mislim da radimo dobar posao: potvrdila je to i publika, a i vi kritičari koji nas pratite od početka.

» FMFS se obično održavao u posljednjem tjednu svibnja. Zbog čega promjena datuma?

− Željeli smo se malo udaljiti od Canneskog festivala, na taj način pokušati dobiti i neki “friški” film, a i mnogi ljudi iz struke koji dolaze na naš festival putuju u Cannes, pa su dolasci na FMFS uvijek bili na knap. Također, budući da su gotovo svi filmovi titlani na engleski jezik, ove smo godine i sve materijale tiskali dvojezično, pa ćemo se potruditi doći i do turista, kojih je u ovo doba godine više u gradu. Iznimno je važno da s FMFS-om i mi sudjelujemo u jačem razvoju kulturnog turizma grada Splita.

» Zašto se ovaj put filmovi neće prikazivati u “Kinoteci”, koja je, uz ljetno kino “Bačvice”, bila domaćin festivala?

− Prošle su nam godine projekcije u “Kinoteci” bile rasprodane, ta nam je dvorana jednostavno postala premala. Također, moramo se i osigurati za slučaj kiše – ne možemo u četvrtoj godini doslovno otkazati projekciju i ne ponuditi alternativu. Kino “Karaman” kapacitetom je veće, nalazi se odmah do hostela “Goli&Bosi”, koji je naš novi festivalski centar. Naravno da nam je žao što nemamo dovoljno novca u budžetu da ostanemo s nekim popratnim ili retrospektivnim programom u “Kinoteci”, ali dogodine je peti festival i potrudit ćemo se osmisliti nešto posebno za to kino. Ekipi “Kinoteke” i te kako smo zahvalni na suradnji prethodnih godina.

» Ovo je četvrta etapa festivala. Mislite li da ćete nadmašiti prva tri po kvaliteti i kvantiteti? Znate li za koji četvrti dio u svijetu filma koji je nadmašio prethodnike?

− Nisam siguran da je ijedan četvrti nastavak filma uspio premašiti original. Za mene su originali uvijek originali i najgore mi je kad se nastavci snimaju više zbog komercijalnih nego umjetničkih razloga. A što se FMFS-a tiče – prirodno je da festival s godinama raste. Ove godine trajemo dva dana više, povećali smo broj programa, poradili na zabavama i radionicama… Skromno vjerujem da će i publika i kritika, kao i do sada, biti zadovoljni i programom i festivalom.

» Festival je u prve tri godine posjetilo oko 20 tisuća ljudi, što je vrlo dobar broj. Zadovoljni?

− Broj posjetitelja zaista je izvrstan. Iskreno, kad sam pokretao festival, nisam očekivao da ćemo se tako brzo suživjeti s publikom. I to je moje najveće zadovoljstvo u cijelom ovom projektu – dokazali smo da je ovakav tip manifestacije bio potreban gradu.

» Nego, gdje je festivalska publika tijekom godine? “Prži” filmove kod kuće? Jer, baš ih ne viđamo u “Karamanu” i “Kinoteci”, koji vrte sličan tip filmova...

− I za mene je misterij zašto ljudi tijekom godine izbjegavaju kina – ne mislim da je problem u programu ni “Kinoteke” ni “Karamana”. Mislim da ljudi dolaze na festival jer je sve koncentrirano u tom tjednu, jer to nisu samo filmovi, nego i druženje i događanje. Mi ipak filmove dvaput prikažemo na festivalu i publika dođe ciljano na tu projekciju. Kad film dođe u kino, prikazuje se minimalno sedam dana i, na žalost, tada se i publika “razvodni”. Možda bismo se svi trebali međusobno malo više udružiti i zajedničkim snagama tijekom godine priređivati manje revije raznolikih programa, od dokumentarnih, eksperimentalnih pa do kinematografija pojedinih zemalja i regija.

» Veliku pažnju na FMFS-u pridajete opet edukativnom dijelu, radionicama i slično. Ima li nekih novina na tom polju u odnosu na prošlu godinu? Koliko ste primijenili iskustva sa Sarajevo Film Festivala?

− Sarajevo Film Festival i moje iskustvo rada na njemu zaista je nešto neprocjenjivo. To je golem projekt i festival u punom smislu riječi. Meni je tamo super i jako sam zahvalan ekipi što su me tako lijepo primili i što su otvoreni za svaki oblik suradnje i pomoći. Nikada mi ideja nije bila kopirati Sarajevo Talent Campus, ali razvili smo radionice na neki naš način – uglavnom okrenute mladim splitskim talentima. Ove godine raspisali smo natječaj za scenarije i primili 23 scenarija za kratke igrane filmove. Pet najboljih razrađivat će se na radionici tijekom FMFS-a, a posljednjeg dana odlučit ćemo i koja ćemo dva kratka filma realizirati u našoj produkciji do sljedećeg festivala. Osim ove radionice, održat će se i radionica glume Leona Lučeva, radionica filmske kritike Nataše Senjanović i Vladana Petkovića, te MTV radionica videospotova pod vodstvom Žare Batinovića.

» Što se sve nalazi na programu ovogodišnjeg FMFS-a? Koliko će biti hrvatskih i(li) regionalnih premijera? Vaši osobni mamci za publiku u programu?

− Program je zaista raznolik. U dugometražnom programu ove smo godine dali prostora mladim autorima, debitantima: turski film “Većina”, grčki “Attenberg” i izraelsko-palestinski omnibus “Kava: između sna i jave” nedvojbeno su filmovi koje treba izdvojiti. Osim debitanata, imamo i nekoliko autora “povratnika”: Gianni di Gregorio, autor filma “Pranzo di ferragosto”, otvara FMFS novim filmom “Gianni i žene”, imamo novi film iz produkcije Guillerma del Tora “Julijine oči”, te novi film Samuela Benchetrita “Chez Gino”. Benchetritov debitantski film “Oduvijek sam želio biti gangster” oduševio je publiku na prvom FMFS-u. Poradili smo na kratkometražnom programu – zagrijavanje počinje već ovoga vikenda u hostelu “Goli&Bosi”, pokrenuli smo novi program kratkih filmova mladih hrvatskih autora “Ješke”, a imamo i program glazbenih dokumentaraca “Movie in Groovie” u izboru Sandre Rančić.

» Neobično ste vjerni nekim autorima?

− Meni je logično da pratimo autore čije smo filmove prikazali prijašnjih godina na Festivalu, pogotovo one autore čiji su filmovi “kupili” i publiku i kritiku. Naravno da svake godine dajemo prostora i novim autorima, mislim da je važno da program bude raznolik i da u čitavom tom mozaiku svatko “upeca” nešto za sebe.

» Dojam je da je više redateljskih prvijenaca i dokumentaraca?

− Kao što sam već napomenuo, mi se preko edukativnog programa “FilmInkubator” trudimo i sami otkriti nove snage. Tako su od početka ovogodišnje selekcije pod povećalom bili debitanti – ipak su oni budućnost mediteranske kinematografije i smatram da je vrlo bitno da publika vidi te filmove koji su nagrađeni diljem svijeta. Neka to bude i mali poticaj svim našim mladim filmašima u njihovu stvaralaštvu.

» Isto tako, tu su i domaće snage − Popović, Lerotić, Oki?

− Jako sam ponosan što smo dogovorili splitske premijere filmova “Dove sei, amor mio” Veljka Popovića, “Onda vidim Tanju” Jurja Lerotića i “Predstave” koju je režirao Dan Oki. Jedan je od mojih prvih ciljeva kad sam pokretao FMFS bio da s vremenom postane festival ne samo mladih, nego da i naši renomirani autori mogu pokazati svoje nove filmove kod kuće, na domaćem terenu. Upravo će zato navedeni filmovi i zatvoriti FMFS.

ALEN_MUNITIC3-010611.1

» A gdje nam je Fatih Akin? Dolazi li tko od poznatijih gostiju?

− Dovodimo goste u skladu s našim financijskim mogućnostima: članovi su žirija ove godine redateljica Maja Uzelac, producent Miljan Peljević te mladi filmski kritičar Dean Kotiga. Opet smo naglasak stavili na mlade i uspješne! Od drugih gostiju s nama će biti Leon Lučev, Oliver Sertić, Nataša Senjanović, Vladan Petković... A Fatih Akin... Čekam, sanjam, trudim se... Dogodine je naš prvi mali jubilej, glavni nam je cilj dovesti nekoliko “jakih” gostiju.

» Treba li FMFS-u neki superkontroverzni film, poput Von Trierova ”Antikrista”, da se za njega još više čuje?

− Pa, nisam siguran koliko ima smisla prikazivati filmove koji će se naći na redovnom kinorepertoaru. Trudim se da publici pokažemo ono što neće imati prilike vidjeti, ali i sami znate da im nikad ne podilazimo. Uostalom, pobjednik lanjskog FMFS-a, “Očnjak”, bio je dosta kontroverzan film.

» Može li festival toliko narasti da preraste okvire Splita?

− Stvarno mi je teško predvidjeti kako će se FMFS razvijati u budućnosti. Ja u glavi imam viziju do desetog festivala i neke ciljeve koje želim postići. Osim rasta broja publike i malo jače međunarodne promocije, želim da se profiliramo kroz edukativni program, otkrivanje novih mladih autora ... Volio bih da nam s vremenom budžet dopusti i razne aktivnosti tijekom godine – od nekih revijica filma preko, primjerice, turneje festivala u drugim gradovima. No, korak po korak ...

piše marko njegić
SNIMIO aNte čizmić/cropix

Ulaznice

» Kako gledate na cijene ulaznica u kinodistribuciji − između 25 i 40 kuna za 3D od četvrtka do nedjelje? Koja je, po vašem mišljenju, realna cijena − 19 kuna kao u “Cinestaru” i “Cineplexxu” od ponedjeljka do srijede? Koliko će koštati ulaznice za FMFS?

− Ulaznice za FMFS koštaju 25 kuna za večernje projekcije, što uključuje film plus zabavu nakon filma. Projekcije filmova u 19 sati su 20 kuna, a svi kratki filmovi te program glazbenih dokumentaraca besplatni su. Smatram da je cijena od 20 do 25 kuna zaista primjerena, pogotovo jer želimo da publika ima mogućnost pogledati više filmova u tjednu. Za naše fanove pripremili smo posebne popuste na više ulaznica.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/festival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku-134350 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1aa275b098394a3d3226030137704a1ae842d9f0 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=FESTIVAL+MEDITERANSKOG+FILMA+Muniti%C4%87%3A+U%C4%8Dit+%C4%87emo+vas+glumiti+i+pisati+kritiku+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffestival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku-134350 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffestival-mediteranskog-filma-munitic-ucit-cemo-vas-glumiti-i-pisati-kritiku-134350 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => FMFS  se kroz edukativni program ‘FilmInkubator’ trudi otkriti nove snage. Tako su od početka ovogodišnje selekcije pod povećalom bili debitanti – ipak su oni budućnost mediteranske kinematografije i smatram da je jako bitno da publika vidi te fil [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM

FESTIVAL MEDITERANSKOG FILMA Munitić: Učit ćemo vas glumiti i pisati kritiku

Piše PSD.
5. lipnja 2011. - 16:03

piše marko njegić
SNIMIO aNte čizmić/cropix

Ulaznice

» Kako gledate na cijene ulaznica u kinodistribuciji − između 25 i 40 kuna za 3D od četvrtka do nedjelje? Koja je, po vašem mišljenju, realna cijena − 19 kuna kao u “Cinestaru” i “Cineplexxu” od ponedjeljka do srijede? Koliko će koštati ulaznice za FMFS?

− Ulaznice za FMFS koštaju 25 kuna za večernje projekcije, što uključuje film plus zabavu nakon filma. Projekcije filmova u 19 sati su 20 kuna, a svi kratki filmovi te program glazbenih dokumentaraca besplatni su. Smatram da je cijena od 20 do 25 kuna zaista primjerena, pogotovo jer želimo da publika ima mogućnost pogledati više filmova u tjednu. Za naše fanove pripremili smo posebne popuste na više ulazn...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 10:46