stdClass Object ( [id] => 297758 [title] => Hrvatska će 2016. obraniti titulu prvaka u turizmu [alias] => hrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Ako se nečega u godini koja je iza nas vrijedi prisjetiti, jer izaziva samo pozitivne misli i reakcije, vraća osmijeh na lice i daje nadu i za godinu koja je upravo počela, onda je to sasvim sigurno - turistička sezona 2015. I to ne zbog toga što su nas političari tako uporno podsjećali na svoje zasluge u dobrom turističkom poslu, bombardirajući nas statistikom, dolascima, noćenjima i postocima koji su posljedica njihove genijalne vizije i strategije, u što je malo tko povjerovao.

Nije turizam vratio osmijeh na lica svima koji se njime bave zato što je uoči izbora tisuću puta ponovljeno sa svih adresa kako imamo najbolju turističku sezonu u povijesti (a koja to do sada nije bila?!), nego vrlo prozaičan razlog: u turističkoj sezoni 2015. godine pred kućni prag stiglo nam je 13 milijuna svjetskih lutalica koji su odabrali baš našu zemlju za odmor.

U tome su, osim velikih turističkih tvrtki, trgovaca, ugostitelja i uslužnih djelatnika, kojima je turizam dio posla, jedinstvenu priliku za popravljanje kućnog proračuna otkrili i drugi građani Hrvatske postavši tako preko noći turistički poduzetnici. Svoju šansu iskoristili su na najbolji mogući način, domišljatošću, idejama, iskoracima i investicijama koje su u konačnici rezultirale pristojnom količinom zarađenih kuna i eura s kojima se mirnije ušlo u sunčanu jesen i zimu i to je pravi razlog osmijehu koji izaziva riječ "turizam" u Hrvatskoj.

Srpanjske rupe

A nije sve lani u ovo vrijeme izgledalo tako optimistično. Iza nas je tada ostala traumatična 2014. godina u kojoj nam je Uskrs bio kišan, svibanj bez blagdana, u lipnju smo se opravdavali nogometnim događanjima u Brazilu koja su nam tobože odnijela goste, pa je onda stigao famozni srpanj sa svojim "rupama"...

S bremenom svih tih problema iz prethodne godine teško je bilo optimistično planirati turističku 2015. jer poslovni partneri su nas analizirali, procjenjivali i - čekali. No, vrijeme je u 2015. godini radilo u korist hrvatskog turizma. Kako su se listovi na kalendaru okretali, tako su se stvari lagano slagale nama u prilog. Kako je turizam grana koja cvjeta u miru i zadovoljstvu, tako je svaka naznaka problema u pojedinim regijama okretala turistički vjetrokaz u drugom smjeru.

Počelo je gospodarsko-političkim previranjima u Grčkoj, zbog kojih su Nijemci, kojih je prije toga u Grčku odlazilo 2,3 milijuna godišnje, promovirali najpopularniji turistički trend - ostajanje na odmoru u svojoj zemlji. No, kako je postajalo toplije, polako se povećavao broj njemačkih turista u Španjolskoj (10 milijuna) i Italiji (9 milijuna), ali postupno je profitirala i Hrvatska rezervacijama onih gostiju kojima nismo bili prvi, nego rezervni turistički izbor.

Turska je, naime, već od ranog proljeća, naslućujući razmjere krize koja će joj iz nemirnog susjedstva dovesti milijune izbjeglica i stvoriti osjećaj nesigurnosti kod gostiju, brzo odgovorila proljetnim sniženjima cijena koja nitko na Mediteranu ne može pratiti. No, bez većih rezultata. Sjevernoafričke zemlje Tunis i Maroko, te posebno Egipat koje su cjenovno bile najjeftinije, već su od proljeća bile uzdrmane terorističkim napadima na turiste, što je stvorilo napetosti i nepovoljno turističko okruženje.

Grčka i dalje nije ostavljala dojam mirne zemlje zbog ograničenja u raspolaganju gotovinom i redova na bankomatima, pa su Europljani počeli tražili zamjenu za odmor u tim zemljama... Pa, iako smo često slušali o tome kako Hrvatska nije profitirala od tuđih problema, valja biti pošten i reći da nam je ipak tuđa nevolja donijela određeni broj novih turista.

Kada je to već postajalo polako izvjesno, nije se prekriženih ruku čekalo na njih, pa je svojevrsni "domaći rad“ u našem turizmu, prvenstveno od strane privatnog sektora, napravljen na vrijeme i kako treba. Oko pola milijarde eura uloženo je u obnovu, gradnju ili rekonstrukciju turističkih objekata na Jadranu, a već u lipnju je na tržište stavljeno 25 novouređenih hotela u koje je uloženo 4 milijarde kuna.

Ni privatni iznajmljivači, kao najbrojniji segment smještaja u zemlji, nisu zaostali, pa je čak 68 tisuća kućanstava na tržište stavilo oko 540 tisuća kreveta, odnosno oko 40 tisuća više nego godinu ranije. U predstečajnim nagodbama država je uspjela djelomično raščistiti situaciju u desetak turističkih kuća na Jadranu kojima je prijetio bankrot. Oko 50 tisuća sezonaca našlo je posao u turizmu u 2015. godini, a dio njih je dobio i status stalnog sezonca koje čeka posao i iduće godine na istom radnom mjestu.

U svijet je Hrvatska turistička zajednica u isto vrijeme pustila novi slogan hrvatskog turizma "Hrvatska - puna života", koji nije izazvao osobito oduševljenje ni javnosti ni poslovnih partnera jer je presličan velikom broju marketinških poruka različitih svjetskih proizvoda. No, stručnjaci kažu kako nam slogan neće ni dovesti ni odvesti goste, pa se oko njega ne treba previše zamarati.

Puno veće posljedice mogle bi izazvati odluke Ministarstva turizma i HTZ o predavanju cjelokupnog marketinga hrvatskog turizma na tri godine u ruke inozemne globalne PR agencije koja bi ubuduće iz SAD-a i njihova sjedišta u Europi trebala kreirati našu turističku sliku u svijetu. Za početak su najprije cijelo proljeće slali brojne grupe svojih djelatnika u Hrvatsku da se upoznaju sa zemljom koju će promovirati (?!). Iako su taj posao tek započeli raditi u 2015. godini, nije se osjetio poseban iskorak našeg turizma na svjetsku scenu u globalnim porukama. Osim što je za događanja oko plasmana novog slogana u Londonu utrošeno oko pola milijuna eura...

Hotelijeri su i godinu iza nas završili nezadovoljni najvećim PDV-om za smještaj na Mediteranu od 13 posto koji ih u startu čini nekonkurentnima i zbog kojega, tvrde, gube milijune eura koje bi mogli investirati u podizanje kvalitete.

Nered u inspekciji

Ugostitelji su, unatoč dobroj sezoni, najviše primjedbi imali na nered u inspekcijskim službama kojih sada čak šest kontrolira njihov rad nakon što je ukinut Državni inspektorat. Zbog istog razloga kontrolu domaćinstava u iznajmljivanju na crno sada obavljaju bivši carinici pa je ove godine bilo najmanje kazni i pečaćenja apartmana jer je bilo i najmanje kontrola neprijavljenih iznajmljivača. One legalne koji nikome nisu problem kontroliraju gotovo svakodnevno turistički inspektori.

Tu nelogičnostima državnih odluka vezanih za turizam nije kraj jer je 2015. godina prošla u znaku predlaganja pa povlačenja brojnih zakona vezanih uz turističku djelatnost. Vrlo nespretno i traljavo je Ministarstvo vanjskih poslova odbilo mogućnost našeg nastupa na EXPO-u u Milanu, što je bila idealna prilika za vrhunsku svjetsku promociju u najbližem susjedstvu koja bi turizmu sigurno donijela mnogo dobroga. Ali nije. A kako je sezona bila odlična, to se takvi propusti lakše zaborave.

No, kakav nam je u svjetlu svega nabrojenoga pogled na turističku 2016., pitanje je koje trenutno zanima većinu onih koji su u prošloj godini osjetili slast relativno brze i lake zarade u turizmu. Jer, takvih je baš u prošloj godini bilo najviše.

- Ili će biti treći svjetski rat ili ćemo imati izvrsnu sezonu. Trećega nema - jasan je iskusni turistički profesionalac Selimir Ognjenović, vlasnik ID Riva Toursa iz Münchena, koji tvrdi kako su za turizam Hrvatske sve karte za 2016. godinu trenutačno odlično posložene.

Kapa dolje

- Ako Hrvatska ostane sigurna i stabilna zemlja, 2016. u turizmu će biti izvrsna. To se već sada vidi po rezervacijama i zanimanju i sada treba biti pametan.

Duboko suosjećam s kolegama iz turizma zemalja koje su sada u problemima jer smo ih i mi prošli, ali povratak na tržište je spor, bolan, težak, skup i traži vrijeme. Goste koje smo lani dobili prvi put zbog okolnosti koje drugima nisu išle na ruku moramo znati zadržati kod sebe. U toj turističkoj pobjedi koju smo napravili lani treba sada biti mudar, a nikako bahat i bezobrazan.

Prvi buking za Hrvatsku je trenutačno u dvoznamenkastom rastu i bolji je od najbolje 2012. godine. Naša jedina šansa je stalno ulaganje u podizanje kvalitete, usluge i sadržaja, a ne cjenovna utakmica s konkurencijom. Lani smo bili pobjednici, što nam je i prednost i obveza za 2016. godinu. U Hrvatskoj treba udružiti pamet da turizam bude još bolji i konkurentniji, a ne ga pokušavati zaustaviti kako bi ga stigle druge gospodarske grane koje su sada loše. To je poruka i novoj Vladi koja nasljeđuje ergelu da posebno pazi i brine o turizmu kao o najboljem trkačkom konju - kaže Ognjenović.

Stoga turizmu Hrvatske valja skinuti kapu, duboko se nakloniti svakom euru, dolaru ili kuni koje je donio umornoj i posustaloj ekonomiji zemlje i osobnim računima građana spašavajući ih od bankrota i recesijskih nevolja koje su ih okružile.

Ružica Mikačić

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ODLIČNO POSLOŽENE KARTE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-01-02 17:33:10 [created_by] => 37 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-01-02 18:03:51 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-01-02 18:05:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4821 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2016/01/02/Novosti/turisti00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x400" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4028687 Threads: 4 Questions: 119178844 Slow queries: 52576 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 3643088 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/hrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu-297758 [printLink] => /vijesti/hrvatska/hrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu-297758?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 281475 [name] => turizam [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => turizam [link] => /tag/turizam ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ODLIČNO POSLOŽENE KARTE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Hrvatska će 2016. obraniti titulu prvaka u turizmu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-10-17-32-50-37 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/02/Novosti/turisti00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2016/01/02/Novosti/turisti00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Ako se nečega u godini koja je iza nas vrijedi prisjetiti, jer izaziva samo pozitivne misli i reakcije, vraća osmijeh na lice i daje nadu i za godinu koja je upravo počela, onda je to sasvim sigurno - turistička sezona 2015. I to ne zbog toga što su nas političari tako uporno podsjećali na svoje zasluge u dobrom turističkom poslu, bombardirajući nas statistikom, dolascima, noćenjima i postocima koji su posljedica njihove genijalne vizije i strategije, u što je malo tko povjerovao.

Nije turizam vratio osmijeh na lica svima koji se njime bave zato što je uoči izbora tisuću puta ponovljeno sa svih adresa kako imamo najbolju turističku sezonu u povijesti (a koja to do sada nije bila?!), nego vrlo prozaičan razlog: u turističkoj sezoni 2015. godine pred kućni prag stiglo nam je 13 milijuna svjetskih lutalica koji su odabrali baš našu zemlju za odmor.

U tome su, osim velikih turističkih tvrtki, trgovaca, ugostitelja i uslužnih djelatnika, kojima je turizam dio posla, jedinstvenu priliku za popravljanje kućnog proračuna otkrili i drugi građani Hrvatske postavši tako preko noći turistički poduzetnici. Svoju šansu iskoristili su na najbolji mogući način, domišljatošću, idejama, iskoracima i investicijama koje su u konačnici rezultirale pristojnom količinom zarađenih kuna i eura s kojima se mirnije ušlo u sunčanu jesen i zimu i to je pravi razlog osmijehu koji izaziva riječ "turizam" u Hrvatskoj.

Srpanjske rupe

A nije sve lani u ovo vrijeme izgledalo tako optimistično. Iza nas je tada ostala traumatična 2014. godina u kojoj nam je Uskrs bio kišan, svibanj bez blagdana, u lipnju smo se opravdavali nogometnim događanjima u Brazilu koja su nam tobože odnijela goste, pa je onda stigao famozni srpanj sa svojim "rupama"...

S bremenom svih tih problema iz prethodne godine teško je bilo optimistično planirati turističku 2015. jer poslovni partneri su nas analizirali, procjenjivali i - čekali. No, vrijeme je u 2015. godini radilo u korist hrvatskog turizma. Kako su se listovi na kalendaru okretali, tako su se stvari lagano slagale nama u prilog. Kako je turizam grana koja cvjeta u miru i zadovoljstvu, tako je svaka naznaka problema u pojedinim regijama okretala turistički vjetrokaz u drugom smjeru.

Počelo je gospodarsko-političkim previranjima u Grčkoj, zbog kojih su Nijemci, kojih je prije toga u Grčku odlazilo 2,3 milijuna godišnje, promovirali najpopularniji turistički trend - ostajanje na odmoru u svojoj zemlji. No, kako je postajalo toplije, polako se povećavao broj njemačkih turista u Španjolskoj (10 milijuna) i Italiji (9 milijuna), ali postupno je profitirala i Hrvatska rezervacijama onih gostiju kojima nismo bili prvi, nego rezervni turistički izbor.

Turska je, naime, već od ranog proljeća, naslućujući razmjere krize koja će joj iz nemirnog susjedstva dovesti milijune izbjeglica i stvoriti osjećaj nesigurnosti kod gostiju, brzo odgovorila proljetnim sniženjima cijena koja nitko na Mediteranu ne može pratiti. No, bez većih rezultata. Sjevernoafričke zemlje Tunis i Maroko, te posebno Egipat koje su cjenovno bile najjeftinije, već su od proljeća bile uzdrmane terorističkim napadima na turiste, što je stvorilo napetosti i nepovoljno turističko okruženje.

Grčka i dalje nije ostavljala dojam mirne zemlje zbog ograničenja u raspolaganju gotovinom i redova na bankomatima, pa su Europljani počeli tražili zamjenu za odmor u tim zemljama... Pa, iako smo često slušali o tome kako Hrvatska nije profitirala od tuđih problema, valja biti pošten i reći da nam je ipak tuđa nevolja donijela određeni broj novih turista.

Kada je to već postajalo polako izvjesno, nije se prekriženih ruku čekalo na njih, pa je svojevrsni "domaći rad“ u našem turizmu, prvenstveno od strane privatnog sektora, napravljen na vrijeme i kako treba. Oko pola milijarde eura uloženo je u obnovu, gradnju ili rekonstrukciju turističkih objekata na Jadranu, a već u lipnju je na tržište stavljeno 25 novouređenih hotela u koje je uloženo 4 milijarde kuna.

Ni privatni iznajmljivači, kao najbrojniji segment smještaja u zemlji, nisu zaostali, pa je čak 68 tisuća kućanstava na tržište stavilo oko 540 tisuća kreveta, odnosno oko 40 tisuća više nego godinu ranije. U predstečajnim nagodbama država je uspjela djelomično raščistiti situaciju u desetak turističkih kuća na Jadranu kojima je prijetio bankrot. Oko 50 tisuća sezonaca našlo je posao u turizmu u 2015. godini, a dio njih je dobio i status stalnog sezonca koje čeka posao i iduće godine na istom radnom mjestu.

U svijet je Hrvatska turistička zajednica u isto vrijeme pustila novi slogan hrvatskog turizma "Hrvatska - puna života", koji nije izazvao osobito oduševljenje ni javnosti ni poslovnih partnera jer je presličan velikom broju marketinških poruka različitih svjetskih proizvoda. No, stručnjaci kažu kako nam slogan neće ni dovesti ni odvesti goste, pa se oko njega ne treba previše zamarati.

Puno veće posljedice mogle bi izazvati odluke Ministarstva turizma i HTZ o predavanju cjelokupnog marketinga hrvatskog turizma na tri godine u ruke inozemne globalne PR agencije koja bi ubuduće iz SAD-a i njihova sjedišta u Europi trebala kreirati našu turističku sliku u svijetu. Za početak su najprije cijelo proljeće slali brojne grupe svojih djelatnika u Hrvatsku da se upoznaju sa zemljom koju će promovirati (?!). Iako su taj posao tek započeli raditi u 2015. godini, nije se osjetio poseban iskorak našeg turizma na svjetsku scenu u globalnim porukama. Osim što je za događanja oko plasmana novog slogana u Londonu utrošeno oko pola milijuna eura...

Hotelijeri su i godinu iza nas završili nezadovoljni najvećim PDV-om za smještaj na Mediteranu od 13 posto koji ih u startu čini nekonkurentnima i zbog kojega, tvrde, gube milijune eura koje bi mogli investirati u podizanje kvalitete.

Nered u inspekciji

Ugostitelji su, unatoč dobroj sezoni, najviše primjedbi imali na nered u inspekcijskim službama kojih sada čak šest kontrolira njihov rad nakon što je ukinut Državni inspektorat. Zbog istog razloga kontrolu domaćinstava u iznajmljivanju na crno sada obavljaju bivši carinici pa je ove godine bilo najmanje kazni i pečaćenja apartmana jer je bilo i najmanje kontrola neprijavljenih iznajmljivača. One legalne koji nikome nisu problem kontroliraju gotovo svakodnevno turistički inspektori.

Tu nelogičnostima državnih odluka vezanih za turizam nije kraj jer je 2015. godina prošla u znaku predlaganja pa povlačenja brojnih zakona vezanih uz turističku djelatnost. Vrlo nespretno i traljavo je Ministarstvo vanjskih poslova odbilo mogućnost našeg nastupa na EXPO-u u Milanu, što je bila idealna prilika za vrhunsku svjetsku promociju u najbližem susjedstvu koja bi turizmu sigurno donijela mnogo dobroga. Ali nije. A kako je sezona bila odlična, to se takvi propusti lakše zaborave.

No, kakav nam je u svjetlu svega nabrojenoga pogled na turističku 2016., pitanje je koje trenutno zanima većinu onih koji su u prošloj godini osjetili slast relativno brze i lake zarade u turizmu. Jer, takvih je baš u prošloj godini bilo najviše.

- Ili će biti treći svjetski rat ili ćemo imati izvrsnu sezonu. Trećega nema - jasan je iskusni turistički profesionalac Selimir Ognjenović, vlasnik ID Riva Toursa iz Münchena, koji tvrdi kako su za turizam Hrvatske sve karte za 2016. godinu trenutačno odlično posložene.

Kapa dolje

- Ako Hrvatska ostane sigurna i stabilna zemlja, 2016. u turizmu će biti izvrsna. To se već sada vidi po rezervacijama i zanimanju i sada treba biti pametan.

Duboko suosjećam s kolegama iz turizma zemalja koje su sada u problemima jer smo ih i mi prošli, ali povratak na tržište je spor, bolan, težak, skup i traži vrijeme. Goste koje smo lani dobili prvi put zbog okolnosti koje drugima nisu išle na ruku moramo znati zadržati kod sebe. U toj turističkoj pobjedi koju smo napravili lani treba sada biti mudar, a nikako bahat i bezobrazan.

Prvi buking za Hrvatsku je trenutačno u dvoznamenkastom rastu i bolji je od najbolje 2012. godine. Naša jedina šansa je stalno ulaganje u podizanje kvalitete, usluge i sadržaja, a ne cjenovna utakmica s konkurencijom. Lani smo bili pobjednici, što nam je i prednost i obveza za 2016. godinu. U Hrvatskoj treba udružiti pamet da turizam bude još bolji i konkurentniji, a ne ga pokušavati zaustaviti kako bi ga stigle druge gospodarske grane koje su sada loše. To je poruka i novoj Vladi koja nasljeđuje ergelu da posebno pazi i brine o turizmu kao o najboljem trkačkom konju - kaže Ognjenović.

Stoga turizmu Hrvatske valja skinuti kapu, duboko se nakloniti svakom euru, dolaru ili kuni koje je donio umornoj i posustaloj ekonomiji zemlje i osobnim računima građana spašavajući ih od bankrota i recesijskih nevolja koje su ih okružile.

Ružica Mikačić

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/hrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu-297758 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=12d94a8f0d04d0b6fbc5a30fadeb30c201f6326e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Hrvatska+%C4%87e+2016.+obraniti+titulu+prvaka+u+turizmu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fhrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu-297758 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fhrvatska-ce-2016-obraniti-titulu-prvaka-u-turizmu-297758 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ODLIČNO POSLOŽENE KARTE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
HrvatskaODLIČNO POSLOŽENE KARTE

Hrvatska će 2016. obraniti titulu prvaka u turizmu

Piše PSD.
2. siječnja 2016. - 19:05
Ako se nečega u godini koja je iza nas vrijedi prisjetiti, jer izaziva samo pozitivne misli i reakcije, vraća osmijeh na lice i daje nadu i za godinu koja je upravo počela, onda je to sasvim sigurno - turistička sezona 2015. I to ne zbog toga što su nas političari tako uporno podsjećali na svoje zasluge u dobrom turističkom poslu, bombardirajući nas statistikom, dolascima, noćenjima i postocima koji su posljedica njihove genijalne vizije i strategije, u što je malo tko povjerovao.

Nije turizam vratio osmijeh na lica svima koji se njime bave zato što je uoči izbora tisuću puta ponovljeno sa svih adresa kako imamo najbolju turističku sezonu u povijesti (a koja to do sada nije bila?!), nego vrlo prozaičan razlog: u turističkoj sezoni 2015. godine pred kućni prag stiglo nam je 13 ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 19:32