stdClass Object ( [id] => 224986 [title] => Menadžerica Maja Žarković: Zatvorimo glazbene škole, previše su ljudi uvjerile da su netalentirani! [alias] => menadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Ima jedno zanimanje koje je deficitarno u Hrvatskoj: menadžer za klasične i jazz glazbenike u Hrvatskoj. Osim izvrsne Maje Žarković iz Splita, ne znam da netko drugi to radi - izjavio je ovih dana vrsni jazz glazbenik Matija Dedić. O njegovoj se karijeri brine Maja Žarković, diplomirana violinistica i menadžerica koja je prije tri godine bila i ravnateljica Opere u splitskom HNK.

Naša sugovornica u to se vrijeme i natjecala za intendanticu u Splitu, a nakon izbora Duška Mucala otišla je iz teatra i posvetila se radu u svojoj glazbenoj agenciji, a splitsku je adresu zamijenila zagrebačkom.

Čime se točno bavi vaša agencija, kako dolazi do kontakta s klijentima i tko su oni - osim poznatih imena kao što su Matija Dedić i operna pjevačica Renata Pokupić?
- Posljednjih 20 godina bavim se organizacijom koncerata i zastupanjem umjetnika, odnosno glazbom u svim njenim oblicima: izvođenjem, organizacijom koncerata i umjetničkim osmišljavanjem festivala, edukacijom pojedinaca i savjetovanjem, pripremama izvođača za nastupe.Trenutno surađujem i s književnicima, skladateljima, redateljima, glumcima... Izvrsna sam u pomoći umjetnicima da prođu kroz krizu, ali to je druga priča.

Iskustva iz Londona

Također spajam međunarodne umjetnike s našima, pa je, primjerice, tako nastala uspješna suradnja Tamare Obrovac s Kvartetom Epoque iz Češke, jednim od rijetkih gudačkih kvarteta koji izvode i klasičnu i jazz glazbu. Radila sam i na velikim međunarodnim projektima kao što je bila Europska Mozart akademija i organizirala koncerte u Europi i čak u Ramallahu i Gazi. Postaje popularno nazivati ovakvu svestranost „kreativni menadžer“. A mislim da sam tek počela otkrivati svoje darove, s 47 godina!

Za vrijeme studija u Londonu vidjela sam kako se organizacija kulture vodi na posve drugačiji način, da može biti jako kreativna i pokretač kvalitetnijeg društvenog života. Počela sam se ovime baviti za vrijeme studija violine na londonskom Royal College of Music, pa sam pozvala profesoricu barokne violine Catherine Mackintosh da zajedno organiziramo seminare, što je odmah prihvatila. Tada još nisam mislila da će mi posao (sviranje violine) postati hobi, a hobi (osmišljavanje projekata) postati posao, no tako se dogodilo.

Bavite li se i mladim, „neotkrivenim“ talentima?
- S mladim neotkrivenim talentima je delikatno raditi, prije svega jer su mladi i krhki, ne poznaju dovoljno svijet niti sebe, a zatim jer roditelji i profesori imaju prednost. Ima mnogo primjera sjajnih kritika i novinskih napisa o mladim talentima koji su zatim već nakon prve krize nestali, ili se stvore nerealna očekivanja koja agenti potpiruju, i eto nevolje. Naravno, mladima treba davati podršku i otvarati im pozornice, ali ona mora biti pažljiva i inteligentna, umjesto da se djecu izlaže izrazima „uspjeh“, „najbolji“, „zvijezda“ i slično. Ne želim sudjelovati u pretvaranju ljudi u mašine za proizvodnju novca. Sklonija sam kompliciranijem, ali vrjednijem načinu promocije mladih, kao što je bio projekt „Glazbeno vozilo“ u suradnji s Britanskim savjetom.

Radi li netko u Hrvatskoj posao sličan vašem?
- Mnogi naši glazbenici mistificiraju posao menadžera ili misle da će im agent/menadžer brže, a neki se nadaju i odmah, donijeti uspjeh. Naravno, doista ima ljudi koji puno obećavaju, čak traže od umjetnika da im unaprijed plaćaju mjesto na listi, a onda se ne dogodi ništa. Također, biti mendžer u umjetnosti mnogima ne znači puno više od zadovoljenja ambicije da budu okruženi uspješnim i poznatim ljudima i time dobiju status. Zbog toga se događanja, festivali i sve što rade počinje vrtjeti u krug, jer bez strasti za dijeljenjem umjetnosti, za dijeljenjem doživljaja, bez čistog uvjerenja da je njihova uloga puno odgovornija od pojavljivanja na prijemu nakon premijere, događanje postaje tek jedno u nizu.

U svijetu je glazba i posao, ali i potreba za kvalitetnom glazbom je veća. Većina menadžera i agenata u inozemstvu i sami su bili umjetnici ili glazbenici. Ponekad je teško jer se na sve primjenjuje naziv i princip „glazbena industrija“ što vam daje osjećaj da ste tek kotačić koji lako može biti zamijenjen, što je dobrim dijelom istina. Zbog toga je jako važno da svi mladi izvođači postanu svjesni da je postizanje unutarnje ravnoteže najvažnije, bez toga uspjeh može postati jako bolan, pogotovo kada niste više „vrući mladi umjetnik“. Ovdje kod nas se dosta ljudi uspješno bavi organizacijom gostovanja inozemnih umjetnika, ali malo tko predstavlja umjetnike vani. U ostalim područjima mislim da postoje pomaci, primjerice plesu idrami, ali glazba, posebno klasična, u krizi je.

„Pokrivate“ područje klasične glazbe, jazza, flamenca... Biste li pristali, za razumnu cijenu, voditi posao pjevaču zabavne glazbe?
- Ovisi sviđa li mi se njegova/njena glazba sviđa i s kojim pitanjem mi dolazi. Svirala sam u indie bendu „U pol 9 kod Sabe“ i surađivala s „Psihomodo Popom“ i „Bamby Molestersima“, dakle ne mislim da je sva ne-klasična glazba manje vrijedna, dapače, ali mislim da ima previše loše glazbe u posljednjih 20 godina. Također, ne može se više govoriti o klasici kao glazbi za elitu jer neki pop glazbenici često žive bolje od klasičara, voze najskuplje automobile i žive na najluksuzniji način.

Umjetnost u podrumu

Neizbježno pitanje o krizi - odražava li se kriza na vaš posao, može li se od njega živjeti?
- Može se živjeti, naravno. Malo tko od onih na vlasti poznaje umjetnost osim ako je ne dovuku k sebi, i to u podrum. Dakle, dok god je samo status, a ne i potreba koju treba u društvu razvijati, i dijeliti, do tada ona ima težak put. Međutim, i među nama koji živimo od umjetnosti, premalo je svijesti o tome da činimo izrazito važan posao za društvo u cjelini. Ravnatelji i intendanti se zadovoljavaju statusom koji im donese funkcija i tu stanu, a umjetničke akademije štancaju zanatlije, mlade koji dobro sviraju, a ne znaju, primjerice, što tko pjeva na pozornici u operi koju izvode. Žar za ljepotom i za dijeljenjem ljepote je najvažniji zadatak, umjesto prečestog profesorskog nadmudrivanja o tome koji je sustav izvođenja ispravniji i tko će svirati točnije, brže i glasnije.

Imate li, ipak, kakav zgodan prijedlog za poboljšanje glazbenog obrazovanja?
- Mislim da je važno raditi na tome da se zatvore glazbene škole i natjecanja jer su previše ljudi udaljile od glazbe uvjerivši ih da su netalentirani. Predlažem da se glazbena nastava i nastava umjetnosti reformira na način da postanu najvažnija stvar u općem u obrazovanju - kreativnost koja bi se razvila pomogla bi da znanost, sport, politika... postanu ljudskije. To bi bila jedina prava revolucija.


Subotnji capriccio

Kako je došlo do vaših emisija na Hrvatskom radiju i kakvi su vam planovi na tom području?

- Užitak mi je na Hrvatskom radiju voditi emisiju o glazbi i kulturi „Subotnji capriccio“, subotom od 7 do 10 ujutro. Vođenje emisije krenulo je kao eksperiment pretprošle godine, kada su odlučili na 2. program Hrvatskog radija uvesti emisiju klasične glazbe koja bi bila za šire slušateljstvo, pa sam vodila emisiju „Noćni capriccio“ petkom od 22 do 02. Emisija je zaživjela ali je prebačena na 3. program u redakciju kulture jer će u njoj gostovati ljudi iz raznih područja: filozofije, likovne umjetnosti, antropologije, književnosti, naravno glazbe. Istovremeno radim emisije koje idu svakog trećeg petka u mjesecu za redakciju ozbiljne glazbe.


Nacionalni teatri su zastarjeli

Pratite li situaciju u HNK Split otkako više tamo ne radite? - Pratim situaciju, naravno. Naša nacionalna kazališta su veliki zastarjeli sustavi koji ne znaju zašto postoje. Treba im skinuti krovove, otvoriti vrata i prozore i pustiti svježeg zraka u njih. A mijenjanje Zakona o kazalištima zbog pojedinačnih slučajeva pokazuje kako nitko ne zna što zapravo danas s njima i tko može doći na mjesta ravnatelja.

JASMINA PARIĆ


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Maja Žarković je za vrijeme studija u Londonu vidjela kako se organizacija kulture vodi na posve drugačiji način [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Rijetko zanimanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-02-03 14:17:25 [created_by] => 33618 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-02-03 17:04:58 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-02-03 16:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 52 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/02/03/Kultura/maj_zarkovic3-300114_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "693x461" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15283222 Threads: 6 Questions: 3178357966 Slow queries: 7127407 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235531837 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 42 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/menadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani-224986 [printLink] => /kultura/menadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani-224986?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 188855 [name] => majažarković [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => majazarkovic [link] => /tag/majazarkovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Maja Žarković je za vrijeme studija u Londonu vidjela kako se organizacija kulture vodi na posve drugačiji način [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Rijetko zanimanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Menadžerica Maja Žarković: Zatvorimo glazbene škole, previše su ljudi uvjerile da su netalentirani! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-16-06-31-18-33618 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/02/03/Kultura/maj_zarkovic3-300114_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/02/03/Kultura/maj_zarkovic3-300114_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Ima jedno zanimanje koje je deficitarno u Hrvatskoj: menadžer za klasične i jazz glazbenike u Hrvatskoj. Osim izvrsne Maje Žarković iz Splita, ne znam da netko drugi to radi - izjavio je ovih dana vrsni jazz glazbenik Matija Dedić. O njegovoj se karijeri brine Maja Žarković, diplomirana violinistica i menadžerica koja je prije tri godine bila i ravnateljica Opere u splitskom HNK.

Naša sugovornica u to se vrijeme i natjecala za intendanticu u Splitu, a nakon izbora Duška Mucala otišla je iz teatra i posvetila se radu u svojoj glazbenoj agenciji, a splitsku je adresu zamijenila zagrebačkom.

Čime se točno bavi vaša agencija, kako dolazi do kontakta s klijentima i tko su oni - osim poznatih imena kao što su Matija Dedić i operna pjevačica Renata Pokupić?
- Posljednjih 20 godina bavim se organizacijom koncerata i zastupanjem umjetnika, odnosno glazbom u svim njenim oblicima: izvođenjem, organizacijom koncerata i umjetničkim osmišljavanjem festivala, edukacijom pojedinaca i savjetovanjem, pripremama izvođača za nastupe.Trenutno surađujem i s književnicima, skladateljima, redateljima, glumcima... Izvrsna sam u pomoći umjetnicima da prođu kroz krizu, ali to je druga priča.

Iskustva iz Londona

Također spajam međunarodne umjetnike s našima, pa je, primjerice, tako nastala uspješna suradnja Tamare Obrovac s Kvartetom Epoque iz Češke, jednim od rijetkih gudačkih kvarteta koji izvode i klasičnu i jazz glazbu. Radila sam i na velikim međunarodnim projektima kao što je bila Europska Mozart akademija i organizirala koncerte u Europi i čak u Ramallahu i Gazi. Postaje popularno nazivati ovakvu svestranost „kreativni menadžer“. A mislim da sam tek počela otkrivati svoje darove, s 47 godina!

Za vrijeme studija u Londonu vidjela sam kako se organizacija kulture vodi na posve drugačiji način, da može biti jako kreativna i pokretač kvalitetnijeg društvenog života. Počela sam se ovime baviti za vrijeme studija violine na londonskom Royal College of Music, pa sam pozvala profesoricu barokne violine Catherine Mackintosh da zajedno organiziramo seminare, što je odmah prihvatila. Tada još nisam mislila da će mi posao (sviranje violine) postati hobi, a hobi (osmišljavanje projekata) postati posao, no tako se dogodilo.

Bavite li se i mladim, „neotkrivenim“ talentima?
- S mladim neotkrivenim talentima je delikatno raditi, prije svega jer su mladi i krhki, ne poznaju dovoljno svijet niti sebe, a zatim jer roditelji i profesori imaju prednost. Ima mnogo primjera sjajnih kritika i novinskih napisa o mladim talentima koji su zatim već nakon prve krize nestali, ili se stvore nerealna očekivanja koja agenti potpiruju, i eto nevolje. Naravno, mladima treba davati podršku i otvarati im pozornice, ali ona mora biti pažljiva i inteligentna, umjesto da se djecu izlaže izrazima „uspjeh“, „najbolji“, „zvijezda“ i slično. Ne želim sudjelovati u pretvaranju ljudi u mašine za proizvodnju novca. Sklonija sam kompliciranijem, ali vrjednijem načinu promocije mladih, kao što je bio projekt „Glazbeno vozilo“ u suradnji s Britanskim savjetom.

Radi li netko u Hrvatskoj posao sličan vašem?
- Mnogi naši glazbenici mistificiraju posao menadžera ili misle da će im agent/menadžer brže, a neki se nadaju i odmah, donijeti uspjeh. Naravno, doista ima ljudi koji puno obećavaju, čak traže od umjetnika da im unaprijed plaćaju mjesto na listi, a onda se ne dogodi ništa. Također, biti mendžer u umjetnosti mnogima ne znači puno više od zadovoljenja ambicije da budu okruženi uspješnim i poznatim ljudima i time dobiju status. Zbog toga se događanja, festivali i sve što rade počinje vrtjeti u krug, jer bez strasti za dijeljenjem umjetnosti, za dijeljenjem doživljaja, bez čistog uvjerenja da je njihova uloga puno odgovornija od pojavljivanja na prijemu nakon premijere, događanje postaje tek jedno u nizu.

U svijetu je glazba i posao, ali i potreba za kvalitetnom glazbom je veća. Većina menadžera i agenata u inozemstvu i sami su bili umjetnici ili glazbenici. Ponekad je teško jer se na sve primjenjuje naziv i princip „glazbena industrija“ što vam daje osjećaj da ste tek kotačić koji lako može biti zamijenjen, što je dobrim dijelom istina. Zbog toga je jako važno da svi mladi izvođači postanu svjesni da je postizanje unutarnje ravnoteže najvažnije, bez toga uspjeh može postati jako bolan, pogotovo kada niste više „vrući mladi umjetnik“. Ovdje kod nas se dosta ljudi uspješno bavi organizacijom gostovanja inozemnih umjetnika, ali malo tko predstavlja umjetnike vani. U ostalim područjima mislim da postoje pomaci, primjerice plesu idrami, ali glazba, posebno klasična, u krizi je.

„Pokrivate“ područje klasične glazbe, jazza, flamenca... Biste li pristali, za razumnu cijenu, voditi posao pjevaču zabavne glazbe?
- Ovisi sviđa li mi se njegova/njena glazba sviđa i s kojim pitanjem mi dolazi. Svirala sam u indie bendu „U pol 9 kod Sabe“ i surađivala s „Psihomodo Popom“ i „Bamby Molestersima“, dakle ne mislim da je sva ne-klasična glazba manje vrijedna, dapače, ali mislim da ima previše loše glazbe u posljednjih 20 godina. Također, ne može se više govoriti o klasici kao glazbi za elitu jer neki pop glazbenici često žive bolje od klasičara, voze najskuplje automobile i žive na najluksuzniji način.

Umjetnost u podrumu

Neizbježno pitanje o krizi - odražava li se kriza na vaš posao, može li se od njega živjeti?
- Može se živjeti, naravno. Malo tko od onih na vlasti poznaje umjetnost osim ako je ne dovuku k sebi, i to u podrum. Dakle, dok god je samo status, a ne i potreba koju treba u društvu razvijati, i dijeliti, do tada ona ima težak put. Međutim, i među nama koji živimo od umjetnosti, premalo je svijesti o tome da činimo izrazito važan posao za društvo u cjelini. Ravnatelji i intendanti se zadovoljavaju statusom koji im donese funkcija i tu stanu, a umjetničke akademije štancaju zanatlije, mlade koji dobro sviraju, a ne znaju, primjerice, što tko pjeva na pozornici u operi koju izvode. Žar za ljepotom i za dijeljenjem ljepote je najvažniji zadatak, umjesto prečestog profesorskog nadmudrivanja o tome koji je sustav izvođenja ispravniji i tko će svirati točnije, brže i glasnije.

Imate li, ipak, kakav zgodan prijedlog za poboljšanje glazbenog obrazovanja?
- Mislim da je važno raditi na tome da se zatvore glazbene škole i natjecanja jer su previše ljudi udaljile od glazbe uvjerivši ih da su netalentirani. Predlažem da se glazbena nastava i nastava umjetnosti reformira na način da postanu najvažnija stvar u općem u obrazovanju - kreativnost koja bi se razvila pomogla bi da znanost, sport, politika... postanu ljudskije. To bi bila jedina prava revolucija.


Subotnji capriccio

Kako je došlo do vaših emisija na Hrvatskom radiju i kakvi su vam planovi na tom području?

- Užitak mi je na Hrvatskom radiju voditi emisiju o glazbi i kulturi „Subotnji capriccio“, subotom od 7 do 10 ujutro. Vođenje emisije krenulo je kao eksperiment pretprošle godine, kada su odlučili na 2. program Hrvatskog radija uvesti emisiju klasične glazbe koja bi bila za šire slušateljstvo, pa sam vodila emisiju „Noćni capriccio“ petkom od 22 do 02. Emisija je zaživjela ali je prebačena na 3. program u redakciju kulture jer će u njoj gostovati ljudi iz raznih područja: filozofije, likovne umjetnosti, antropologije, književnosti, naravno glazbe. Istovremeno radim emisije koje idu svakog trećeg petka u mjesecu za redakciju ozbiljne glazbe.


Nacionalni teatri su zastarjeli

Pratite li situaciju u HNK Split otkako više tamo ne radite? - Pratim situaciju, naravno. Naša nacionalna kazališta su veliki zastarjeli sustavi koji ne znaju zašto postoje. Treba im skinuti krovove, otvoriti vrata i prozore i pustiti svježeg zraka u njih. A mijenjanje Zakona o kazalištima zbog pojedinačnih slučajeva pokazuje kako nitko ne zna što zapravo danas s njima i tko može doći na mjesta ravnatelja.

JASMINA PARIĆ


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/menadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani-224986 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=7000ebd17c99abeb4426ae9f284a6ffb7ad16ce7 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Menad%C5%BEerica+Maja+%C5%BDarkovi%C4%87%3A+Zatvorimo+glazbene+%C5%A1kole%2C+previ%C5%A1e+su+ljudi+uvjerile+da+su+netalentirani%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmenadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani-224986 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmenadzerica-maja-zarkovic-zatvorimo-glazbene-skole-previse-su-ljudi-uvjerile-da-su-netalentirani-224986 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Maja Žarković je za vrijeme studija u Londonu vidjela kako se organizacija kulture vodi na posve drugačiji način [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Rijetko zanimanje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaRijetko zanimanje

Menadžerica Maja Žarković: Zatvorimo glazbene škole, previše su ljudi uvjerile da su netalentirani!

Piše PSD.
3. veljače 2014. - 17:15
Ima jedno zanimanje koje je deficitarno u Hrvatskoj: menadžer za klasične i jazz glazbenike u Hrvatskoj. Osim izvrsne Maje Žarković iz Splita, ne znam da netko drugi to radi - izjavio je ovih dana vrsni jazz glazbenik Matija Dedić. O njegovoj se karijeri brine Maja Žarković, diplomirana violinistica i menadžerica koja je prije tri godine bila i ravnateljica Opere u splitskom HNK.


Subotnji capriccio

Kako je došlo do vaših emisija na Hrvatskom radiju i kakvi su vam planovi na tom području?

- Užitak mi je na Hrvatskom radiju voditi emisiju o glazbi i kulturi „Subotnji capriccio“, subotom od 7 do 10 ujutro. Vođenje emisije krenulo je kao eksperiment pretprošle godine, kada su ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 08:31