StoryEditorOCM
4 kantunaDIREKTOR HRVATSKIH CESTA U ZADRU:

Zadar će dobiti novi spoj Puta Biliga s Ulicom Hrvatskog sabora

22. siječnja 2020. - 23:02

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i zadarski gradonačelnik Branko Dukić, potpisali su u srijedu Sporazum o reguliranju međusobnih odnosa na rekonstrukciji raskrižja državne ceste D306, zadarske prometne "crne točke" odnosno Ulice Hrvatskog sabora i nerazvrstane ceste u nadležnosti Grada Zadra - Ulice Put Biliga.

Bit će to jedan od pet ulaza u uže gradsko područje, koji će povećati protočnost Ulice Hrvatskog Sabora kojom se posebno u vrijeme turističke sezone stvaraju velike gužve i kolone. Novi će spoj postati semaforizirano križanje koje će imati lijevi skretač iz pravca istoka, dok će u ulaznom smjeru (Ulica Put Biliga) imati dvije trake koje će biti izdignute u nivelaciji u odnosu na silazni trak koji će omogućavati pristup nizu obiteljskih kuća. Projektnu dokumentaciju naručio je Grad Zadar, izradila ju je tvrtka Donat d.o.o. iz Zadra, a Grad Zadar ishodio je lokacijsku i građevinsku dozvolu te će riješiti sve imovinsko-pravne odnose i otkupiti svo potrebno zemljište u području obuhvata zahvata. Hrvatske ceste će izvesti sve radove, procijenjena vrijednost građenja je 6,9 milijuna kuna plus PDV odnosno 8,6 milijuna kuna s PDV-om.

Crna točka

- Naša se prometna strategija zahukatala upravo zahvaljujući djelovanju Hrvatskih cesta na području grada Zadra. Današnjim sporazumom rješavamo jednu od najvećih crnih točaka u našem gradu, a to je križanje Puta Biliga i Ulice Hrvatskog sabora. To je danas riskantan pothvat uključiti se tamo u promet, pogotovo za vrijeme turističke sezone, ali ovim projektom to ćemo riješiti, a i omogućiti kvalitetan prijelaz pješacima. Posao Grada u tome su pribavljanje svih dozvola, rješavanje imovinsko-pravnih pitanja, a na Hrvatskim cestama je izgradnja, sve to u zajedničkoj koordinaciji – rekao je zadarski gradonačelnik.

- Već se duže vrijeme očekuje završetak projekta kojega radimo, a to je D407 prolaz kroz Zadar. Obišli smo te radove i do konca veljače trebali bi završiti sav taj posao jer ima još nekih problema oko instalacija tamo. Ali završit ćemo uskoro taj 36 milijuna kuna vrijedan posao, a prihvaćamo kritike zbog određenih nedostataka u realizaciji tih projekata i to smo s izvođačem radova dogovorili, da se oni "nesretni" stupovi kod bolnice izmaknu s nogostupa kako bi poješaci imali nesmetan prolaz. Ja se još jednom ispričavam građanima zbog toga, tko radi taj i griješi, ali mi ćemo to otkloniti – rekao je Škorić.

Istaknuo je da Zadar još najbolje stoji sa sigurnošću prometa na državnim cestama koje prolaze urbanim središtima od svih priobalnih gradova u Dalmaciji, a ono što je trenutno Zadru ključni problem je državna cesta D 306, odnosno spoj državne ceste D 8 i ceste prema Viru.

- Konačno rješenje bit će izgradnja obilaznice od D 8 s dva kolnička traka koja će se spojiti na području Žmirića na cestu prema Viru – kazao je Škorić koji je kazao i nešto više o drugoj problematičnoj prometnoj točki, križanju na Žmirićima.

- U planu je da se ove godine započme s realizacijom. To je veća investicija od raskrižja u Ulici Hrvatskog sabora, radi se o procijenjenoj vrijednosti od 53 milijuna kuna, a trebalo bi u realizaciju krenuti nakon turističke sezone. U planu nam je u drugom kvartalu raspisati javnu nabavu, kako bi započeli s realizacijom nakon dovršetka raskrižja u Ulici Hrvatrskog sabora. Potpuno rješenje bit će obilaznica u duljini od skoro 3 kilometra, dva kolnika s četiri prometna traka, koja će spojiti Žmiriće s državnom cestom D8. Tek će to u konačnici zadovoljiti cijeli taj potez i značajno povećati sigurnost prometa. U tijeku je nadmetanje za izradu idejnog rješenja i studije utjecaja za okoliš za tu prometncu. Procijenjena vrijednost je 1,2 miliujuna kuna, otvaranje ponuda za tu dokumentaciju je 31. siječnja.

Bez biciklističke staze

Na Žmirićima je ostao i još jedan manji dio kolnika bez biciklističke staze, pa bi i to dovršili kroz ovaj projekt. Bitna nam je dionica i Murvica – Poličnik gdje ćemo "točkasto" rješavati pojedina raskrižja i raditi rekonstrukciju u fazama državne ceste D8. Pripremamo najprije raskrižje Crno, zatim u Poličniku i Murvici. Radi se o dionici gdje najviše problema imamo u smislu sigiurnosti prometa. U konačnici jedino rješenje s obzirom na pritisak prometa, a tako je i prostornim planom predviđeno, je dogradnja još jednog kolnika – rekao je Škorić, dodajući kako Hrvatske ceste u svim tim planovima moraju voditi računa o ravnomjernom razvoju cestovnih pravaca u čitavoj Hrvatskoj.


 

PROMETNA STRATEGIJA Financiranje iz EU fondova
Prometna strategija Zadra ne obuhvaća samo obnovu raskrižja i prometnica, već je slika puno šira. Svi su projekti dio prometne strategije koja obuhvaća i projekt zadarskog Inteligentnog prometnog sustava koji se nadograđuje i projektom ZUM – Zadar Urban Mobility. Pročelnik za EU fondove Šime Erlić istaknuo je kako će te projekte Zadar financirati EU sredstvima i to već nastavkom rekonstrukcije Ulice Franje Tuđmana koja je u procesu evaluacije i očekuje se da će dobiti sredstva za izgradnju do lipnja. Rekonstrukcija bi obuhvaćala izgradnju četiri prometne trake, biciklističku stazu, umrežene semafore i prioritet javnom prijevozu. Drugi projekt iz EU fondova, za koji je već stigla odluka o financiranju je ZUM. U suradnji s Liburnijom i Inovativnom Zadrom izradit će se niz aplikacija koje će pružati informacije o prometu u realnom vremenu - dolazak autobusa, slobodna parkirna mjesta i navigacija do njih, kupovina karata za javni prijevoz... ukratko, digitalizacija prometnih usluga na razini grada.
19. travanj 2024 07:51