HrvatskaNOVA ŠKOLSKA GODINA

Idućeg tjedna u klupe se vraća pola milijuna učenika, a struka jednoglasna: Vratite ocjene na polugodištu, one motiviraju lošije đake

Piše Diana Barbarić
30. kolovoz 2017. - 00:19

Još je samo šest dana do početka nove školske godine kada bi, nakon ljetne pauze, na nastavu trebalom krenuti nešto manje od pola milijuna učenika. Konkretnije, oko 320.000 osnovaca i još 160.000 učenika srednjih škola. Među onima koji idućeg ponedjeljka neće sjesti u školske klupe su tek učenici dviju škola u državi i to Privatne srednje škole Dental centar Marušić iz Splita, koja je dobila odgodu zbog radova u dentalnom laboratoriju, te đaci Područne škole Punat na Krku, također zbog rekonstrukcije školske zgrade.

Svi ostali će se morati "nacrtati" u učionicima i započeti još jednu nastavnu godinu, koja donosi i neke novine. Među ostalim, razmatra se vraćanje zaključivanja ocjena na polugodištu koje će bit razmotreno u sklopu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju.

Naša kratka ad hoc anketa je pokazala kako se gotovo svi slažu da je ukidanje zaključivanja na polugodištu bila jedna od lošijih odluka bivšeg ministra znanosti i obrazovanja Željka Jovanovića.

Jovanović je svoju odluku iz 2012. obrazložio namjerom da đake i nastavnike oslobodi stresa, ali je, po mišljenju mnogih, taj stres samo dodatno pojačao na kraju nastavnu godine. Stav je naših sugovornika, roditelja osnovaca i srednjoškolaca, da bi se bez zaključivanja trebali ostati samo učenici nižih razreda osnovnih škola, dok bi stariji osnovci i srednjoškolci trebali dobivati svjedodžbe nakon prvog polugodišta, jer bi tako više učili tijekom cijele godine, manje bi im se gomilalo gradivo i znali bi na čemu su.

- Nama nastavnicima je lakše što ne moramo zaključivati ocjene, jer je manje sastančenja i panike prije Božića, ali to se nije pokazalo dobrim za učenike, naročito za kampanjce i one s lošijim ocjenama. Niže ili negativne zaključne ocjene na polugodištu bi takve učenike motivirale da odmah nakon zimskih praznike te ocjene isprave, a sada odugovlače i samo im se gomila gradivo i loše ocjene - kaže nam profesorica u jednoj splitskoj gimnaziji, te dodaje da bi Ministarstvo znanosti i obrazovanja trebalo početi vrednovati i rad nastavnika i uvesti uniformirani način vrednovanja, jer je činjenica da "nečija petica vrijedi kao nečija trica", a sve se to prelama preko leđa učenika budući da su isključivo ocjene ulaznica u bolje srednje škole, ali i fakultete.

#UčENICI#šKOLSKA GODINA#OCJENE NA POLUGODIšTU