StoryEditorOCM
4 kantunaTURIZAM NOVOG DOBA

Edukacija malih iznajmljivača u Zadru: Današnji gosti imaju potpuno drugačije prohtjeve nego nekad. Evo što najviše traže i kako ih privući...

Piše Ana Vučetić Škrbić
18. svibnja 2023. - 18:06

Što mali iznajmljivač mora imati u svom smještajnom objektu? Kakvi su novi trendovi i kako se najbolje prezentirati na tržištu? Kako i zašto gosti biraju destinaciju, koliko često treba mijenjati opremu u objektu i kako ga pripremiti za fotografiranje ili snimanje? Kako komunicirati s gostima i dobiti pozitivne povratne recenzije? Koji su novi propisi u turizmu?

Odgovore na ova pitanja zadarski iznajmljivači svake godine, prije početka turističke sezone, mogu dobiti na besplatnoj edukaciji koju pod nazivom "Uspješno poslovanje u turističkoj godini 2023." organizira Turistička zajednica grada Zadra u suradnji sa Savjetovalištem za obiteljski smještaj "Interligo".

Primanje gostiju

U nedostatku većeg kapaciteta hotelskog smještaja, mali iznajmljivači nude većinu turističkog smještaja grada Zadra. Sve bolje opremljeni objekti s internetom, klima uređajima, vrhunskim namještajem, dodatnim sadržajima, po mogućnosti i s bazenom u dvorištu, nešto je što traže današnji turisti. Online recenzije koje pritom ostavljaju i njihov čest povratak u Zadar, odsjedanje na 10 do 15 dana u jednom apartmanu, govore da su zadarski iznajmljivači svoju ponudu prilagodili sve zahtjevnijoj potražnji, ali i novim navikama i trendovima gostiju koji su posljedica dvije teške pandemijske sezone.

image
Zvonko Pavic/Cropix

- Najveće promjene vide se po načinu primanja gostiju. Oni sve češće traže samostalni "check in" što razliku između iznajmljivača domaćina, kako ih nazivamo, i onih koji samo rentaju, čini sve manjom. Dosta iznajmljivača se prilagodilo takvim željama gostiju, uveli su pametne brave ili sefove, tako da ih mogu primati na oba načina. Druga promjena koju smo uočili je u načinu uređenja objekta. Gosti ne vole natrpane i personalizirane objekte, pogotovo prostore u kojima se vidi da netko živi i izvan sezone. U tom smislu je važan i trend bijele posteljine koja je nakon pandemije gotovo postala standard. Već i same fotografije oglašavanja objekta na kojima je bijela posteljina gostu unaprijed sugeriraju vrhunsku čistoću i higijenu, što je gostima danas izrazito važno - kaže Meri Čizmić Kraljević iz Savjetovališta za obiteljski smještaj "Interligo" koja održava ove edukacijske radionice za iznajmljivače.

image

Važan je i trend bijele posteljine koja je nakon pandemije gotovo postala standard SHUTTERSTOCK

/Shutterstock

Kvalitetno oglašavanje

A teme koje zanimaju iznajmljivače zaista su brojne: od prijave i odjave gostiju, izdavanja računa, akontacije i depozita, PDV-a, inspekcijskog nadzora, rada preko servisa kao što su Boooking.com i Airbnb.com, učinkovitog oglašavanja....

- Iako na edukcijama prođemo više od 50-ak pitanja i tema, domaćim iznajmljivačima još uvijek su primarni pravilnici i administrativno poslovanje, prije svega sve dvojbe oko izdavanja računa ili posjete inspektora. Naravno da je uredno poslovanje u skladu sa zakonom važno, ali pokušavamo naše iznajmljivače potaknuti i na druge prioritete, prije svega kvalitetno oglašavanje koje će im dovesti goste. Jer važnije od toga kako izdati račun je da ga imate kome izdati, odnosno da vam objekt bude popunjen - poručuje Meri Čizmić Kraljević

Njezine riječi potvrđuje i Klaudio Grdović, predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača Zadarske županije pri HGK.

- S obzirom da se nekoliko tisuća ljudi u Zadru bavi ovakvim smještajem, važno je s vremena na vrijeme doći na edukaciju i vidjeti kakvi su novi zakonski propisi, koji su novi trendovi u iznajmljivanju i oglašavanju. Mi neprestano podižemo kvalitetu, posvećuje se pažnja svakom detalju, pazi se da se dobiju dobre recenzije, a sve to utječe na sliku turizma u našem gradu - kaže Grdović.

16. travanj 2024 14:39