StoryEditor
Regija‘slobodna’ na 13. međunarodnom sajmu gospodarstva U mOSTARU

OKO ŠTANDOVA Uz iće i piće tko će još i knjige čitati

Piše PSD.
16. travnja 2010. - 19:29
Najživlje i najveselije bilo je, čini nam se, na štandovima ‘ića i pića’. Besplatna hrana i piće svakako su privlačili posjetitelje

Ćiro opet u BiH - ovaj put kao reklama za čokoladu
Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru dugogodišnjom se tradicijom i uspješnom organizacijom potvrdio kao najznačajniji gospodarstveno-poslovni događaj u BiH. Ovih je dana Hercegovinu učinio gospodarskim središtem regije, a grad na Neretvi gospodarskim centrom, čime se promiče Mostar, regija i cijela BiH.

800 izlagača

Ove je godine u gradu na Neretvi održan 13. međunarodni sajam gospodarstva. Sajam je do sada, u tih 13 ljeta, partnerski surađivao s osam zemalja svijeta. Ovogodišnji je sajamski partner Srbija, koja je na ovoj gospodarskoj izložbi zastupljena s 12 tvrtki.

Ove je godine mostarski sajam ugostio 800 izlagača iz 40 zemalja svijeta, a posjetilo ga je nešto manje od 50.000 posjetitelja. Najživlje i najveselije bilo je, čini nam se, na štandovima “ića i pića”, kako popularno kažu posjetitelji. Besplatna hrana i piće svakako su privlačili posjetitelje.

Najživlje je bilo na štandu poznatoga međugorskog biznismena Željka Šege Deziderija, gdje se “hercegovačko pivo” pilo iz bačava, a ništa lošije nije bilo ni na štandu hercegovačkih vinara koji su svojim vinima častili goste sajma. Najviše se feštalo na Vinarijinu štandu zbog pregršt osvojenih nagrada.

Automobilska industrija ove se godine na mostarskom sajmu predstavila sa samo tri marke (Toyota, Volkswagen i Peugeot.) Očito je da je ta gospodarska grana dobro osjetila recesijske mjere.

Turizam prioritet

Na brojnim otvorenim štandovima izdavačkih kuća iz Zagreba, Banje Luke, Sarajeva, Beograda..., iako je pisalo “Sajamski popust od 20 do 50 posto”, velikog interesa i značajne prodaje nije bilo. Knjige su se, izgleda, samo razgledale.

Od teških građevinskih strojeva vidjeli smo samo dva svjetski poznata branda, Hyundai i Catapilar. Oni su ove godine donekle popunili vanjski dosta prazan sajamski prostor.

Velikih je tvrtki zbog gospodarske krize u BiH bilo manje nego prethodnih godina, ali dominirale su manje i srednje tvrtke, te obrtništvo. Turizam je i dalje “numero uno” razvoja Hercegovine i BiH. Stoga je u sklopu podsajamskih manifestacija održan i “Sajam turizma”.

Dogodine Italija zemlja partner

Talijansko veleposlanstva u BiH obavijestilo je organizatore da Republika Italija prihvaća biti zemlja partner na 14. mostarskom sajmu, koji će se održati iduće 2011. godine.

Organizatori to tumače kao potvrdu jačanja ugleda i značenja Mostarskog sajma ne samo u regiji već i šire. Inače, do sada su zemlje partneri na Mostarskom sajmu bile: SiCG, Slovenija, Kina, Mađarska, Austrija, Slovačka, Hrvatska i ove godine Srbija.

Vinarija

Središnja manifestacija trećeg dana Sajma bila je dodjela turističkih i vinarskih priznanja, održana u sklopu Sajma turizma. Apsolutni pobjednik je Vinarija Čitluk koja je odnijela čak tri od četiri prestižne nagrade. Važno je spomenuti kako su najboljima u autohtonim vrstama vina pobjedu odnijela upravo vina 'žilavka’ i 'blatina’ ove vinarije, berba 2008. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. listopad 2021 18:14