StoryEditor
Hrvatska‘Dani turizma‘

Hrvatska je turistički prvak na Mediteranu! Ova tri grada su bila najposjećenija u sezoni iz nas, struka o izazovima: ‘Evo što gosti očekuju u novom normalnom...‘

28. listopada 2021. - 20:30

Hrvatska je ove godine bila epidemiološki najsigurnija i turistički najbolje pozicionirana destinacija na Mediteranu, čulo se na panelu na Danima turizma u Župi dubrovačkoj, na kojem je bilo riječi o promjenama koje nas čekaju na putu iz "novog" u "staro normalno".

A o tome da je naša zemlja u iznimno zahtjevnoj 2021. zaista bila mediteranski turistički prvak, dovoljno govore brojke.

– Imali smo čak 13,2 milijuna dolazaka i 83 posto više noćenja nego lani – referirao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Takvom uzletu našeg turizma u okolnostima pandemije pridonijele su brojne ispravne odluke koje su donesene u pravo vrijeme, poput slobodnog prolaza gostiju preko naše državne granice uz COVID putovnice, odlične suradnje između javnog servisa i privatnog sektora, te pravodobnog informiranja naših gostiju o zdravstvenoj situaciji u Hrvatskoj. Svemu tome prethodile su vrlo racionalne odluke Vlade, koja je situaciju s koronavirusom uspjela kontrolirati u pravo vrijeme, kad su se počele redati rezervacije za ljeto 2021.

image
Božo Radić/Cropix

Najviše turista stiglo nam je iz Njemačke, na drugom mjestu su bili domaći gosti, a slijede ih Slovenci, Poljaci, Austrijanci, Česi, Mađari, Slovaci, Nizozemci i Talijani. Naše najposjećenije destinacije bile su očekivano one istarske: Rovinj, Poreč i Medulin.

Izvrsna turistička sezona plod je velike marketinške kampanje uoči sezone. Najpoznatija je svakako "Stay safe in Croatia", ali i "Trust I have been there", u kojoj su brojni stranci pozitivno svjedočili u prvom licu o iskustvima odmora u Hrvatskoj.

Naš turizam se reklamirao u nevjerojatnih 28 tisuća publikacija, a aktivnosti na društvenim mrežama i web-platformama su nemjerljive.

Pun pogodak je bio što su se Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica fokusirali na autogoste iz zemalja koje su najbliže Hrvatskoj.

image
Božo Radić/Cropix

Kroz kampanje se promovirala i kultura i umjetnost, o Hrvatskoj su u superlativima govorile sportske i druge internacionalno poznate zvijezde, a akcija "Doživi domaće" pokrenula je naše goste koji su više nego ikada obilazili domovinu u želji da vide svaki njezin kutak, o čemu zorno svjedoče brojke.

U listopadu, mjesecu hrvatskog turizma, oglašeno je čak 440 različitih turističkih ponuda po povoljnijim cijenama, tako da je "Tjedan odmora vrijedan" pravi mamac za turiste, a ova promotivna akcija završava 7. studenoga.

Tommy Serban, direktor tvrtke "TUI Nordic", istaknuo je da turisti u "novom normalnom" očekuju da je zdravstveni sustav zemlje u kojoj borave stabilan, a njegovi nositelji u svakom trenutku spremni pružiti adekvatnu skrb i brzo ponuditi odgovore na sva pitanja koja nameće korona-kriza.

Evelina Hederer, razvojna direktorica u kompaniji "Expedia Group", kazala je da se "Expedia" prilagodila turistima tako da im je jamčila povrat novca ako im, iz bilo kojeg razloga, putovanje dođe u pitanje.

– Epidemija još nije gotova, a stalno prilagođavanje novim okolnostima je nužno. U tom smislu su zdravlje i sigurnost putnika na prvom mjestu. Interesantno je da devet od deset anketiranih turista očekuje da se u destinaciji koju posjete poštuju svi epidemiološki protokoli – kazala je Hederer.

O tome kako se turizam, iz desetljeća u desetljeće, radikalno mijenjao, govorio je Dimitris Nicolaides, suvlasnik "Atlantica" hotela i resorta, istaknuvši da je najbolje od svega što se turizam, u krizi u koju je zapao zbog pandemije, brzo vraća.

– U osamdesetim godinama prošlog stoljeća bavili smo se turističkom poslovnom industrijom, bili smo fokusirani kako najbrže i najugodnije stići u neku destinaciju. Bili su nam važni aerodromi i hotelska infrastruktura. S vremenom smo počeli brinuti o brendovima. Svi su htjeli izgraditi svoj brend, pa tako i Hrvatska. Danas je fleksibilnost najbitnija kod organizacije putovanja, kao i činjenica da zbog novonastalih okolnosti ljudi žele biti što bliže kućama, pa je u modi "lokalno". Evolucija se događa i kroz digitalizaciju prodaje turističkih aranžmana i sve je to ono što sada neminovno prihvaćamo. Na koncu, zbog pandemije COVID-a 19, turistički radnici su kao nikada do sada ostvarili s gostima neposredan kontakt, kako bi ih pridobili da posjete njihove destinacije.

Paul Bixby, direktor "EasyJet holidaysa", konstatirao je da se restrikcije vezane uz pandemiju ipak polako ukidaju i da se zračni prijevoz vraća na staro, a last minute aranžmani rastu.

item - id = 1138693
related id = 0 -> 1154329
related id = 1 -> 1152659
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. siječanj 2022 19:49