StoryEditorOCM
Arhivabestseller

Atlet sportske elegancije: na jesen stižu novi Audi A4 i A4 Avant

Piše PSD.
8. srpnja 2015. - 18:40
Nova generacija Audija A4 u limuzinskom i karavanskom izdanju (Avant) stiže na jesen, te kreće na izravne konkurente Mrcedes C-klase i BMW serije 3.

Uz to novi A4 nastavak je težnje proizvođača iz Ingolstadta da najprodavaniji model njihove marke ostane u samom vrhu segmenta, pri čemu je najveća pozornost usmjerena na smanjenje emisije CO2.

Da bi se takvo što postiglo, moralo se poraditi na aerodinamici tako da limuzinska verzija ima najbolji koeficijent otpora u segmentu od 0,23 (karavan 0,26), dok je težina, bez obzira na povećane dimenzije, u prosjeku smanjena za 120 kilograma u odnosu na prethodnika, što ovisi o motorima.



Novi model Audija A4 dugačak je 473 centimetra s međuosovinskim razmakom od 282 cm. Širok je 184 cm, a visok 143 centimetra, tako da ima atletske proporcije i sportsku eleganciju. Izvana je sličan starome modelu, dok je u unutrašnjosti i ispod prednje haube niz noviteta.

Karavanska verzija Audijeve “četvorke” sada ima prtljažnik kapaciteta 505 litara, što je više od bilo kojeg premium modela u segmentu. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se 1510 litara prtljažnog prostora (do krova). Električno podesivo pokrivalo prtljažnika i električni poklopac dio su standardne opreme. Opcijski raspoloživ dodatak je otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika pomoću senzora.

U ponudi sedam motora


Novi Audi A4 bit će dostupan, barem u Njemačkoj, s čak sedam motora, od čega su tri TFSI turbobenzinci, a četiri TDI turbodizelaši čija se snaga kreće od 150 pa do 272 KS.



Izlazna snaga osnovnog motora pojačana je na 150 KS, odnosno u prosjeku je povećana za 25 posto, ali je istodobno potrošnja goriva smanjena i do 21 posto. Limuzina 2.0 TDI ultra sa 150 KS ima potrošnju od samo 3,7 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 95 g/km, dok je kod karavana ta brojka 3,8 l/100 km ili 99 g/km.

Novi Audi A4 dobio je revolucionarnu inovaciju za benzinske motore tako da 2.0-litreni TFSI ultra sa 190 KS koristi potpuno novu metodu izgaranja što ga čini još učinkovitijim pa ima potrošnju od 4,8 l/100 km i emisiju CO2 od 109 g/km (karavan 5,0 l/100 km i 114 g/km CO2).

Pogonski sustav i vozni postroj novog Audija A4 i A4 Avanta potpuno su novi, dok su 6-stupansjki ručni mjenjač, 7-stupanjski S-tronic (sada raspoloživ i s pogonom na prednje kotače), te 8-stupanjski tiptronic radizajnirani. Automatski mjenjači sada nude funkciju praznog hoda koja štedi gorivo.



Ovjes i upravljač upijaju neravnine s ceste, dok vozač prvi put može odabrati između sportskog ili komfornog namještanja amortizera. Oba su uključena u Audi drive select sustav za dinamiku vožnje, koji je standardni dio opreme za motore snage od 190 KS pa naviše.

Zbog brojnih sustava potpore vozaču, limuzina i karavan modela A4 predvodnici su svoje klase. Audi active potpora zadržavanja vozila u voznom traku pomaže u zadržavanju pravca vožnje, a Stop&Go automatsku regulaciju razmaka, koja uključuje i potporu kod prometnog zastoja.

Tu su još različite inovacije koje daju doprinos sigurnosti kao potpora pri parkiranju, vožnji unatrag, upozorenje na izlaz, potpora za izbjegavanje sudara, kao i kod skretanja, te Audi pre-sense sustavi.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 13:45